Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] NTFS Machtigingen Negeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaak moet ik backup bestanden overzetten van ééne hardeschijf naar andere, nu moet ik steeds eerst mezelf machtigen om bepaalde mappen te mogen kopieëren alleen dit kost steeds veel tijd.

Is het mogenlijk om Windows in te stellen dat de NTFS machtegingen worden genegeerd, of een progamma om de bestanden mee te kopieëren die niet om machtegingen gaat lopen zeuren?

Als iemand een oplossing weet ben ik diegeene zeer dankbaar _/-\o_ scheelt me een hoop gedoe

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Backup applicatie als Administrator draaien zodat je overal bij kan?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik een backup programma nodig die gewoon de bestanden kopieërt en er niet een image bestandje van een paar GB van maakt.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
zorg dat jouw user overal de juiste rechten heeft? Zo moeilijk is dat toch niet :?

NTFS machtigingen omzeilen lijkt me niet mogelijk... tenzij je natuurlijk gewoon een ander OS gebruikt :) wellicht is het een optie hiervoor een virtueel OSje te installeren?

[ Voor 55% gewijzigd door the_stickie op 22-07-2008 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:29:
zorg dat jouw user overal de juiste rechten heeft? Zo moeilijk is dat toch niet :?

NTFS machtigingen omzeilen lijkt me niet mogelijk... tenzij je natuurlijk gewoon een ander OS gebruikt :) wellicht is het een optie hiervoor een virtueel OSje te installeren?
Ik werk gewoon als administrator onder XP, met alle rechten.
Dan probeer ik bijvoorbeeld Documents and Settings te kopieeëren maar dan moet ik eerst de machtegingen instellen.
Het werkt wel alleen het duurt soms half uur voordat de machtegingen voor alle bestanden aangepast zijn als het een grote backup is.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Een erg eenvoudige oplossing is om FAT32 te gaan gebruiken, deze maakt geen gebruik van rechten. Machtegingen negeren klinkt natuurlijk wel heel erg tegenstrijdig...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:49:
Een erg eenvoudige oplossing is om FAT32 te gaan gebruiken, deze maakt geen gebruik van rechten. Machtegingen negeren klinkt natuurlijk wel heel erg tegenstrijdig...
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat 3 kwart van de backupschijven NTFS is.
De machtegingen voor NTFS zijn alleen een instelling die je zou moeten kunnen negeren, het is niet zo dat de bestanden met encryptie beveiligd zijn ofzo.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32

bord4kop

maximaal 100KB!

't Klinkt indderdaad iets tegenstrijdig ja

Helaas kan je niet meer terug naar FAT32.
Wil je dat trouwens uberhaupt wel? FAT is nou niet bepaald een vooruitgang ;)

Members van de 'backup oprators' kunnen overigens 'machtigingen negeren' . Dus zoals gezegd hierboven; de appl. draaien onder een account dat lid is van BU operators.
Backup Operators can override security restrictions for the sole purpose of backing up or restoring files

[ Voor 9% gewijzigd door bord4kop op 22-07-2008 12:55 ]

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
bord4kop schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:55:
't Klinkt indderdaad iets tegenstrijdig ja

Helaas kan je niet meer terug naar FAT32.
Wil je dat trouwens uberhaupt wel? FAT is nou niet bepaald een vooruitgang ;)

Members van de 'backup oprators' kunnen overigens 'machtigingen negeren' . Dus zoals gezegd hierboven; de appl. draaien onder een account dat lid is van BU operators.

[...]
dat klinkt wel handig, ik ga het zometeen even proberen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet niet of het helpt, maar NT heeft enkele backup privs:

http://www.microsoft.com/...fi_urs_irst.mspx?mfr=true
Back up files and directories
(SeBackupPrivilege)

Allows the user to circumvent file and directory permissions to back up the system. The privilege is selected only when an application attempts access through the NTFS backup application programming interface (API)
en:

Bypass traverse checking
(SeChangeNotifyPrivilege)

Om tijd te sparen kun je ook kijken naar cacls om rechten vanaf een batch file uit te delen/nemen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt het werkt!
Kan nu weer zonder problemen backups maken :)

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:36:
Bedankt het werkt!
Kan nu weer zonder problemen backups maken :)
Right, fijn om te horen!

alleen...
Wat was nou de oplossing uiteindelijk?

| Security Management |

Pagina: 1