Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Had even een vraagje. Ik wil graag een Iphone aanschaffen bij T-Mobile, maar heb een codering bij het BKR, en kan dan dus geen Iphone kopen. Zijn er dan toch nog andere mogelijkheden om een Iphone aan te schaffen, met abonnement?
Voor Iphone kan je natuurlijk ook Nokia N95 of Samsung U900 of zo lezen. maar wil gewoon weten wat in mijn geval de (on)mogelijkheden zijn.
De codering is een 3 jaar oud, van toen ik financieel heel grote problemen had. Deze zijn nu opgelost, maar ja, die codering staat nog 2 jaar.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 21:50 . Reden: T for Telecom -> T-Mobile ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

T-mobile contract overnemen en vervolgens verlengen met IPhone? (of de truuk "toestel stuk" die blijkbaar heel normaal en gangbaar blijkt te zijn...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je het niet gewoon via iemand anders bestellen, voor zover dat legalerwijs kan?

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:38:
Kun je het niet gewoon via iemand anders bestellen, voor zover dat legalerwijs kan?
:D Grappenmaker. Dan is die andere hoe dan ook verantwoordelijk voor het gehele contract.

/me al genoeg gevallen voorbij zien komen waarbij een vriendin voor een vriend een contract afsloot en vervolgens honderden euro's aan schuld had. Gewoon niet doen.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
T for Telecom mag geen iPhone verkopen ;) Alleen T-Mobile, BelCompany, TPH en Mediamarkt mogen dat in Nederland

Je kunt idd iemand anders een abo laten afsluiten en dan contract overname doen. Echter krijg je daar bij ook eerst een creditcheck :)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij niet de goede keus, iemand anders de verantwoordelijkheid geven, en die dan de dupe te laten zijn van mijn eventuele wanbetalen. Geen optie dus. Zelfs mijn vriendin kan de telefoon + abonnement niet aanschaffen, zelfde adres, dus zelfde BKR codering.

Wat is trouwens de "toestel stuk" truuk?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 21:47 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:46:
Zelfs mijn vriendin kan de telefoon + abonnement niet aanschaffen, zelfde adres, dus zelfde BKR codering.
Beetje vreemd. Dan heeft je vriendin zelf gewoon ook een BKR-codering, zou volgens mij niets met die van jou te maken moeten hebben. Als je niet getrouwd of iets dergelijks bent mogen ze je vriendin niet over 1 kam scheren. Zouden hele studentenhuizen ook geen mobiel kunnen aanschaffen. 8)7

• DaannO
Dan gaat het over ben ik bang. Je kunt je laten uitschrijven bij preventel en experian, dit zijn de bedrijven die de zwarte lijst opstellen voor de telco's en officieel mogen ze jou gegevens niet bijhouden. Het is de vraag echter of dit gaat lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik je goed begrijp DaannO is niet het BKR de gene die de aanschaf van mijn abonement + phone tegenhoudt, maar preventel en experian?
En uit jouw antwoord maak ik ook op, dat de kans dat zij me uitschrijven erg klein is, dit is gebaseerd op? :)

• DaannO
Kennis ;) Ik heb nog niemand in mijn telecom carrière gesproken die het gelukt is, het gaat namelijk allemaal via de providers, die kunnen je uitschrijven. De twee bedrijven zijn stichtingen die opgericht zijn door de telco's, officieel mogen zou informatie niet hebben want de telco's hebben het aan hun door gespeeld (als ik me niet vergis overigens :P ).

Maar het wordt dus niet getoetst bij het BKR maar bij hun (ze werken overigens wel samen met het BKR weer ) :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 21-07-2008 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe lang het duurt voor je te horen krijgt of je de foon plus abonnement aan mag schaffen, dit ivm checken bij die 2 organisaties, via de winkel en/of via bestellen via de website?

En, ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de "kapotte foon" truuk. Wat houdt dat in, niet dat ik het via die weg kan spelen... heb geen abonnement nu nog en zo, maar ben gewoon nieuwsgierig.

Als mijn vriendin dus niet mijn BKR-coderingen heeft, kan ik het dus via haar proberen, we hopen toch nog wel 2 jaar samen te zijn :)
Maar, ander probleem, zij heeft een Oekrains paspoort, en een nederlands verblijfsdocument. Nieuwe problemen (voor de aanschaf van foon + abonnement he!)? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 22:06 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik sta bij preventel ingeschreven door een fuckup van telfort.
Toen heb ik op mijn zakelijke naam (wel een particulier abo) een vodafone abo geregistreerd...en het werkte :).

