Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 11:29
Ook in Elburg loopt de inschrijving voor Glasvezel in Elburg. De deal is dat 50% van de inwoners zich moeten inschrijven op 1 van de 5 abbo's die KPN aanbiedt.

* KPN Glasvezelpakket Brons (€65 p/m)
* KPN Glasvezelpakket Silver (€80 p/m)
* KPN Glasvezelpakket Goud (€110 p/m)

Vanwege de bevolking zijn er nog twee pakketten bijgekomen:

* KPN Glasvezelpakket Internet en Bellen (€55 p/m)
* KPN Glasvezelpakket Bellen en basis TV (€45 p/m)

Voor de twee goedkoopste pakketten krijg je 30Mbit download en 3Mbit upload. Voor Silver 50Mbit down en 5Mbit up en voor Goud 60Mbit down en 6Mbit up.

Officieel is de deadline van 15 juli al verstreken maar er is nog geen officieel nieuws. Geruchten gaan dat de 50% nog niet gehaald is (20% maar) en dat de inschrijfperiode verlengt gaat worden. De twee extra pakketten zouden hierbij moeten helpen, zeker omdat in Elburg genoeg mensen zijn zonder TV en/of Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 23:03
110 euro voor het duurste abbo :X . Dan doet XMS net het netter met 50 euro p/m voor 50 Mb/s, internet, tv en radio.

EDIT:
50 Mb/s up en down that is.

[ Voor 14% gewijzigd door My-life op 22-07-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
nieuws: KPN maakt werk van glasvezelaanbod

Overigens niet echt bijzonder interessant, de combi UPC Extreme kost je ongeveer evenveel per maand, Alleen heb je dan 24/2 ipv 30/3.

BBC1 en 2 zitten niet bij KPN, wel bij UPC (oa Topgear), BBC heeft imho kwalitatief best goede programma's/documentaires

Daarnaast kan ik ff niet zo snel zien of t TV signaal bij KPN ook analoog geleverd wordt tbv extra toestellen in huis. (Comega levert bv FttH home convertors welke TV op RF coax afleveren zodat je ook gewoon je extra toestellen kan gebruiken zonder aparte extra decoders), en hoe de kwaliteit wordt.

KPN kennende zou t me niets verbazen als ze een (lage) bitrate netzoals Digitenne over de IP via de glasverbinding trappen. De hierboven genoemde comega apparatuur gebruikt een dedicated fiber voor TV, los van internet.

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 22-07-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Jah, je krijgt het signaal ook analoog. In de meterkast zit een soort convertor die een signaal op je bestaande coax kabels kan zetten. Grootte voordeel is, is dat KPN niet hoeft te concurreren tussen analoog en digitale tv zoals UPC dat nu doet. UPC levert namelijk analoge TV maar heeft liever dat mensen overgaan naar digitale TV waardoor ze in een lastig pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 15:53
Ik heb vorige week gebeld met de service winkel van Glashart in Elburg en werd doorgeschakeld naar KPN. Ze gaven daar aan dat ze geen uitspraak konden doen over het aantal inschrijvingen. Wel dat de inschrijfperiode is verlengt. Ik heb mij ergens halverwege mei ingeschreven en op dat moment was 15% gehaald. Ik denk zelf dat veel mensen er geen interesse in hebben. Misschien dat de gemeente wat nadrukkelijker dit project moet gaan promoten. Het is voor Elburg een mooie kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Grappig, ik belde 2 weken geleden en toen wist een KPN dame me te vertellen dat het er wel goed uitzag. Ze waren nog niet klaar met tellen maar de laatste week van de inschrijving zijn er nog een hoop inschrijvingen bijgekomen.

Toen ik haar vertelde dat ik me niet kon voorstellen dat 50% gehaald moet worden bevestigde ze dit, ze gaan voor 35%. De verlenging van de inschrijving heeft te maken met de vakantie en de 2 nieuwe abbo's.

Ik ben zelf zoveel mensen aan het bewegen om toch voor glas te gaan. Weinigen begrijpen wat het is en zijn meer geintresseerd in de prijs. Dus ik waarschuw dat de prijzen waarschijnlijk een stuk hoger gaan worden als dit niet doorgaat, nu is UPC de enige echte aanbieder in Elburg en omstreken.

