Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] Netwerk / browser houdt er soms mee op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop met daarop VISTA. Het probleem speelt al enkele maanden, ik heb menig maal dit hele forum en andere bronnen geraadpleegd, maar ik kom er helaas niet uit. Een beschrijving:

Als ik een tijd online ben valt ineens mijn verbinding weg. Soms is dit na 1 uur, soms na 6 uur. Feitelijk valt de verbinding niet weg, maar werken mijn browsers (zowel IE als Firefox) niet meer. Als ik ping, bv naar www.nu.nl werkt het wel gewoon. Als ik in mijn browser het ip adres van bv nu.nl invoer, pakt de browser ook de betreffende pagina niet. Het lijkt mij dus geen DNS probleem.

Het probleem treedt zowel bij mij thuis op, als op mijn werk, lijkt dus ook niet aan de internet verbinding te liggen. Het treedt dus bij verschillende browsers op.

IP resetten en dergelijke lost niets op. Voor spyware heb ik ad aware en spyware docter gedraait, ook dit lost niet op. Het zelfde geld voor "netsh int ip reset resetlog.txt netsh int ip reset c:\resetlog.txt"

Ik heb op dit moment geen firewalls of virusscanners op mijn laptop, dus ook daar ligt het niet aan. Zelfs het ipadres van mijn eigen router is niet meer bereikbaar in elk van de browsers. Heeft iemand een suggestie waar dit aan zou kunnen liggen?

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Twee vragen komen bij mij op:

- Gebruik je nog andere internetprogramma's, bijvoorbeeld bittorrent? Zo ja; sluit deze eens af en kijk of zij het probleem veroorzaken.

- Als je een draadloos netwerk gebruikt:Treed het probleem ook op als je de laptop aansluit met een kabel op de modem/router in plaats van via draadloos?

En in het kader van andere leuke reset-opties in windows, je kan ook nog het volgende commando proberen:
code:
1
netsh interface ip delete arpcache

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik ook geen programma's zoals Bittorent. Ik heb ook regelmatig alle programma's en processen die draaiden 1 voor 1 afgesloten, maar daarmee werd het probleem ook niet verholpen.

Zodra het probleem weer optreedt (zal in de loop van de dag wel weer gebeuren) zal ik jou reset optie ook proberen.

Probleem treedt zowel draadloos als bekabeld op. Als ik bv thuis alleen op draadloos zit, en het probleem treedt op, helpt het ook niet om hem aan een draad te gooien, of andersom. Lijkt dus wel of 'iets' ineens het browserverkeer tegen houdt. Ik heb nooit de pc rechtstreeks op de modem aangesloten (altijd via router), maar omdat probleem zowel bedraad als draadloos zowel thuis als op werk optreedt, lijkt me het daar ook niet aan te liggen, maar zal dat ook nog testen!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:09:
...Ik heb op dit moment geen firewalls of virusscanners op mijn laptop, dus ook daar ligt het niet aan...
Dan zou'k maar eens beginnen met een (on-line) virusscan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Je zou eens een: "netsh winsock reset catalog" kunnen uitvoeren?

Of als niets meer helpt een progje als: "winsockfix" kunnen proberen...

Verwijderd

Topicstarter
En in het kader van andere leuke reset-opties in windows, je kan ook nog het volgende commando proberen:
code:
1
netsh interface ip delete arpcache
10 minuten geleden trad het probleem weer op. Bovenstaande commando verhelpt helaas niets.

Virusscannen doe ik wel regelmatig, maar om zeker te weten dat die niets tegen houden ook maar even tijdelijk verwijderd.

"netsh winsock reset catalog" en "winsockfix" ga ik de volgende keer dat het optreedt proberen. Bedankt voor het meedenken, hoop dat dit het oplost...

Verwijderd

Topicstarter
Net gebeurde het weer. Comando "netsh winsock reset catalog" lost niets op.

"winsockfix" programma gedownload, wel gedraait, maar werkt volgens mij niet voor VISTA.

ga ik de volgende keer dat het optreedt proberen. Bedankt voor het meedenken, hoop dat dit het oplost... Ook programmatje "DNS-reset.exe" gedraait, lost ook niets op. Nog steeds geen oplossing dus. Nog meer opties?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens is het zo dat als het probleem optreedt, ik het meestal verhelp door opnieuw op te starten. Soms na een hele nacht aan staan doet de laptop het wel opeens weer. Het lijkt dus een tijdelijke blokkade te zijn

Nog iemand suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem treedt nog steeds op. Alle overbodige programma's heb ik nu verwijdert, en ook dat lost niets op. Nog iemand suggesties?
Pagina: 1