Advies gevraagd voor nieuwe speakers voor de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-02 19:20
Hallo,

gezien het forum hier denk ik wel dat er hier mij een paar sugesties kunnen gedaan worden :)

Ik ben een audiofiel en op mijn pc luister ik vooral naar muziek, bekijk ik films, ik game en maak gebruik van het internet.

Nu 60% van de tijd als ik naar muziek luister is het vooral naar de hardere stijlen a la hardstyle,trance en techno.

Nu zit ik met een 5.1 systeem ( logitech z5500 ) maar dat is eingelijk alles behalve ideaal hier.

Waarom zal je je afvragen? Wel omdat wegens plaatsgebrek en ik geen draden over de vloer wil mijne beide speakers ( front en rear ) van zowel links als recht bijeen staan. Dat is niet echt de bedoeling natuurlijk. Genoeg daarover.

Ik zou graag een 2.1 systeem willen, maar dan ook echt een goed.

2 speakers, een versterker en liefst een sub wegens mijn favoriete muziek.

Nu was mijn vraag aan jullie welke zaken kunnen jullie mij aanbevelen.

Denon versteker? Monitor speakers en een sub van...

De kamer waarin het zal komen is 4.00m bij 3.60m.

Laat ons zeggen dat ik een budget van max. 2.000€ kan uittrekken hiervoor.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Astratuner op 22-07-2008 01:09 ]

Verwijderd

Muziek, induvidueel, iedere gehoor is anders, persoonlijk etc etc. Maar het gaat om de PC, wat is het budget, hoe groot is de ruimte, moet het op de toekomst voorbereid zijn op een groetere ruimte ?

Bij mijn pc heb ik voor mijzelf een 2.1 Klipsch speakerset staan en daar kan ik mijn huiskamer mee vullen, anders dan conventionele speakers maar wel een rijke ervaring voor zo een "karig" setje, met alle nederigheid gesproken :) Niet duur ook, 150 euro, ben ik even mijn hoofdtelefoon zat, doe veel muziekbewerking dan zijn ze rijke uitkomst.

Verder is en blijft zelf testen met je eigen muziek/films/games altijd het beste om te bepalen wat je prettig vind luisteren en dan ook het enige juiste advies mogelijk :)

http://www.klipsch.com/wo...s/promedia-gmx-a-2-1.aspx

Ik ben nu eenmaal een liefhebber van Amerikaanse speakers, doorgaans wat warmer en rijkelijk aanwezig met het laag.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Opzich loop je al een tijdje mee op GoT, en dan weet je dat "wat moet ik kopen" topics (bijna) nooit een overlevingskans hebben.

Audio kopen is sws zeer persoonlijk; wat ik goed vind klinken hoeft helemaal niet jouw smaakt te zijn. Er is dus maar een advies: ga luisteren, in een winkel.

En, Ik wijs je even op Registratievoorwaarden / korte FAQ en Het algemeen beleid en dan deze: Audio en HiFi forum policy - Het regime. Dan begrijp je dat dit topic dichtgaat.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.