Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrud7
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb gisteren mijn PC geformatteerd en heb weer Vista geinstalleerd. Voordat ik updates installeer wordt m'n WD MyBook gewoon via eSATA gedetecteerd. Na de updates is de drive niet meer te vinden. Detecteren deed ik via de 'Device Manager' (Control Panel) en dan deed ik bij 'Storage Controllers' met de rechtermuis klikken op Intel(R) 82801 HR/HH/HO SATA RAID Controller en dan klikken op Scan for hardware changes en tada hij werd getoond!

P.S. Voordat ik een format deed werd de drive meteen gedetecteerd, zonder Scan for hardware changes

Ik denk dat het door een van de updates komt, iemand enig idee wat ik kan doen? Thanks.

EDIT: Ik ben nu SP1 aan het installeren, wellicht dat dat wat uitmaakt...

Mijn opstelling:

Windows Vista Business x64 English (origineel)
Asus P5B Deluxe
Core 2 Duo E6600 @ 2,4 GHz
4 GB DDR2 Corsair 667MHz
3 x Samsung HDD in RAID0 configuratie (op de Intel ICH8R)
Plextor 716AL via IDE (op de JMB363)
WD MyBook Essential ES 500GB (via de e-SATA op de JMB363, als AHCI in de BIOS)

[ Voor 3% gewijzigd door Nimrud7 op 21-07-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45
Zorg dat de drive aanstaat, voordat je de PC aanzet. Bij mijn Gigabyte P35 wordt hij namelijk als een gewone SATA schijf gezien :) . Dit is met een Sharkoon Rapid Case + 750GB Samsung Spinpoint overigens. Wellicht dat dat iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrud7
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Dank je voor je reactie. Aanzetten voordat Windows boot dad ik al geprobeerd. Maar ik heb nu een vLite versie van Vista gemaakt met SP1 geintegreerd, en het werkt :) Ik hoefde niet eens te detecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
op mijn gigabyte boardje moest ik eerst AHCI drivers installeren voordat mijn HDD werdt herkent als E-Sata, mischien dat je dus nog drivers moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb het probleem nu ook aan de hand met mijn WD MyBook Home Edition via eSATA. Deze is op een ICH9R chipset aangesloten via eSATA en dit werkte tot gisteren perfect. Na idd een windows update te installeren die pas uit was, wordt hij niet automatisch meer herkend...

Heb hiermee nooit problemen gehad, tot voor kort. En de enige update die ik geinstalleerd heb deze week is: Security Update for Windows Vista for x64-based Systems (KB958644)