Toon posts:

[AOEII] Multi-playerprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik & een paar vrienden van mij willen graag weer eens de ouderwetse Age of Empires II: The Conquerors spelen met elkaar. Aangezien de officiele 'internetserver' er natuurlijk allang mee is gestopt, proberen wij het nu via de LAN optie. Wij gebruiken Hamachi, hamachi ziet ook geen problemen tussen ons, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb alle poorten geforward die nodig zijn om Age of Empires te spelen. Wij zitten allemaal thuis, en hebben dus niet een eigen LAN hier aangelegd. Weet iemand waar dit aan kan liggen? We hebben allemaal dezelfde versie, ik zie hun game staan, maar ik kan hem niet joinen en zij kunnen mijn game ook noit joinen? Ik wacht het antwoord af.

Met vriendelijke groet,

Patrick

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kunnen "zij" wel ondeling spelen (zonder jou dus)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja, zij kunnen wel samen spelen, alleen niet met mij.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je je firewall al eens uitgezet ? en dan geprobeert

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja, sorry voor de dingen die ik niet heb vermeld. Mijn firewall staat uit, virusscanner ook, ik heb ook niet de standaard firewall aanstaan van windows. Ik kan hun game wel zien, maar ik kan em niet joinen, en zij de mijne ook niet.

• pduin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08-2023
probeer eens de internetadapters uit te schakelen die je niet nodig heb, dat hielp bij mij ook.
had het met dungeon siege als het goed is. toen moest ik alles uitschakelen behalve die hamachi adapter, toen een game hosten en daarna weer de rest van de adapters aanzetten.

[ Voor 58% gewijzigd door pduin op 21-07-2008 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar het probleem is dat ik ondertussen nog op skype zit. Is dit nog mogelijk dan of niet? Lijkt me niet, aangezien skype via het internet gaat. En blijft het hamachi netwerk nog wel in stand als het internet wegvalt?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 23:20 ]

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:09
Poortjes mappen is in combinatie met Hamachi niet nodig: alle clients zitten al in 5.x.y.z. Mijn ervaring is overigens dat je nooit moet aannemen dat je firewall uitstaat, de Windows Firewall kent grofweg twee standen: 'Ingeschakeld' en 'Ingeschakeld met irritante ballonnetjes'. Beter is om specifiek uitzonderingen toe te voegen.

Als jullie via IPX in plaats van TCP/IP verbinding maken, vink dan het IPX-protocol bij alle verbindingen behalve die van Hamachi uit. Verder heb ik ook wel eens meegemaakt dat games heel hardnekkig verbinding wilden maken via mijn normale verbinding, niet die van Hamachi. Onder XP was dat - als ik het me goed herinner - te fixen door ergens in 'netwerkverbindingen' een volgorde in te stellen. Het aanpassen van je routetabel kan ook nog wel eens soelaas bieden, maar is flink ingewikkelder.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Pagina: 1