Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN plugin: video/game overlay?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn PC speel ik vaag games, en heb het geluid van MSN gemute of heb zelfs helemaal het geluid niet aan (als ik bijvoorbeeld een CD'tje via m'n CD-speler luister). Toch zou ik wel graag op de hoogte willen blijven van een aantal MSN events, zonder dat ik in windowed mode hoef te gaan gamen (dat vind ik zwaar irritant).

Is er ergens een plugin beschikbaar dat MSN events (zoals er komt iemand online, of iemand zegt wat tegen je) op je video/game overlay te laten zien?

Ik snap dat ik gewoon de notificatieschermpjes van MSN aan kan zetten maar daar is een aantal probleempjes mee. Ten eerste komt dat voor sommige games op een zeer onfortuinlijke plek terecht (rechtsonderin staat meestal wel informatie waar ik wat aan heb, en daar moet ik natuurlijk net kijken als dat schermpje verschijnt =P) en in menig game schopt het ook mijn graphics in de war (bijvoorbeeld ik krijg een zwarte balk ter hoogte van het schermpje, en terwijl het verschijnt/verdwijnt is die zwarte balk even groot als het schermpje... ik mis dus een deel van mijn game 'veld').

Wat ik overigens met video/game overlay bedoel is wat programma's als FRAPS en Steam ook doen. Die kunnen op die 'laag' tekst of andere dingen tekenen. Dit is volgens mij ook verwant met dat je van video's e.d. geen screenshots kan maken, etc. Daarnaast hebben andere programma's er moeite mee over die 'laag' heen te komen of zijn pop-ups van andere programma's helemaal niet zichbaar of verstoren ze het beeld heel erg (zoals die van MSN zelf). Ik weet niet zo goed hoe ik dit beter kan uitleggen, ik hoop in ieder geval dat het duidelijk is.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Misschien een idee: 2e monitor aan je PC hangen, daar MSN op draaien..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:03:
Misschien een idee: 2e monitor aan je PC hangen, daar MSN op draaien..
Bedankt voor je tip, maar mijn bureau is al zo klein, en mijn huidige monitor al zo gigantisch. Een extra monitor gaat niet passen. :-(

Edit: nu we toch op het onderwerp zijn... als ik dan 2 monitoren zou hebben, en ik sleep MSN naar monitor '2', snapt MSN dan wel automatisch dat gespreksvensters ook op monitor '2' moeten verschijnen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 11:44 ]

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor je tip, maar mijn bureau is al zo klein, en mijn huidige monitor al zo gigantisch. Een extra monitor gaat niet passen. :-(

Edit: nu we toch op het onderwerp zijn... als ik dan 2 monitoren zou hebben, en ik sleep MSN naar monitor '2', snapt MSN dan wel automatisch dat gespreksvensters ook op monitor '2' moeten verschijnen?
dat is een kwestie van je vensters daar heen slepen ik grebruik heel lang al 2 monitors werkt het beste vind ik zelf en zo ver ik weet is er geen plugin anders moet je even kijke op http://www.msgpluslive.nl/scripts/browse/

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
2e monitor zou ik nooit doen.. :/ kost een hoop geld en gaat ten koste van je GPU kracht

ik heb zelf laptop (asus g1) met LED er in :) die zegt alles tegen me ^^

maarre, misschien dus een idee, een LED (misschien ook wel in een toetsenbord ;))

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 22-07-2008 13:04 ]

you had me at EHLO