[2003] Apache en webdav - hoe htdigest uit te voeren?*

Pagina: 1
Acties:

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 22:52
hey,

ik ben aan het proberen om apache te installeren op mijn win server 2003 samen met SSL en WebDAV.

nou zit ik te kijken in httpd-dav.conf en daar word gezegt:
# You can use the htdigest program to create the password database:
# htdigest -c "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/user.passwd" DAV-upload admin
AuthUserFile "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/user.passwd"
AuthDigestProvider file
maar als ik in een commandline htdigest intik dan krijg ik de melding dat deze opdracht niet gevonden kan worden, de .exe in /bin/ uitvoeren laat een cmd scherm even flikkeren welke daarna weer verdwijnt.

google helpt niet bepaald, want iedereen gaat ervanuit dat je linux gebruikt...

hulp! (zou fijn zijn :> )

[ Voor 0% gewijzigd door !GN!T!ON op 22-07-2008 02:40 . Reden: spelfoutjes ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 02:38:
maar als ik in een commandline htdigest intik dan krijg ik de melding dat deze opdracht niet gevonden kan worden, de .exe in /bin/ uitvoeren laat een cmd scherm even flikkeren welke daarna weer verdwijnt.
Open een command prompt en ga eerst naar de juiste directory. Probeer het dan nog eens. Waarschijnlijk krijg je dan precies te zien hoe je htdigest.exe moet gebruiken om gebruikers aan te maken.

De documentatie voor linux zal dan verder ook weinig verschillen van de werking in Windows.

[ Voor 4% gewijzigd door xtra op 22-07-2008 02:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 02:38:
maar als ik in een commandline htdigest intik dan krijg ik de melding dat deze opdracht niet gevonden kan worden
Komt omdat ie niet in je path staat, dus moet je eerst naar die directory toe.
de .exe in /bin/ uitvoeren laat een cmd scherm even flikkeren welke daarna weer verdwijnt.
Da's meestal zo bij commandline tools ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak je topic titel nog eventjes af :)