Feitelijk gezien is dat best krom omdat ik als eenmanszaak dezelfde rechtspersoon ben als ik zelf!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd

Topicstarter
Maar Boudewijn, dat is dus als je een eigen zaak hebt... Ik werk in loondienst, dus dan kan dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Coach4All

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:07:
Maar Boudewijn, dat is dus als je een eigen zaak hebt... Ik werk in loondienst, dus dan kan dat niet?
Als je per se wil moet je wel wat kunnen regelen, een VARetje ofzo oprichten.
Bedrijfje kost 40E oid bij de kvk.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:07:
Zo duur is een kvk inschrijving voor 1 jaar niet hoor O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ga het meteen - nou ja, morgen dan - regelen :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:14:
:? :? 8)7

Een bedrijf oprichten voor een iPhone? Come on, ik snap dat dat ding ubercool is, maar ben ik nu de enige die dit echt over-the-top vind??

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Voor €40 euro meer, valt wel mee toch :) Mijn vriendin is tolk/vertaalster, kan ik voor haar wel een bedrijfje opgaan richten, heeft ze toch nodig voor haar freelance-werk! :)

Verwijderd

En dat voor een Iphone voor jezelf alleen is egoistisch.

Wellicht dat je er nog 1 via Ebay kan krijgen, helaas wel de hoofdprijs.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zouden het natuurlijk 2 iphones worden.... Dat spreekt toch vanzelf.

Verwijderd

Lol, een 'onderneming' beginnen voor een fokking iPhone. Ik heb al veel absurditeiten gezien als advocaat maar dit slaat toch wel echt alles. Echt, ik begrijp dat ts dat ding graag wil, maar die codering staat er gewoon, of het nu een BKR-codering is of een andere codering (inderdaad houden de telco's onderling bij wie er een nasty wanbetaler is, zodat ze daar niet nogmaals mee in de fout gaan). Koop gewoon een andere telefoon of laat het erbij zitten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:35:
Lol, een 'onderneming' beginnen voor een fokking iPhone.
Om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel ook :) . Als je echt in de schulden hebt gezeten is het misschien verstandiger om juist niet voor een coole maar schandalig dure bling-foon te gaan, maar voor een goed toestel.
Koop gewoon een andere telefoon of laat het erbij zitten.
Het beste advies imo :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

maniacshouse schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:51:
[...]

Beetje vreemd. Dan heeft je vriendin zelf gewoon ook een BKR-codering, zou volgens mij niets met die van jou te maken moeten hebben. Als je niet getrouwd of iets dergelijks bent mogen ze je vriendin niet over 1 kam scheren. Zouden hele studentenhuizen ook geen mobiel kunnen aanschaffen. 8)7
Gaat per postcode-gebied meen ik. Zijn er meerdere wanbetalers op dezelfde postcode > grijs gebied voor telco; dus goed opletten bij het afsluiten. (En dan zou een oekraiens paspoort met nederlands verblijfsdocument danwel onduidelijke financien wel eens een reden tot weigering kunnen zijn).

Maargoed, succes met je eenmanszaakje.. let je wel op je belastingen? :+
gambieter schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:40:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel ook :) . Als je echt in de schulden hebt gezeten is het misschien verstandiger om juist niet voor een coole maar schandalig dure bling-foon te gaan, maar voor een goed toestel.
Beste advies tot nu toe. Ik ben van bling bling boem vet TyTN II naar Samsung G600 gegaan, en heb geen moment spijt gehad. Eindelijk weer eens een GSM die de normale zaken (bellen / sms) goed kan, snel is, een leuke camera heeft en toch niet al te gek duur is.

Maar ik ben biased. Ik heb m'n iPod Touch na 2 dagen weer ingeleverd bij de winkel omdat ik helemaal kriegel van die interface / vormgeving werd :+

[ Voor 34% gewijzigd door r0b op 22-07-2008 01:44 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:14:
Vergeet niet je aan te melden bij de belastingdienst voor inkomstenbelasting en BTW. Vergeet vooral ook niet op tijd BTW-aangifte te doen want die boetes kunnen snel oplopen. Als je toch onderweg bent kun je misschien ook nog even uitkijken naar een boekhouder. Een jaarrekening opstellen is niet heel ingewikkeld maar als je het nooit gedaan hebt kan een beetje hulp geen kwaad.

