Toon posts:

House of the future met Ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben met een grote verbouwing bezig. Het huis is helemaal kaal gestript en we zijn bezig met de wederopbouw.

Nu heb ik reeds een hoop ethernet aansluitingen geplaatst in de muur (wandcontactdoos) met Cat5E stugge kabels. Waarom niet draadloos? Die discussie wil ik om pragmatische redenen niet aansnijden. 8)7 Het gaat mij om de volgende vraag

welke leuke gadgets kan ik plaatsen in mijn netwerk die gebruik maken van Ethernet (met kabel).

Iemand leuke apparaten/gadgets gezien? Ik ben benieuwd 8)

Groet

Mark

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 11:17 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29
Dus je weet nog niet welke leuke gadgets je wilt gebruiken, maar je weet wel dat het via Cat5E moet werken en dus heb je specifiek die bekabeling al in je huis gelegd?

* dreamscape had persoonlijk gewoon loze leidingen gelegd, want over acht jaar heb je misschien wel speciale organisch-optische Cat17Q nodig voor de micromagnetische ZQR-pilotfluxers die tegen die tijd gemeengoed zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 22-07-2008 11:20 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13

Pinjataaa

Hit me!

Een bestuurbare racket via het netwerk..

Verwijderd

Hogesnelheidslijn naar mars :9

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:18

Valkyre

Kitesurf FTW!

dreamscape schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:18:
Dus je weet nog niet welke leuke gadgets je wilt gebruiken, maar je weet wel dat het via Cat5E moet werken en dus heb je specifiek die bekabeling al in je huis gelegd?

* dreamscape had persoonlijk gewoon loze leidingen gelegd, want over acht jaar heb je misschien wel speciale organisch-optische Cat17Q nodig voor de micromagnetische ZQR-pilotfluxers die tegen die tijd gemeengoed zijn. :)
moet zeggen dat ik mij hier wel bij aansluit het was slimmer geweest om van die dikke loze leidingen aan te leggen, zodat je verschillende soorten kabels makkelijk kan trekken.

antwoord op je vraag, denk dat het nogal algemeen is.

HTPC
ps3
xbox
wii
Fileserver gelinkt aan de HTPC
enz..

iRacing Profiel

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
House of the Future en dan gebruik je cat5e :+
Heb je ook Ethernet zonder kabel O-)

Maar denk gewoon aan je standaard netwerkmeuk :

- Printer
- Server
- Pc's
- Console's
- IP Camera's :9~

[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 22-07-2008 11:32 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29
Gohan-san schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:25:
[...]
HTPC
ps3
xbox
wii
Fileserver gelinkt aan de HTPC
enz..
Tsja, ik zou een HTPC, PS3, XBOX en een Wii in de woonkamer neerzetten. Dat geldt voor alle vier.
Daarvoor hoef je dus geen netwerkbekabeling door je hele huis te gaan trekken.

Punctuality is the politeness of kings

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lijkt me eerder dat de TS op zoek is naar dingen als een squeezebox..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:42:
Lijkt me eerder dat de TS op zoek is naar dingen als een squeezebox..
Ik bedoelde inderdaad niet de algemene dingen zoals een computer, printerserver of een Xbox.

De squeezebox ziet er leuk uit!

De Cat5-e kabels liggen nu, per wandcontactdoos, in een 16mm PVC-buis en komen uit in de meterkast. Dus als er een beter systeem komt dan hoef ik alleen maar de kabels opnieuw te trekken. Ik heb me dus voorbereid op de toekomst :9

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Uiteraad overal voip telefoons.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]LuckyY schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:28:
offtopic:

haha. Dat is waar, maar het hoeft allemaal ook niet hyper modern. Dat vertaalt zich rechtstreeks naar "duur". :o Dus Cat5e is voor mij modern genoeg.

Een gigabit netwerk voor een particulier zoals ik hoeft van mij nog niet. Dan betaal ik voor dingen die ik nog niet nodig heb.

Ik ga steeds uit van de standaard netwerkapparatuur; dat is mijn referentiekader. Er zijn vast een aantal gadgets die ik over het hoofd zie die erg leuk/nuttig/gaaf zijn om in je netwerk te hangen.

Groet

Mark

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iets om de plek van je floor speakers flexibeler te maken. Dus dat de UTP gaat fungeren als audiokabel.

Zat ook te denken aan een Ethernet Harddisk (Western Digital/ La Cie). Dat bestaat.

Heeft een HTPC veel meer voordelen dan een Console (zoals Xbox360) PLUS dvd recorder?
(niet dat ik één van drieën al heb O-) ).