• Postmen
Iemand toevallig nog bij de Glashart winkel naar binnen geweest en gehoord wat de stand van zaken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Jah.. heb mijn vrouw gestuurd :*)

"Gaat het nog allemaal door?" vroeg ze... het antwoord "Ja, het gaat allemaal door. We zitten net iets onder de 40%".
"Mooi, ik moest het even vragen van iemand" zei mn vrouw.. antwoord "Eeehmm... ja... nou... het is nog niet allemaal officieel en we zitten nog niet op de 50%" :+

Ze zullen wel gedacht hebben, onschuldige vrouw met kind.. daar kunnen we het wel aan vertellen :)

Ik denk persoonlijk dat het zowiezo wel doorgaat. Als regefiber hier geen glas komt aanleggen is het wel een andere partij. Ze krijgen geen 2e kans om hier glas aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271312

Wat ook heel erg jammer is dat Kpn geen Film1 / sport 1 aanbiedt
En het tv aanbod vind ik ook nog aan de magere kant,

En misschien hoef je in 2009 ook geen aansluitkosten te betalen als er andere aanbieders op de glasvezel net komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:38
DJSmiley schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:47:
nieuws: KPN maakt werk van glasvezelaanbod

Overigens niet echt bijzonder interessant, de combi UPC Extreme kost je ongeveer evenveel per maand, Alleen heb je dan 24/2 ipv 30/3.

BBC1 en 2 zitten niet bij KPN, wel bij UPC (oa Topgear), BBC heeft imho kwalitatief best goede programma's/documentaires

Daarnaast kan ik ff niet zo snel zien of t TV signaal bij KPN ook analoog geleverd wordt tbv extra toestellen in huis. (Comega levert bv FttH home convertors welke TV op RF coax afleveren zodat je ook gewoon je extra toestellen kan gebruiken zonder aparte extra decoders), en hoe de kwaliteit wordt.

KPN kennende zou t me niets verbazen als ze een (lage) bitrate netzoals Digitenne over de IP via de glasverbinding trappen. De hierboven genoemde comega apparatuur gebruikt een dedicated fiber voor TV, los van internet.
Ik zie een verschil van 16 euro in het voordeel van KPN:
De prijs van KPn is inclusief gratis bellen naar vaste nummer in Nederland en digitale tv met harddiskrecorder en analoge TV. Bij UPC betaal je in een combinatie pakket 50 euro voor Chello extreme, bel onbeperkt voor 15 euro en gratis basis digitale tv met HD recorder en de kosten van je analoge aansluiting. Volgens mij kom je dan op 65 euro en de kosten van de analoge aansluiting uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:29
Ligt het nou aan mij of klinkt dit nou niet bepaald super interessant? 3Mbit up, kom op, daar kan je met glas toch niet mee aanzetten voor dat bedrag?

Het is leuk dat ze het aanleggen, voor de toekomst misschien interessant bij meerdere aanbieders, maar hoe het er zo uitziet zou ik net zo goed bij 20Mbit ADSL kunnen blijven voor 30 euro.. 8)7

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271312

er wordt ook op glashart.nl niet aangegeven welke 40 zenders er analoog wordt doorgegeven
en ben benieuwd of de promo bus Elburg nog aan doet want in de winkel vindt ik het beeld ook niet super scherp waar dat is tv via adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
Ben ook even langsgehopt, woon in de binnenstad en moet nog internet aanvragen. In tussentijd kon ik volgens hen het beste kpn internet nemen :+

Hij zei wel dat je ervan uit mocht gaan dat ze gingen graven....

Maar ik moet ook zeggen dat de aanbieding niet bijster interessant is. 30mbit is veel en netjes voor 50 euro, maar de 110 euro voor 60mbit is gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Ben er zaterdagmiddag ff geweest. Op dit moment al .... 12 % gehaald! Dit in tegenstelling tot wat men mij eerder vertelde in juni. Toen was het al 15 %. Dat is dus hard achteruit gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Probleem is wie je spreekt. Soms loopt er een man in de winkel die werkt voor Regefiber en wat meer technische kennis heeft. Hij is degene die vrij 'negative' cijfers geeft en de indruk wekt dat er echt iets moet veranderen wil het er nog komen. Of hij spreekt de waarheid, of hij probeerd op die manier mensen te stimuleren om anderen nog aan te laten melden.

Hoe dan ook, ik krijg mixed informatie binnen. Ligt eraan wie je dus spreekt. Vrouw in die winkel en KPN is vrij positief, die man juist negatief... Time will tell denk ik.

