[media-pc] benodigde specs HD-content

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:00

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Dit is ondertussen het 3000e topic, maar ik ben toch niet 1 centrale plek tegengekomen waar mijn vraag beantwoord werd: "WAT heb je nodig om probleemloos HD-materiaal af te spelen?".

Ik wil dan ALLES wat nu te downloaden is goed kunnen kijken. 1080p. Of dat nu BluRay, mov'jes, s2tm, avi, mkv, whatever is... ik heb nu deze 2 pc's thuis staan (beiden Vista):

WERK-BAK:
MSI G31M (MS-7379)
Intel Core2 DUO E4500 @2ghz
2 gb
Geforce 8800GTS 640mb DDR3

MEDIA-PC:
Asus P5LD2
Intel P4 3.4ghz
2 gb
MSI Radeon R3450 TD256H

Maar ik merk dat ongeveer de helft van de hd-content die ik heb niet vloeiend speelt op de MEDIA-PC. Komt dat door de CPU? Of door de graphics kaart? Wat is de bottleneck bij die onderste pc?

Ik kan wel gaan ombouwen, maar ik wil graag weten of ik die 8800GTS kan laten zitten in mijn huidige workstation...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Beste spaceboy,

Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Note: Ik wil je adviseren om in het HTPC topic te kijken, daar staan tips. Een Athlon X2 BE (45W modellen) + AMD 780G chipset zijn namelijk al voldoende. Ik denk dat of je config niet helemaal goed is, of je CPU te traag.

[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 21-07-2008 21:59 ]

Dit topic is gesloten.