Toon posts:

Rear-speakers werken niet / nieuwe geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

al een tijdje loop ik met een probleem op mijn laptop. Ik heb een Acer Aspire 5920 laptop met Windows Vista erop. Het werkt prima en kan veel aan. Het enigste nadeel is dat er geen surround mogelijkheden zijn om mij Philips MMS 306 5.1 Speakers aan te sluiten. Daarom kocht ik een externe geluidskaart ( Trust Card SC-5500p / 510EX ) om het toch te kunnen aansluiten. Het is een hele slechte geluidskaart want bij veel activiteit op de laptop gaat hij haperen en stotteren.
Het probleem is dat de rearspeakers het niet doen via mijn laptop. Ik weet dat de speakers het doen. Als ik via een stereokabel van de surroundset direct in de stereo uitgang van mijn laptop ga (zonder de externe geluidskaart te gebruiken) werken ze wel. Zowel bij het programmatje van Trust en bij de configuratiescherm/geluid heb ik 5.1 speakers aangevinkt als uitvoer. Bij de laatste krijg bij het testen al geen geluid uit de rear-speakers.

Dus:
- rear-speakers werken via laptop niet ondanks goede instellingen en werkende speakers.

Wat kan het probleem zijn?
Kan het verholpen worden met een andere externe geluidskaart?
Zo ja, wat raden jullie voor weinig geld aan?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 15:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wellicht moet je de side speakers selecteren ipv rear.
Op mijn systeem met vista en alc888x onboard sound bezorgde mij dit ook veel hoofdbrekens.
Ik zag toen dat bij mijn 5.1 settings de rear speakers geselecteerd waren. Toen ik voor side speakers koos, was het probleem verholpen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat die Trust wel als primaire geluidskaart aangemerkt?

Wat je even zou kunnen doen is je onboard geluidskaart uitschakelen in apparaatbeheer. Dan weet je sowieso dat alleen je Trust het nog maar doet, dat analyseert een stuk makkelijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:51:
Wellicht moet je de side speakers selecteren ipv rear.
Waar kan ik dat doen? Trust geeft zelf niet heel erg veel mogelijkheden om dingen in te stellen.

Verder heb ik de interne geluidskaart uitgezet in apparaatbeheer. Om het makkelijker te maken :)