Wat ik wel denk dat als Regefiber niet doorzet met aanleggen, een andere partij dit gaat doen. Dit is wel een sterke stok achter de deur en kan een goeie reden zijn dat Regefiber toch alles gaat aanleggen ondanks eventuele lage inschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Ik heb afgelopen zaterdag de vrouw gesproken. Zij gaf aan dat men verwacht in de laatste week nog wat inschrijvingen te krijgen. Persoonlijk denk ik dat het allemaal niet doorgaat. Gelukkig gaat UPC ook nog leuke dingen doen. Zie dit nieuwsbericht op de FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Ik heb net de woordvoerster gesproken omdat ik over de uitkomst een artikel ga schrijven op www.glasvezel.nu , zoals het er nu naar uit ziet geeft glashart woensdag 3 september meer duidelijkheid.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
En? Het is nu 3 september.. al nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
maniak schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:31:
En? Het is nu 3 september.. al nieuws? :)
Ik hoop zo wat meer te weten, dan post ik het.

Edit: woordvoerster gesproken, vandaag helaas nog geen duidelijkheid, vrijdag weer contact.

[ Voor 18% gewijzigd door Jurjen de Vries op 03-09-2008 15:14 ]

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• maniak
Er zullen wel zoveel aanmeldingen zijn dat ze nu nog aan het tellen zijn :9

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

Een week of 2 geleden wist een vriend van mij te vertellen dat er nog een procent of 2 nodig was... waar hij die info vandaan heeft weet ik (nog) niet.

Maar ik hoop toch dat dit door gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Zo.. en nu is het vrijdag.. wat gaat de tijd toch snel, nog nieuws? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273372

ik heb goed nieuws voor de mensen in elburg kreeg net de brief door de brievenbus: glasvezel gaat door in elburg!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 273372 op 05-09-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Zei mn moeder net ook via MSN.. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Wel irritant, KPN bleek gister al een nieuwsbericht te hebben geplaatst, maar deze geven nooit duidelijkheid wie verantwoordelijk is voor de pers met lokale initiatieven.

Anyway, ik heb net ook het persbericht gehad via Glashart, daaruit heb ik een stukje geplaatst op http://www.glasvezel.nu/n...ijgt-definitief-glasvezel .

Gefeliciteerd Elburg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

alienfruit

the alien you never expected

Nice, ik kan niet wachten dat ze hier in Uden-Veghel gaan graven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nice :)
Als ik het allicht over een paar jaar wil omdat ADSL2+ ook niet eeuwig meegaat leg ik wel een verbinding naar m'n buren ofzo :+ Maar dan sowieso, ik kan me niet voorstellen dat de aansluitkosten zo hoog zullen blijven zoals men nu heeft aangegeven, dan valt er niet te concurreren met bijvoorbeeld kabel (wat nog behoorlijk rekbaar is qua snelheid) :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Anoniem: 273372 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:25:
ik heb goed nieuws voor de mensen in elburg kreeg net de brief door de brievenbus: glasvezel gaat door in elburg!
Het slechte nieuws is dat je dan én aan KPN vast zit én de hoofdprijs betaald.

Vraag me trouwens af of ze hier nu wel de 50% dekking hebben gehaald, want daar geloof ik geen snars van. Ken echt helemaal niemand hier in Elburg die er ook maar oor naar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Tarabass schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:28:
[...]

Het slechte nieuws is dat je dan én aan KPN vast zit én de hoofdprijs betaald.

Vraag me trouwens af of ze hier nu wel de 50% dekking hebben gehaald, want daar geloof ik geen snars van. Ken echt helemaal niemand hier in Elburg die er ook maar oor naar had.
Sorry hoor.. maar wat een onzin verkoop je...

Misschien mag je wel niet blij zijn met KPN als aanbieder maar het gaat om een historisch feit hier.. Wanneer is voor het laatst op deze schaal alle woningen voorzien van een nieuwe aansluiting? Als dat betekend dat ik een jaar een abbo bij KPN moet afsluiten neem ik voor lief!

Verder, zo slecht is de deal niet hoor. Ik heb nu zelf UPC en zal je eens vertellen wat ik kwijt ben:

- Aansluiting analoge TV + digitale TV : 21 euro
- Internet (4Mbit down, 1Mbit up) + Telefonie: 35 euro

das in totaal 56 euro.