Het goede nieuws? Je kunt een Makro en Sligro-pas aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn, ben ik al jaren bezig om een eigen bedrijf op te starten, maar heb dat nooit doorgezet. Altijd bang om de stap te wagen.
We willen een vertaalbureau starten, Engels/Nederlands/Chinees/Russisch, en dit zou de reden kunnen zijn om eindelijk dat gene, waar mijn vriendin en ik het nu al 2 jaar over hebben, te doen.

Trouwens, het aanschaffen van de Iphone is het probleem niet, we hebben een meer dan goed gevulde bankrekening, alleen... door mijn BKR-codering kan het dus niet, terwijl ik financieel nu wel 10000 iphones zou kunnen aanschaffen. En een 3G uit het buitenland halen, Belgie bijvoorbeeld, het is me nog steeds onduidelijk of dat hier gaat werken....

Dus door problemen van een aantal jaar geleden, waar we nu ver vandaan staan, kan ik toch nog 2 jaar lang geen Iphone aanschaffen.... Of wat voor foon met abonnement dan ook he! Heb Iphone gezegd omdat die nu hot is, maar ook een Samsung 600 MET abonnement kan ik niet aanschaffen door die codering!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 02:05:
[...]
Trouwens, het aanschaffen van de Iphone is het probleem niet, we hebben een meer dan goed gevulde bankrekening, alleen... door mijn BKR-codering kan het dus niet, terwijl ik financieel nu wel 10000 iphones zou kunnen aanschaffen. En een 3G uit het buitenland halen, Belgie bijvoorbeeld, het is me nog steeds onduidelijk of dat hier gaat werken....

[...]
Die Belgische of Italiaanse Iphone werkt hier prima. Hij ondersteunt alle GSM en UMTS frequenties die we hier gebruiken. Als je een los toestel koopt zonder prepaid/abo simkaart heb je ook nooit een simlock, dus ook dat is geen probleem.

je hebt overigens wel een vrij forse bankrekening, 10.000 Iphones = 5 miljoen euro. Misschien een idee om het BKR te kopen, je naam te wissen en weer te verkopen? ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om eerlijk te zijn, ben ik al jaren bezig om een eigen bedrijf op te starten, maar heb dat nooit doorgezet. Altijd bang om de stap te wagen.
We willen een vertaalbureau starten, Engels/Nederlands/Chinees/Russisch, en dit zou de reden kunnen zijn om eindelijk dat gene, waar mijn vriendin en ik het nu al 2 jaar over hebben, te doen.
Nee, dit zou de slechtst mogelijke reden zijn om het te doen. Een goede reden is dat je alles hebt doorgedacht, er voldoende zeker van bent dat het gaat lukken en er dan met goede argumenten beslissen een bedrijfje te starten. Zorg ook dat je alles goed hebt doorgerekend, ik neem even aan dat je er een paar nullen naast zit met je 10000 telefoons kunnen kopen. Als dat het geval was, was dit topic er niet geweest.

Fraude lijkt me geen goede reden. Zeker niet als je het er op een openbaar forum over hebt gehad zodat ze tenmniste hard gaan lachen als je probeert T-mobile op te lichten en met een beetje pech er nog wat aan gaan doen ook. Bedenk dat valsheid in geschrifte richring T-mobile (als je beweert dan een telefoon kapot ging) resp. valse aangifte doen bij de politie (als je beweert dat het is gejat) niet als een erg aardig iets wordt gezien door onze blauwe vrienden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 22-07-2008 09:19 . Reden: knip, verkeerd gezien :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:39

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:35:
Lol, een 'onderneming' beginnen voor een fokking iPhone. Ik heb al veel absurditeiten gezien als advocaat maar dit slaat toch wel echt alles. Echt, ik begrijp dat ts dat ding graag wil, maar die codering staat er gewoon, of het nu een BKR-codering is of een andere codering (inderdaad houden de telco's onderling bij wie er een nasty wanbetaler is, zodat ze daar niet nogmaals mee in de fout gaan). Koop gewoon een andere telefoon of laat het erbij zitten.
Het probleem is, zoals met heel veel van dit soort registers en databases, dat de informatie die er in staat lang niet altijd correct is. Mijn vriendin heeft jarenlang geen mobiel contract af kunnen sluiten omdat een provider dacht dat ze een rekening van X jaar terug niet betaald had. Na lang zoeken heeft ze het giro-afschrift teruggevonden en duidelijk gemaakt dat ze al lang lang geleden wel betaald heeft. Maar die registratie in het BKR is nog jarenlang blijven staan, ondanks dat ze altijd op tijd haar rekeningen had betaald.

