Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tijd in Vista wijzigd steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit een specifiek Vista probleem is maar sinds ik Vista draai (en ook een nieuwe PC heb) moet ik regelmatig (om de dag) mijn tijd van de PC opnieuw instellen want anders loopt deze een dag achter. In mijn bios gaat het al fout want ook daar staat dan de verkeerde tijd.

Opslaan en saven helpt maar de volgende dag, of de dag, erop staat de tijd weer foutief in de bios en moet ik deze weer opnieuw wijzigen. Na een maandje of 8 begint dit goed irritant te worden.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit verholpen kan worden?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Synchroniseer je met de Windows Time Service? (Properties van je klokje rechtsonderin en dan Internet Time)
- In wat voor Timezone zit je? Toch wel Amsterdam/GMT+01:00 ?

https://powershellisfun.com

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 14:52
Ik denk dat je inderdaad je BIOS batterij (CHMOS battery) moet vervangen. Deze kan je bij de lokale comuterwinkel zo halen. Deze zit op je moederbord en kan je er zo uitwippen. Deze batterij zorgt ervoor dat je moederbord de tijd onthoudt.

Verwijderd

Topicstarter
Fred > Ja dat doe ik elke keer handmatig, meestal in Vista zelf en zit inderdaad in de juiste tijdzone.

Jeff > ik zal eens kijken of dat helpt ja, bedankt

Verwijderd

Je kunt ook nog het biosscherm (als je de tijd hebt gecorrigeerd) laten staan voor een paar uurtjes. Je ziet dan snel genoeg of het bios of windows gerelateerd is.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
of beter.... stel de tijd eens goed in... schakel de pc uit... zet de schakelaar op de voeding van 1 naar 0, trek de stekker uit de voeding, wacht een minuutje, zet de stekker er weer in, schakelaar om, zet de pc aan en kijk in de bios of de tijd goed is, als de tijd dan niet goed staat --> lege cmos battery (anders is het of een bios bug --> bios update (lijkt me niet direct een oplossing?) of ligt bij vista....
Pagina: 1