FAT 32 schijf voor Ibook

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
)Ik heb van iemand een Ibook overgenomen met een kapotten logic board.
Omdat de schijf niet via de Ibook zelf geformatteerd kon worden hebben we deze eruit gehaald en aan een XP machine gehangen via USB.

Schijf is nu helemaal leeg en naar FAT 32 omgezet.

Nu ben ik zover dat de Ibook weer werkt, maar je raad het al, schijf wordt niet herkend.

Mijn vraag is hoe kan ik het beste handelen.
Schijf weer via USB aan de XP machine hangen en proberen naar NFS+ om te zetten (als ik daar een programma voor kan vinden).
Of kan ik het beste gewoon de partitie verwijderen,schijf weer in de Ibook en met OSX cd naar de juiste formaat om zetten.

Dit is mijn eerste Mac dus ben nog niet echt thuis in deze (hoop daar snel verandereing in te brengen ;)

iRacing Profile Flickr

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Mac OS X laat zich inderdaad niet op FAT32 installeren (hij kan het btw wel lezen voor bv externe harde schijven). Volgens mij kun je het vergeten dat je zowel makkelijk als gratis een schijf HFS+ kunt formatteren in Windows. Ik zou je aanraden een linux live cd als knoppix hiervoor te gebruiken :)

[ Voor 27% gewijzigd door dawuss op 22-07-2008 08:40 . Reden: toevoeging ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK,zal dat maar doen.
Maar als ik deze dan wil formatteren, werkt het dan zoals XP (rechtermuis knop op de schijf en dan formatteren kiezen)

[ Voor 36% gewijzigd door seninha op 22-07-2008 08:42 ]

iRacing Profile Flickr

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Nee, maar daarvoor mag je ook wel eerst proberen te [google=use knoppix to format drive] :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Uhm, ik heb ook wel eens een paar schijven in apple computers vervangen, in eigenlijk allemaal maar wat je moet doen is als je de leopard of tiger of whatever cd dr in douwt je bij schijfhulpprogramma moet loeren voor het instaleren. Hij herkent het niet als je zegt waar wil je osx instaleren, maar bij schijfhulpprogramma die je op dat moment dan kan openen ziet hij hem wel en kun je hem formateren tot journaled. En dan als die vraagt waar wil je instaleren dan ziet hij je schijf wel.
succes.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik moest daarvoor eerst ook nog een soort boot partitie van een MB of 10 aanmaken op de PowerMac G4 van m'n zusje. Anders wou OS X er alsnog niet op installeren.

Ik heb toen overigens een debian netinstall cd gebruikt. Linux is geweldig _O_

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1