[Vista]register + usb devices

Pagina: 1
Acties:

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025
hallo allemaal,

ik heb iets stoms gedaan. ik heb wat lower en/of upperfilters gedelete in mijn register en een verkeerde backup gemaakt (ik dacht dat export standaard het gehele register pakte en niet slechts de geselecteerde sleutel)

maar goed ik heb nu dus een probleem. de reeds geinstalleerde usb apparaten werken wel.
zoals smartphone + blue tooth usb dongle voor toetsenbord en muis
maar bij alle overige apparaten moet windows drivers zoeken die niet worden gevonden. een usb flash drive die bijvoorbeeld prima op elke pc werkt werkt niet op mijn pc. dit ook met externe harde schijven, ipods etc.

als ik bij uitvoeren 'devmgmt.msc' doe zie ik veel onbekende apparaten en wordt er voor drivers gevraagd.

in het register heb ik lopen knoeien in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USBSTOR

en

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}

ik heb trouwens een 64 bit vista (business,nl, legaal)
en reinstall is geen optie ivm de tijd die het me kost.

kan iemand mij een export van die keys sturen of een passende oplossing vertellen?

alvast bedankt! :)

• capsoft
heb usbstor.inf uit de C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository naar de system32 en naar de inf map gekopieerd. die was blijkbaar ineens weg. nu vraagt hij nog steeds naar een driver...

edit: heb hier ook veel van gedaan: [Vista]OS vraagt drivers voor mass storage devices*
maar hij vraagt nog steeds om drivers. volgens mij komt dit nog steeds door mijn stomme registry tweak :S

edit2: nog steeds code 28. hij ziet wel hoe de hardware heet bij de device manager maar kan het niet installeren :S

[ Voor 48% gewijzigd door capsoft op 22-07-2008 13:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

capsoft schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:12:
ik heb iets stoms gedaan. ik heb wat lower en/of upperfilters gedelete in mijn register en een verkeerde backup gemaakt (ik dacht dat export standaard het gehele register pakte en niet slechts de geselecteerde sleutel)
Daar hebben ze nou onder andere systeem herstel voor uitgevonden toch? Die al een keer geprobeerd naar een moment vóór je verwijder actie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• capsoft
bedankt alt-92 maar ik had dus system restore points verwijdert omdat het systeem prima werkte. totdat ik er achter kwam dat dat niet zo was als ik nieuwe usb apparaten deed toevoegen :) dus helaas...

edit: a.d.h.v. http://help.lockergnome.c...-Driver-ftopict40500.html

zag ik dat arconis disk director misschien problemen veroorzaakte... dus die uninstall ik nu

edit2: ik krijg nu een code1 en kan geen driver vinden :S ik heb het idee dat ik er bijna ben

edit3: ik ben nu helemaal de kluts kwijt. heb zoveel .inf bestanden van de C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository naar de windows/inf map gezet dat ik de kluts kwijt ben en niet meer weet of het aan mijn register ligt of aan mijn .inf bestanden. hoeveel raak ik kwijt als ik de vista dvd erin doe en een 'windows herstellen' actie uitvoer?

edit4: heb inmiddels gezien dat ik met de dvd niet zo maar het register ofzo kan fixen. herinstalleren is geen optie. kan iemand mij vertellen wat waar in het register moet staan en welke inf ik waar moet hebben staan etc.?

[ Voor 79% gewijzigd door capsoft op 22-07-2008 17:10 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Non-destroying re-install over de oude heen?

LinkedIn WoT Cash Converter

• capsoft
dus zelf het register aanpassen + juiste inf bestanden in de map zetten is geen aanrader? heeft iemand er anders ervaring mee? of is zon non destroying reinstall prima te doen? gewoon de schijf erin en doen alsof ik windows installeer tot hij zelf ziet dat er al een op staat toch?

• capsoft
PcDealer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:27:
Non-destroying re-install over de oude heen?
dan moet ik powershell 1.0 eraf halen. die is niet te zien bij de add en remove programs ook niet na het zichtbaar maken van updates. als ik hem download om opnieuw te installeren krijg ik de melding dat hij niet voor mijn systeem is.
Pagina: 1