Verwijderd

Topicstarter
hallo,
eigenlijk heb ik een hdmi switch nodig die 2x in heeft en 2x out. nu bestaan deze wel (geffen) maar die zijn haast 300 euro !!!
nu zat ik te denken werkt een uitgang ook als een ingang bij zo'n switch. als dat kan, kan ik ook volstaan met 2x een 2x in 1x out !! welke veel goedkoper zijn.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Volgens mij heb je het antwoord al gegeven. Een output is geen input of andersom.
Welke situatie wil je uiteindelijk hebben? 2 Consoles aansluiten en van 1 console op 2 schermen hetzelfde zien of....

Heb je typenummers van Schermen/Apparaten welke je wilt gaan aansluiten, misschien zijn daar doorlus mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
tsja, ik dacht dat als het slechts een doorvoerluik van data is dat dat misschien 2 kanten op werkt.
ik heb een lcd tv en een beamer, waarop ik mn ps3 en HD decoder wil aansluiten, om nu niet telkens met hdmi kabels te moeten schuiven, dacht ik aan een 2x2 hdmi switch of 2x een 2x1

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je kan je HD Decoder natuurlijk ook via HDMI op de een en via COMPONENT op de andere aansluiten.

Verwijderd

Bij mijn weten werkt HDCP met versleuteling tussen een enkel uitvoerapparaat en een enkel invoerapparaat. Als dat zo is, zal je dus nooit het signaal kunnen splitsen zonder het opnieuw te versleutelen. En uiteraard zitten daar weer dure licentie-kosten en logica achter. Dit verklaart gelijk de prijs voor de 2x2 switch.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06

Tjark

DON'T PANIC

op ebay al voor 60-80 euro vanuit taiwan/china. Ff zoeken op "hdmi matrix -oehlbach" En zelfs 4 in-2 out. Of 140 euro vanuit duitsland met afstandsbediening.

[ Voor 30% gewijzigd door Tjark op 22-07-2008 15:16 ]

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, dat scheelt idd een hoop geld, heb ze al gezien van 50 dollar.
komt dan nog wel 30 dollar verzendkosten bij. ik denk dat ik het erop ga gokken.
lijkt me niet dat als bijde specificaties staat dat ie 1.3 aan kan, etc. dit niet het geval is.
ik vroeg me ook al af waarom zo'n kastje meer dan 300 euro moest kosten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een switch gekocht met de volgende details:
Description
Watch 2 different HD programs simultaneously on 2 Displays!
4 HDMI inputs,2 HDMI outputs for Picture By Picture.
Works with HDMI or DVI-D.HDCP-enabled HDTV
Supports high resolution vedeo 480p,720I/P.1080I/P
Easy to switch 4 HDMI or DVI-D sources to 2 displays
Backward compatible with DVI-D
Remote Control (IR) included,Discrete Code allows direct channel control.

Connects up to four HDMI sources to two HDTV display devices
Maintains 480p,720p,1080i and 1080p video formats
Maintains highest HDMI single link video serolution and digital audio signal
Supports HDCP compliant devices
Both HDMI-HDMI AND DVI-HDMI cable can be used to connect the inputs and switch output
Inputs can be selected from either the IR remote controller(included) or through the front panel " INPUT SELECT" button

heb niet nagedacht over HDMI versies, ik heb begrepen dat er een versie 1.3 is.
mijn vraag: is versie 1.3 nodig? en wat is het precies? ik heb een full hd beamer en lcd

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
Bij hdmi 1.3 zijn weer extra features gekomen zoals ondersteuning voor
-hogere bandbreedte
-deep color (10.12.16 bit tegenover 8 bit van de vorige) zodat 1 miljard kleuren met ongekend detail zichtbaar zijn (waar halen ze 1 miljard kleuren vandaan hè?)
-x.v. color
-nieuwe mini connectoren voor hd camcorders en camera's
-lip sync (handig omdat veel mensen last hebben van het niet gelijk lopen van geluid en beeld
-nieuwe geluidsformaten zoals dolby truehd en dts-hd.

Heb je dit nodig? Nou, als je receiver, beamer en je hdtv t niet ondersteund (alle apparaten moeten het dus ondersteunen), dan werkt het niet.

[ Voor 219% gewijzigd door Ferry34 op 02-08-2008 10:19 ]

Pagina: 1