Ik kwam vandaag bij iemand om even naar een pc te kijken met problemen bij de installatie van een printer. Toen ik de printer probeerde te installeren wilde dit niet via de LPT poort omdat ik deze met geen mogelijkheid geinstalleerd kreeg. Vervolgens heb ik besloten de printer via USB aan te sluiten, dit leek goed te gaan. Windows moest vervolgens iets installeren wat niet gevonden kon worden. De pc bleek verder nog meer kleine problemen te hebben. Toen maar besloten om eerst eens windows update te laten draaien. Na de installatie van SP3 wilde de PC helemaal niet meer booten. Als ik gewoon boot komt hij niet verder dan een achtergrond, zonder taakbalk en zonder icoontjes CTRL+ALT+DELETE werkt ook niet dus ik heb niet de mogelijkheid om op die manier explorer te starten. In veilige modus is er eigenlijk hetzelfde probleem, zwarte achtergrond en muisaanwijzer en verder niets. Dit alles is dus gebeurd na de installatie van SP3, wat nu te doen?
Checken of Symantec AV of ZoneAlarm draait. Deze kunnen problemen hebben met SP3.
Update deze dus voor een sp3 install. Proberen rollback te doen of sp3 uninstallen?
Herstelpunt evt...anders met de cd aan de slag en repair draaien.
Update deze dus voor een sp3 install. Proberen rollback te doen of sp3 uninstallen?
Herstelpunt evt...anders met de cd aan de slag en repair draaien.
[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 22-07-2008 00:42 ]
Ik wilde idd SP3 weer uninstallen, maar hoe ga ik dat doen als ik geen commando's kan uitvoeren in normale of veilige modus?
repair cd? of winxp sp2 cd en repair uitvoeren? eventueel Bart PE?
ik ben nu op zoek naar de windows cd hierzo
. Ga het zo eens proberen met de repair functie, heb daar echter nog nooit echt succes mee gehad. Nog tips? Ben bang dat het een gevalletje knoppix, leegtrekken, formatteren gaat worden.
Kan niet in de recovery console komen omdat het admin pass niet bekend is. Is er nog een andere manier om die SP3 Install ongedaan te maken?
*edit*
Heb inmiddels via een tool het Admin pass gereset en ben nu wel in de recovery console gekomen. Ben nu SP3 aan het uninstallen, hoop dat het op deze manier opgelost zal zijn.
*edit*
*edit*
Heb inmiddels via een tool het Admin pass gereset en ben nu wel in de recovery console gekomen. Ben nu SP3 aan het uninstallen, hoop dat het op deze manier opgelost zal zijn.
*edit*
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 09:54 ]
Pagina: 1