Met de KPN aansluiting ben ik 65 euro kwijt en krijg ik het volgende:

- Aansluiting analoge TV + digitale TV
- Internet (30Mbit down, 3 Mbit up)
- Telefonie
- HD recorder
- Gratis aansluiting glasvezel in huis

Dus voor 9 euro meer per maand krijg ik wel een stuk meer.

En wat die 50% dekking betreft, ik weet het niet zo.. Er waren een hoop mensen die er oren naar hebben, zelfs mensen waarvan ik het niet zou verwachten. Ik heb de mappen gezien met de papieren aanmeldingen, geloof me.. dat waren een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Waarvan je digitale tv 1400kb van je internet afvreet heb je het tegelijkertijd aanstaan. En in de andere steden was het ook amper 30% wat gehaald was, dit was zelfs te lezen op de FP. In Elburg is het verlengt wegens "vakantie" dus lijkt mij dat ze het ook hier niet gehaald hebben. En de prijs? Kijk eens naar wat ze in brabant krijgen voor nog minder geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Maniak heeft gelijk, en hier thuis hebben wij de telefonie los (maar daar tegen op staat dat we 8Mb down en 1 up hebben).
Uhhmm Terabass wil je nu zeggen dat we allemaal naar Brabant moeten verhuizen?
Ik ben juist 2 en een half jaar geleden daar vandaan verhuist. ;)

Ik zie trouwens een leuke kans om met wat Cisco apparatuur te gaan spelen in combinatie met het glasvezel kabeltje dat binnen komt. :)

[ Voor 38% gewijzigd door SECURITEH op 07-09-2008 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tarabass schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:10:
Waarvan je digitale tv 1400kb van je internet afvreet heb je het tegelijkertijd aanstaan. En in de andere steden was het ook amper 30% wat gehaald was, dit was zelfs te lezen op de FP. In Elburg is het verlengt wegens "vakantie" dus lijkt mij dat ze het ook hier niet gehaald hebben. En de prijs? Kijk eens naar wat ze in brabant krijgen voor nog minder geld..
Uhm. Internet en TV is gescheiden. Internet loopt via een aparte kabel... Er komt dus een kabel binnen voor TV en een voor Internet. Dat zeiden ze iig tijdens de presentatie

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 07-09-2008 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Tarabass schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:10:
Ten eerste, het boeit me niet hoeveel ze hebben gehaald. Het doet niets af wat er uiteindelijk aangelegt wordt.

Over die 1400kb van je internet, hoe kom je erbij? Heb je enig idee met welke snelheden glasvezel werkt? Das meer dan de 35Mbit die ik als Internet verbinding heb genomen ;)

Het is dus niet het geval dat je 2 kabels hebt en dat het signaal op die manier gescheiden is. Glasvezel komt gewoon met 2 kabeltjes binnen, 1 voor upstream en de andere voor de downstream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik vind het wel interessant om te weten hoeveel procent ze nu eigenlijk gehaald hebben. Vandaar ook de vraag. Des te meer omdat een paar weken geleden vermeld werd op de FP dat het in de eerste twee plaatsten niet gehaald is. Dat het niets af doet van wat er uiteindelijk komt te liggen is niet helemaal waar, anders zou dat niet als target gebruikt worden. Dat het niets af doet van wat er nu neergelegd gaat worden is waar, maar het is dan ook pure interesse hoeveel zieltjes ze nu hebben weten te halen met al die brieven, telefoontjes en folders op de markt.

En over de televisie/internet kabel. Ikzelf heb nu tele2. 20mb en digitale tv. Nu gebruik ik de digitale tv nooit, maar dat was toen ik het afnam de enige optie. Het was met of helemaal niet. Na testen bleek dat de digitale televisie 1400kb download wegtrok van mijn 20mb lijntje. Je kan zelf wel uitrekenen dat er heel weinig overbleef voor internet. Nu met digitale tv van upc erbij kunnen we hier en downen op volle snelheid en digitale tv kijken zonder verlies. En het zal toch allemaal over dezelfde kabel moeten. En heb je enig idee welke snelheden adsl kan halen?

En het is dus inderdaad niet zo dat het signaal gescheiden wordt. Waarom kpn dat wel doet vermoeden weet ik ook niet. Maar met een 30mb lijntje wordt er in je router bij het aanzetten van je digitale televisie, sterker nog, bij het indrukken van je digitale televisiekabeltje minimaal 6mb gereserveerd voor deze verbinding. Ik ben bang dat je die van je internetdownload moet trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

En heb je enig idee welke snelheden adsl kan halen?
24Mb/s Down en 1.4Mb/s Up zijn de maximale waardes, hoezo?