En daarom mogen dit soort lijstjes zover ik weet officieel ook helemaal niet gevoerd worden...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DaannO schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:57:
Kennis ;) Ik heb nog niemand in mijn telecom carrière gesproken die het gelukt is, het gaat namelijk allemaal via de providers, die kunnen je uitschrijven. De twee bedrijven zijn stichtingen die opgericht zijn door de telco's, officieel mogen zou informatie niet hebben want de telco's hebben het aan hun door gespeeld (als ik me niet vergis overigens :P ).
En hoe zit het dan met de privacywetgeving? Volgens de wet kan je elk bedrijf of instelling aanschrijven om de daar geregistreerde informatie over jou op te vragen, te corrigeren of te verwijderen, en moet dat bedrijf of instelling daaraan gehoor geven. Dat geldt dus ook voor die twee bedrijven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Die 10000 I-phones was om aan te geven dat op dit moment mijn financiele situatie meer dan uitstekend te noemen is.
Maar zelfs dan is het - voor mij - onmogelijk om een I-phone met abonnement aan te schaffen bij T-Mobile. Of wat voor abonnement dan ook.
En die BKR-coderingen raak ik niet kwijt, die waren in de situatie van toen terecht, en daar zit ik nu dus nog een paar jaar aan vast.
En, ik wil gewoon op een legale manier een mobiel abonnement hebben.... :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:28:
[...]
En die BKR-coderingen raak ik niet kwijt, die waren in de situatie van toen terecht, en daar zit ik nu dus nog een paar jaar aan vast.
En, ik wil gewoon op een legale manier een mobiel abonnement hebben.... :)
Als je codering hersteld is, gaat hij na 5 jaar weg. Dat geldt vanaf het moment dat de achterstand is ingelost. Als je met je toenmalige schuldeiser een gedeeltelijke betalingsregeling overeen bent gekomen, hoeven ze de codering niet in te trekken en kom je er inderdaad niet meer vanaf.

Gebruiken tegenwoordig alle telefoonaanbieders BKR? Ze hadden indertijd hun eigen systeem en T-Mobile was de uitzondering die BKR gebruikte in plaats van de waarschuwingslijst van de mobiele operators. Ik weet dat Vodafone een speciale sim-only deal heeft voor bezitters van geimporteerde Iphones. Zou wel eens interessant kunnen zijn (als Vodafone tenminste nog steeds geen BKR gebruikt en als je geen aantekening hebt in het waarschuwingssysteem van de mobiele operators).

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

F_J_K schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:18:
Fraude lijkt me geen goede reden. Zeker niet als je het er op een openbaar forum over hebt gehad zodat ze tenmniste hard gaan lachen als je probeert T-mobile op te lichten en met een beetje pech er nog wat aan gaan doen ook. Bedenk dat valsheid in geschrifte richring T-mobile (als je beweert dan een telefoon kapot ging) resp. valse aangifte doen bij de politie (als je beweert dat het is gejat) niet als een erg aardig iets wordt gezien door onze blauwe vrienden ;)
Hoe is een eenmanszaak beginnen om een abonnement te nemen fraude? Niet lijkt mij, zolang het niet structureel is.

Verder is het natuurlijk van de zotte om dat je via deze manier een abonnement probeert te scoren. Al moet je het zelf weten.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Is het niet zo dat operators wel bereid zijn een abo aan te bieden tegen storting van een borgsom?

Mijn mening over BKR, Experian en vergelijkbare privacymaffia zal ik verder maar voor me houden :X

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Brons schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:22:
Hoe is een eenmanszaak beginnen om een abonnement te nemen fraude? Niet lijkt mij, zolang het niet structureel is.
Bedrijf starten niet, beweren (zie de link) dat je telefoon stuk of gejat is wel ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

kan iemand mij vertellen waarom preventel en experian je registraties 8 jaar geregistreerd houdt, terwijl het bkr dat maar 5 jaar doet, en er zelfs sprake van is, om die termijn bij het bkr te verkorten? is wat preventel en experian doet wel legaal?

• xtra
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:38:
kan iemand mij vertellen waarom preventel en experian je registraties 8 jaar geregistreerd houdt, terwijl het bkr dat maar 5 jaar doet, en er zelfs sprake van is, om die termijn bij het bkr te verkorten? is wat preventel en experian doet wel legaal?
De basisregel is dat het verwerken van gegevens in overeenstemming is met het gestelde doel. Een vaste termijn is er niet.