Verwijderd

Omdat het heel irritant is om je wekker opnieuw in te stellen als een keer de stroom uit valt:
http://www.coolest-gadget...th-ethernet-connectivity/

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 12:00
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:58:
[quote]LuckyY schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:28:
offtopic:

haha. Dat is waar, maar het hoeft allemaal ook niet hyper modern. Dat vertaalt zich rechtstreeks naar "duur". :o Dus Cat5e is voor mij modern genoeg.

Een gigabit netwerk voor een particulier zoals ik hoeft van mij nog niet. Dan betaal ik voor dingen die ik nog niet nodig heb.

Ik ga steeds uit van de standaard netwerkapparatuur; dat is mijn referentiekader. Er zijn vast een aantal gadgets die ik over het hoofd zie die erg leuk/nuttig/gaaf zijn om in je netwerk te hangen.

Groet

Mark
Vind het wel prettig als mijn file server en mijn HTPC met elkaar babbelen over een gigabit netwerk, vooral voor Full HD content.. Vandaar dat ik in mn nieuwbouw project ook gigabit ga leggen..
Gadgets hoeft van mij niet echt, niet aan de muur iig.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
@MyroX: valt de stroom dan zo vaak bij jou uit? :*) hehe .. leuk dingetje

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 15:22 ]

Verwijderd

Een kennis van mij heeft zijn keyboard aan de gigabit netwerkaansluiting hangen.
Andere kennis heeft (wel zelf ontworpen) zijn koffiezetapparaat aan de UTP hangen, kan ie vanaf zijn werk de koffie thuis aanzetten, en thuisgekomen zijn koffie gelijk naar binnen werken (welke gevaren daar aan vast zitten, mag je zelf verzinnen, daar ga ik niet over :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 15:29 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
In elke kamer 1 kabel uit de muur laten komen is op zich toch wel zat. misschien in woonkamer aan 2 kanten 1 ofzo. gadgets zijn inderdaad squeezebox (overal internetradio).

Mooie lowbudget is een oude xbox (die 1e zwarte xbox), die ombouwen en xbmc erop zetten, dan heb je een mooi mediacenterapparaat dat alle codecs aankan qua muziek, films en afbeeldingen. Kan alleen geen hd-content afspelen, maar wel mooi upscalen. Ook youtube e.d. kan vanaf xbox. Allerlei emulators van de 1e (spel)computers tot en met playstation 1/nintendo 64 werken op deze xbox). M.a.w. een heel toegankelijk speeltje!

Verder, als je toch een cat5 over hebt, ergens een mooi touchscreentje ophangen waarmee je een (hidden) pc bestuurt die lekkere muziekjes over je boxen kwakt, ff het weer laat zien, buienradar doet, telegraaf.nl ff voorschotelt... Als je daar pics van toont word ik in ieder geval jaloers.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Achter de TV: HTPC + andere dingen die netwerk nodig hebben, zoals de genoemde spelcomputers.
In de keuken: recepten opzoeken met een touchscreen op de koelkastdeur. bed (moeilijk te zien, maar daar zit dus een computer in de zijkant van mijn bed).

Netwerkprinter (hier staat een Canon MP600R), NAS (zoek maar op wat dat is)...

Te veel om te bedenken ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:29:
In elke kamer 1 kabel uit de muur laten komen is op zich toch wel zat. misschien in woonkamer aan 2 kanten 1 ofzo. gadgets zijn inderdaad squeezebox (overal internetradio).
squeezebox ziet er inderdaad leuk uit. Zijn er nog andere audio apparaten met net iets andere toepassingen?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:46:
Achter de TV: HTPC + andere dingen die netwerk nodig hebben, zoals de genoemde spelcomputers.
HTPC + een spelcomputer? is dat niet dubbelop (behalve games spelen)?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14
Heb je ook domotica? Dan kan je leuke PC controllers daarvoor gebruiken waarmee je al je tools kan besturen met touchscreens.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Ja Sonos, maar dat is duurder, maar wel top off the bill. wat voor toepassingen denk je aan?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:11

MsG

Forumzwerver

Digitale fotolijst met netwerkaansluiting.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Misschien gewoon centrale server en printer dit zorgt voor veel gemak :).

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Netwerk media speler, zodat je muziek kan afspelen in je plee (of ligt daar nou geen ethernet :P)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:41:
[...]

HTPC + een spelcomputer? is dat niet dubbelop (behalve games spelen)?
Ik zie een PS3 nog niet zo snel digitale kanalen opnemen, en een HTPC met een digitale ontvanger kan dat wel.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Equator
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Right, dit wordt dus gewoon een opsomtopic.. Dat is niet de bedoeling hier.. Je kan vast wel wat verzinnen en de rest is te vinden met Google :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.