[ Voor 10% gewijzigd door SECURITEH op 07-09-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
[quote]Ikzelf heb nu tele2. 20mb en digitale tv[quote]
Dat is vaak geen optie omdat je dan niet met meerdere toestellen tv kan kijken.

Glasvezel is standaard al 1Gb, dat betekend dat 30Mbit een schijntje is en dat digitale TV en telefonie er makkelijk naast kan. Kabel en ADSL hebben gewoon het probleem dat ze telkens aan hun 'max' zitten en verkopen, dan worden truukjes uitgehaald zoals tv en telefonie van de bandbreedte eraf te trekken.. dat heet marketing, mensen het idee geven dat ze 30Mbit internet hebben maar in werkelijkheid ligt dat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Glashart heeft het televisiesignaal en het internet signaal gescheiden. Het komt dan ook binnen in twee aparte draadjes. Hierdoor heb je het probleem zoals ADSL (en Kabel?) niet waarbij het digitale televisiesignaal gedeeld wordt met het internet. Oftewel met Glashart kan je gewoon doodleuk op 50mbit leechen terwijl je TV aan het kijken bent.

In principe zou ADSL of Kabel dit ook kunnen doen. Alleen zal dit kosten technisch niet haalbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 07-09-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Hier een praktijk ervaring, dit is dan wel met XMS ipv KPN, echter wel reggefiber netwerk.
Er komen 2 fibers binnen, 1 voor het analoge tv signaal, en 1 voor het IP verkeer. Dit houdt in dat mijn digitale TV ook via het IP verkeer loopt. Met mijn 100Mbit abonnement merk ik dat ik inderdaad wat snelheid inlever. Mede gebruikers met een 50Mbit abonnement merken er echter niets van omdat de niet afgenomen extra ruimte daarvoor gebruikt wordt.
Ik vermoed dat het bij KPN glasvezel ook zo zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik dacht eigenlijk dat ze het televisie omzette naar analoog. Zo had ik het iig begrepen tijdens een Glashart presentatie. Lijkt mij ook een mooie manier om het af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

alienfruit schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:57:
Ik dacht eigenlijk dat ze het televisie omzette naar analoog. Zo had ik het iig begrepen tijdens een Glashart presentatie. Lijkt mij ook een mooie manier om het af te handelen.
Die presentaties zijn natuurlijk marketing truukjes. Als het product echt zo goed zou zijn, en het geld waard is, heb je geen winkel, presentaties, folders op markten, telefoontjes en mannetjes aan de deur nodig. Dan verkoop je het product vanzelf. Als je als debiel benaderd wordt moet je echt even achter je oren krabben en jezelf afvragen waarom dat allemaal nodig is. Maar ach, we zullen wel zien. Ik heb in ieder geval niets getekend, en wacht op een andere providers dan KPN. Ik schat dat je over een jaar na aansluiting voor 30 euro hetzelfde of meer krijgt, ook hier in Elburg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
alienfruit schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:57:
Ik weet niet hoe t bij Glashart gaat, maar er zijn iig genoeg providers die een FTTH CPE (Customer Promises Equiptment) op de eindlokatie plaatsen. Ik zelf ken ze van DKT Comega, en deze werken idd met 2 fibers.
Fiber 1 is ethernet, de 2e fiber is voor TV. In die dingen zit een simpele fiber->coax convertor, waardoor je op de uitgang alle TV zenders hebt op een analoge poort. Afhankelijk van de provider kan hier weer (bv) DVB-C gebruikt worden voor digitale TV binnenshuis.
Over IP kan het ook, via de 1e fiber wordt het apparaat geconfigureerd en kunne er snelheidslimieten ingesteld worden. De provider kan bij die CPEs bepalen wat de bandbreedte per poort, of in totaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Iemand al info wanneer ze waar gaan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Ik heb helaas ook nog niets gehoord maar ben wel erg benieuwd natuurlijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Ik heb daarstraks KPN aan de lijn gehad en zij willen iedereen die zich heeft aangemeld voor het einde van het 1e kwartaal van 2009 hebben aangesloten maar er kon (nog) geen concrete begin datum genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Krijg je ook een verplicht kastje bij de TV als je dit neemt?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 10:11
Op de site van glashart je postcode en nummer intikken en je krijgt de maand te zien.
Bij mij in de staat (luzerne) gaan ze in mei beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Hier ook in mei, maar bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Bij mij (Schokkerstraat) ook in eerste instantie mei. Nu op dit moment februari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 15:58
Net een brief gehad van KPN, had me vorig jaar keurig aangemeld, spulletjes ondertekend, bijna boeltje al opgezegd richting UPC vorige week

