[OS X] Windows event log viewer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:25
Hoi,

Ik weet niet of dit het goeie forum er voor is, maar wij krijgen van klanten nogal regelmatig een Windows event log opgestuurd en nu werken wij voornamelijk op een Mac. Op zich is het geen probleem, want uiteraard heb ik ook nog Windows er naast, maar het zou erg makkelijk zijn als ik die dingen zou kunnen lezen op OS X. Ik heb al wat gezocht op Google, maar kan nog niets vinden. Weet iemand een tool waarmee je Windows Event logs kan lezen?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:38

jelly

Arch Linux

Hier is de apple talk voor

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
Oh, had ik niet gezien (staat namelijk onder harde waren....). Nou, als het moet, kan een admin dit topic dan aub verplaatsen?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 10:56

Korakal

Up up up!

Er is inderdaad niet zoveel te vinden wat het zou kunnen doen.

Heb je een Intel Mac? Dan zou je dmv Parallels een event log viewer voor Windows kunnen installeren. Eventueel kun je ook vragen of jouw klanten in plaats van .evt het .csv formaat gebruiken om te exporteren. Deze kun je op diverse applicaties in OSX inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je kunt doen is je klanten vragen of zij een .txt bestand willen opsturen ipv een .evt bestand.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 19:30

zomertje

Barisax knorretje

>> Apple Talk

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Volgens mij is het hele probleem met het Windows eventlog dat er allerlei koppelingen zijn met systeem dll bestanden en dat je aan het eventlog an-sich niet veel hebt. Maar misschien is dit een kwetstie van klok...klepel bij mij.

Er is wel dit: http://projects.sentinelchicken.org/grokevt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
Korakal schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:50:
Er is inderdaad niet zoveel te vinden wat het zou kunnen doen.

Heb je een Intel Mac? Dan zou je dmv Parallels een event log viewer voor Windows kunnen installeren. Eventueel kun je ook vragen of jouw klanten in plaats van .evt het .csv formaat gebruiken om te exporteren. Deze kun je op diverse applicaties in OSX inlezen.
Ik heb een Intel Mac, en Windows draait in VMWare. Dus op zich is het allemaal niet zo'n groot probleem, maar normaal heb ik Windows niet draaien. En voordat de boel allemaal is opgestart en draait ben je weer even verder. Maar zoals ik al zei, het is geen ramp...

Ik heb trouwens ook nog even naar dat grokevt gekeken, maar ik denk dat VMWare opstarten dan eventjes wat makkelijker is :) Misschien eens naar de mogelijkheid kijken om zoiets zelf te maken, maar dat is voor latere zorg ;)

Toch bedankt allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er is trouwens wel een evt naar XLS tooltje.. maar die moet dan door de klant even gedraait worden voor dat hij gemailt wordt door hun.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1