Verwijderd

[quote]F_J_K schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:18:
[...]
terwijl ik financieel nu wel 10000 iphones zou kunnen aanschaffen.
Dan zou ik nog maar gewoon eens met t-mobile bellen. Je kan namelijk ook een x bedrag (bij kpn 450 euro) aan borg betalen om toch een abbotje af te mogen sluiten ondanks je registratie. :P

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Je kan natuurlijk ook gewoon zo'n ding importeren..........

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

descon schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:16:
Je kan natuurlijk ook gewoon zo'n ding importeren..........
TS wil er graag een abbo bij, dus da's behoorlijk nutteloos....
Verder kan ik alleen maar zeggen dat dat het risico is als je financiële situatie ooit brak is geweest....
Zelf ook een BKR notering gehad en dus ook een hoop dingen niet kunnen doen/krijgen. Dat is de prijs die ik heb moeten betalen omdat ik ooit zonder het eigenlijk te kunnen betalen een PL afsloot.
Leer ervan, zing het periode uit en maak niet nog een keer de zelfde fout.
Oh, en een KvK inschrijving nemen omdat je een mobiel abbo wil? :N.......
Onbegrijpelijk hoe mensen zich in onmogelijke bochten willen wringen allen om "bereikbaar" te zijn, ik ga me altijd afvragen hoe mensen dat vroeger deden, hell ik heb zelf pas toen ik in de twintig was mijn eerste mobiel aangeschaft en ervoor altijd prima zonder gered.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

xtra schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 02:01:
Vergeet niet je aan te melden bij de belastingdienst voor inkomstenbelasting en BTW. Vergeet vooral ook niet op tijd BTW-aangifte te doen want die boetes kunnen snel oplopen. Als je toch onderweg bent kun je misschien ook nog even uitkijken naar een boekhouder. Een jaarrekening opstellen is niet heel ingewikkeld maar als je het nooit gedaan hebt kan een beetje hulp geen kwaad.
:w als hij verder geen inkomsten en/of uitgaven erop boekt hoef je dit helemaal niet te doen. En als je zeer klein bent (zoals ik, lang mij normale baan), kun je gewoon aan de fiscus vragen of het als freelance mag opgeven op je normale belastingsformulier. Staat ze meestal wel toe.

Overigens vind ik het opzetten van een bedrijf puur voor een iphone erg onzinnig en denk ook niet dat dit gaat werken...

(overigens... als je echt iemand bent, ben je onbereikbaar)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 25-07-2008 09:05 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

BKR... rrrrrrr

hoop niet dat je binnenkort een huis gaat kopen. Zit er zelf nu middenin. Een BKR codering uit 2004 (uit een nasleep van een te late betaling uit 2003 (student,studentenhuizen, laks, etc) gooit jaren na mijn studietijd nu bijkans roet in het eten. Komt allemaal goed maar wat een honden die lui in Tiel... Misschien handig voor Wehkamp leegkopers in pauperbuurten ter zelfbescherming, maar Jazzper.student <> Jazzper.deArbeider.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het grote probleem van de BKR is dat het een ondoorzichtige en bureaucratische organisatie is. Van verzachtende omstandigheden heeft men nooit gehoord, en correcties of andere wijzigingen aanbrengen is bijkans onmogelijk.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
"vroeger" toen ik in een studentenhuis woonde kon het hele huis geen abo's afsluiten. Wat doe je dan vervolgens? Je overlegt je bank-afschriften van de afgelopen 4 maanden waaraan ze kunnen zien dat je geen probleem hebt met je financiën en je kan gewoon een abo afsluiten. Hoe dat tegenwoordig zit weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat je vriendin zonder enige registratie niet (zonder een bedrijf te starten) aan een iPhone kan komen......

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• xtra
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:19:
Het grote probleem van de BKR is dat het een ondoorzichtige en bureaucratische organisatie is. Van verzachtende omstandigheden heeft men nooit gehoord, en correcties of andere wijzigingen aanbrengen is bijkans onmogelijk.
Volgens mij moet je daarvoor ook niet bij het BKR zijn maar bij de instelling die je heeft geregistreerd. (Niet dat die van de verzachtende omstandigheden zijn.) Alleen via één of andere klachten/beroepsprocedure kun je wat laten wijzigen door het BKR.
Pagina: 1