• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik zit (nog steeds) met een replicatie probleem met mijn DFSR op 2x Windows Storage Server 2003 x64. Mijn replicatie verloopt niet goed of heeeeeel traaaag in sommige namespaces.... :z :z

Het enige wat er uit komt is Event ID 6002

Inconsistent configuration detected (invalid object).
Affected replicated folders: All replicated folders on this server.
Description: The DFS Replication service detected invalid msDFSR-Subscriber object data while polling for configuration information.

Additional information includes Object DN: CN=1de4ba19-c3c4-4cab-b045-feeafd1cb3f6,CN=DFSR-LocalSettings,CN=FS1,OU=Domain Controllers,DC=Company,DC=com Attribute Name: msDFSR-MemberReference and domain controller: fs1.Company.com. Event ID: 6002

Last occurred: Tuesday, July 22, 2008 at 11:08:06 AM (GMT1:00)

http://www.google.co.uk/s...n&q=event+6002+dfsr&meta= geeft veel resultaten, maar weinig antwoorden. Er wordt veel gesproken over het attibuut opzoeken m.b.v. ADSIEDIT

Dit heb ik opgezocht, en de waarde van het attibute msDFSR-MemberReference is <NOT SET> Ik heb werkelijk geen idee waar ik dit probleem moet oppakken. ADSIEDIT is nieuw voor me.

• BP_LOZ
Al twee dagen aan het kloten GVD...

Iets is er niet goed gegaan afgelopen week na het vervangen van een DC... Dat moet het zijn geweest.

Alle namespaces zijn nu verwijderd, opnieuw aangemaak, replicaties verwijderd en ook deze opnieuw aangemaakt. Het lijkt weer feilloos te werken.

Event ID 6002 en 6006 kwamen veelvuldig voor, en volgens MS moeten deze "automagisch" opgelost worden. In mijn geval niet met dit als nogal drastische oplossing...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vervangen van een DC, of is er één uitgevallen en niet uit de AD verwijderd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BP_LOZ
alt-92 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:22:
Vervangen van een DC, of is er één uitgevallen en niet uit de AD verwijderd?
Nee echt vervangen...

• BP_LOZ
Na een weekje testen blijkt alles toch weer in orde te zijn. Wat ik wel vreemd vind is dat er geen logische oorzaak voor te vinden is. We hebben een testbak met 2008 MSDN licentie vervangen voor een nieuwe PowerEdge met "originele" licentie.

Alle rollen zijn netjes overgedragen aan de nieuwe server. De "oude" server is gedegradeerd en er leken geen problemen. Wat later dus bleek wat dat de replicatie tussen 2 servers niet goed verliep.

Van server 1 naar 2 verliep vlekkeloos, van 2 naar 1 zat een vertraging in van soms wel een dag...

Zeer vreemd allemaal, maar het verwijderen van de namespaces en replication groups was de enige en uiteindelijk beste oplossing... 8)7

I.i.g. bedankt voor het meedenken