"Helaas kunnen wij uw woning om technische redenen niet voorzien van een glasvezelaansluiting. excuses voor het ongemak"

Wtf, hoe wie wat en waar? Dit is toch van de zotten? Eerst beloven, mij formulieren laten invullen en dan ineens dit? Ik heb met KPN een overeenkomst afgesloten, mag deze zomaar door hun worden beeindigd? Wie weet in hoeverre ik recht heb op een aansluiting? :(

[ Voor 15% gewijzigd door plukke op 20-02-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

SHIT ik dacht TILBURG man! Maar het is EL in plaats van TIL |:(
Gefiliciteerd met glasvezel Elburgers! Alleen jammer dat jullie door KPN worden afgeroomd :X Lijkt mij best wel kloten als je iets wilde doen met het upload gebeuren (server). Lukt niet echt met 6Mb bij het duurste pakket (110 Euro 7(8)7 ) laat staan bij het goedkoopste pakket. Is niet om naar huis te schrijven het is gewoon in en intriest van KPN. Waarom niet gewoon full access zoals Glasvezel is bedoeld :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

maniak schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:48:
Verder, zo slecht is de deal niet hoor. Ik heb nu zelf UPC en zal je eens vertellen wat ik kwijt ben:

- Aansluiting analoge TV + digitale TV : 21 euro
- Internet (4Mbit down, 1Mbit up) + Telefonie: 35 euro

das in totaal 56 euro.

Met de KPN aansluiting ben ik 65 euro kwijt en krijg ik het volgende:

- Aansluiting analoge TV + digitale TV
- Internet (30Mbit down, 3 Mbit up)
- Telefonie
- HD recorder
- Gratis aansluiting glasvezel in huis

Dus voor 9 euro meer per maand krijg ik wel een stuk meer.
Sorry ik kon het niet laten, maar vooruit je wordt wel degelijk te grazen genomen door KPN. En uit ervaring kan ik je vertellen dat je na die jaar een paar wel gezinde KPN aanbieders krijgt! Van die aanbieder van het kaliber ICT Concepts en consorte. Allemaal één pot nat wat mij betreft. Romen allemaal uit één en het zelfde pot! Met andere woorden, na die jaar zul je hoogwaarschijnlijk i.p.v. 30Mb down en 3Mb up, en als het überhaupt mee zit, 35Mb down en 3Mb up hebben. En als je pech hebt, krijg je voor dat zelfde pakket 20Mb down en 2Mb up.
Kijk maar hoe KPN destijds met MXTREAM mensen voor een lange tijd heeft verjaagd naar kabelinternet. Pur sang afroom politiek! Iedereen wil GLASVEZEL! En als het door de gemeente en woningbouwcoöperaties wordt geiniteerd dan heb je geluk. Zodra de 'marktwerking' in werking treed heb je pech wat betreft snelheid en qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Anoniem: 225698 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:51:
[...]

Sorry ik kon het niet laten, maar vooruit je wordt wel degelijk te grazen genomen door KPN. En uit ervaring kan ik je vertellen dat je na die jaar een paar wel gezinde KPN aanbieders krijgt! Van die aanbieder van het kaliber ICT Concepts en consorte. Allemaal één pot nat wat mij betreft. Romen allemaal uit één en het zelfde pot! Met andere woorden, na die jaar zul je hoogwaarschijnlijk i.p.v. 30Mb down en 3Mb up, en als het überhaupt mee zit, 35Mb down en 3Mb up hebben. En als je pech hebt, krijg je voor dat zelfde pakket 20Mb down en 2Mb up.
Kijk maar hoe KPN destijds met MXTREAM mensen voor een lange tijd heeft verjaagd naar kabelinternet. Pur sang afroom politiek! Iedereen wil GLASVEZEL! En als het door de gemeente en woningbouwcoöperaties wordt geiniteerd dan heb je geluk. Zodra de 'marktwerking' in werking treed heb je pech wat betreft snelheid en qua prijs.
Mja... UPC houd er leuke truukjes op na. Ze hebben pasgeleden, overdag, iedereen lopen afbellen met "We hebben een speciaal aanbod, speciaal voor de inwoners van Elburg. Zeg nu ja en krijg...". Dit terwijl velen al getekend hebben voor glasvezel. Ja zeggen tegen het aanbod betekend dat je een jaar lang aan 2 abbo's zit (UPC en KPN). En ze bellen natuurlijk overdag, vele huisvrouwen die blindelings ja zeggen.

Maar goed, iemand een idee wanneer er mensen langs komen om je daadwerkelijk aan te sluiten? Heb nu wel glasvezel thuis, nu nog de aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Ik heb gister nog een email gehad waarin ze aangaven dat KPN op dit moment bezig is in de wijkcentrale en dat ze bij Glashart geen enkel idee hebben hoe lang dit gaat duren, dus het is nu wachten op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Vanochtend even de winkel in geweest van Glashart. Kreeg daar te horen dat de eerste mensen inmiddels zijn aangesloten (ongeveer 30 huishoudens). De geluiden en testen zijn vooralsnog erg positief. KPN verwacht binnenkort met een grote uitrol te beginnen. Ik kreeg te horen dat we met een beetje geluk al binnen een maand een telefoontje kunnen verwachten om een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Zijn er inmiddels al mensen die aangesloten zijn en een werkende verbinding hebben? Ben erg benieuwd naar de reacties en de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
2 collega's van me.
Ze zijn zeer tevreden, zelfs bij de Helpdesk van KPN zitten 2e en 3e lijns figuren gewoon op de 1e lijn.
What means: technisch en telefonisch goed ontwikkelde mensen die niet een Q&A voorlezen vanaf hun schermpje maar echt luisteren naar je probleem en met de juiste oplossingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:01
Postmen schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:10:
Zijn er inmiddels al mensen die aangesloten zijn en een werkende verbinding hebben? Ben erg benieuwd naar de reacties en de ervaringen!
Ben hier ook wel benieuwd naar, heb voorlopig eerst nog een 60 mb abbonement bij upc. Is toch goedkoper dan wat glashart nu bied.
Wil ik hetzelfde als nu, 60 mb, moet ik een goud pakket nemen, heb je ook 60 mb en betaal je 110 euro.
Vergelijkbaar bij upc zit je rond de 85 euro.
Glashart alleen internet radio en geen hd zenders.
Dus ben benieuwd of er hier ook nog wat veranderd met de prijzen, maar ook vooral benieuwd naar ervaringen van gebruikers....

• Postmen
Ik heb in de Glashart winkel gevraagd wanneer de HD zenders beschikbaar zijn (Maandje of 2 geleden). Antwoord dat ik kreeg: Deze zijn al beschikbaar.... Ik weet dus niet welke zenders, maar de eerste zijn al actief!

[ Voor 5% gewijzigd door Postmen op 19-11-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Postmen schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:40:
Ik heb in de Glashart winkel gevraagd wanneer de HD zenders beschikbaar zijn (Maandje of 2 geleden). Antwoord dat ik kreeg: Deze zijn al beschikbaar.... Ik weet dus niet welke zenders, maar de eerste zijn al actief!
Even tussenuit geweest... ga binnenkort nog eens vergelijken tussen upc en glasvezel.
Maar volgens mij nog steeds te duur (glasvezel), dus helaas.
Ben ik ook benieuwd welke Hd zenders er al zijn, en vooral.. moet je daarvoor extra betalen (kpn kennend/ inschattend ... ja..) dus ik laat me even verassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
21 December komen ze bij mij de boel aansluiten.
Iemand enig idee hoe de mediaboxen van signaal worden voorzien.
Neem aan dat dat via een UTP kabel gaat gebeuren?

Zoja kan die gesplitst worden via een switch?
Heb anders een probleem op de zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
M.Koers schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:29:
21 December komen ze bij mij de boel aansluiten.
Iemand enig idee hoe de mediaboxen van signaal worden voorzien.
Neem aan dat dat via een UTP kabel gaat gebeuren?

Zoja kan die gesplitst worden via een switch?
Heb anders een probleem op de zolder.
Als het dezelfde setup als (bv) almere is is dat gewoon een netwerkkabel.

Let wel op dat ze een aparte poort gebruiken voor je TV (multicast) signaal. TV en internet op zolder betekend dus 2 netwerkkabels nodig (1 voor je TV en 1 voor internet). Als je maar 1 kabel hebt zul je met vlans aan de gang moeten om eea te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Ook nog goed nieuws van het KPN Glasvezel front:
Beste glasvezel klant,

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen.

Tien keer sneller uploaden
KPN glasvezel gaat voor de zomer van 2010 symmetrische snelheden aanbieden. Dit betekent dat het ontvangen (downloaden) en verzenden (uploaden) van documenten met dezelfde hoge snelheid gaat. De uploadsnelheid wordt tien keer zo hoog. De downloadsnelheid van uw glasvezelabonnement blijft even hoog als u nu gewend bent in uw huidige pakket. Uploaden is het versturen van documenten naar een andere computer, bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een fotoprintsite of online fotoalbum. Dit kan straks dus tien keer zo snel!
We laten u nog weten wanneer deze uploadsnelheden voor u beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

KPN Glasvezel
Dat overigens zonder dat ik nog aangesloten ben. Duurt allemaal erg lang. Inmiddels dus al 3/4 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Vandaag is KPN geweest om de boel aan te sluiten.

Jammer genoeg moet je toch 2 verschillende UTP kabels hebben om tv signaal en internet verkeer te kunnen krijgen in 1 kamer.

Vind het nog steeds raar.
Beide signale komen op glas binnen.
Gaan via 1 utp kabel naar de Experiabox.
En vanuit experiabox gaat 1 kabel naar een switch voor tv.
En 1 kabel naar een switch voor internet.

Ik vermoed dat ze dit doen omdat TV anders de bandbreedte op de UTP kabel zal wegslurpen met het multicast verkeer.

Tot nu toe mijn mening:

TV zappen is erg traag.
Je moet echt wachten tot het signaal wordt opgepakt en beeld staat per zender even stil voor het begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Heb het aangevraagde KPN abonnement afgelopen week opgezegd. Ik wacht inmiddels bijna een jaar op een telefoontje waarin ze een afspraak maken voor de aanleg. Duurt me allemaal te lang. Daar komt bij dat ik afgelopen week de bevestiging heb gekregen dat vanaf 1 maart 10 euro extra betaald moet worden voor HDTV.

Ik heb me aangemeld als nieuwe klant bij de 2e provider die inmiddels in Elburg beschikbaar is, Plinq. Is volgens mij nog een behoorlijk nieuwe speler op de markt. Maar na telefonisch contact met de helpdesk kwamen ze in ieder geval betrouwbaar over. Ik kon volgens hen binnen 3 weken worden aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Die 10 euro voor die HD kanalen is wel vreemd jah. Tevens vind ik die kastjes waarmee TV kijkt ook rete traag. Had me toch wat meer verwacht van glasvezel thuis kan het anderen niet echt meer aanraden.

Daarbij lijkt de deal ook steeds minder. Er zat analoge TV in het pakket, dat hebben ze ondertussen eruit gehaald. Nu die HD kanalen. Echt KPN praktijken dit.. na een jaar zeker een andere aanbieder voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Ook even gekeken bij de andere aanbieder plinq, gisteren folder van hun in de deur gehad, vindt het nog steeds niet interessant om over te stappen.
Lager snelheid t.o.v. de kabel bij upc, en je betaalt veel meer.
En dan lees ik ook dat ze zomaar het pakket wijzigen bij kpn.

Wacht eerst nog wel verder af, hopelijk wordt het interessanter voor mij in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Kpn zit ook in Berkel en daar schijnen ze het zelfde gedoe te hebben, daar schijnt tv beeld nog niet helemaal goed door tekomen..(denk aan stil staand beeld voor enkele sec) en er net zo over te denken als jullie, Dronten daar in tegen is weinig te klagen met Solcon als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Gisteren weer een aanbieding voor een glasvezel aanbieder in Elburg.
Tweak.nl

Internet Snelheid: 50 Mbit / 50 Mbit
Televisie: Interactieve digitale (HD) televisie. Basispakket met ruim 50 regionale, nationale en internationale zenders. Aanvullende pakketten zijn separaat bij te bestellen

Kosten 57 euro per maand, geen vast contract en maandelijks opzegbaar. Als straks mijn contract bij upc afloopt, wordt het overstappen naar tweak.
Wie weet dat er nog meer aanbieders komen, maar de aanbiedingen worden steeds beter !! :P
Pagina: 1