Hotflash Hell. P975 chipset om 680i chip te flashen.

Pagina: 1
Acties:

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 00:26

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer mijn Striker Extreme (680i chipset) opnieuw tot leven te wekken door de bios te hotflashen.

Ik heb verscheidene methodes geprobeerd maar geen met succes tot op heden.

Ik heb AWDFLASH geprobeerd en deze werkt op zich wel. Start, je voert je BIOS-naam in, dan druk je op OK, dan staat er Please Wait, de floppy begint te draaien, stopt na een lange tijd, en dan hangt het programma. Ik heb verscheidene floppy's geprobeerd en alle hebben dit probleem. ik wil dit nog testen met bootable usb stick om te kijken of het aan de floppy's ligt.

Dan in Windows : WINFLASH, en de tools van Abit, Gigabyte, en Asus om bios in Windows te flashen maar al deze tools zijn te "intelligent". Ze herkennen op de een of andere manier dat er een andere bios in de pc zit (680i BIOS in een Abit Quadgt/P975 chipset) en weigeren te flashen terwijl ik graag zou willen dat ze dit wel zouden doen,en ik heb nog geen Force command gevonden...

Dus wie heeft er voor mij een tool, Windows of DOS, die je kan forcen om een bios te flashen? Ik heb deze wel voor mijn videokaart (Nvidia, 6, 7 , 8 serie, kon je allemaal force flashen) maar dit is ongetwijfeld anders....

[ Voor 5% gewijzigd door HeepH op 21-07-2008 21:26 ]

http://specs.tweak.to/16495

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
Je moederbord is dus dood? Want je wil hem weer laten draaien? Hoe flash jij dan in windows?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
tiswat schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:47:
Je moederbord is dus dood? Want je wil hem weer laten draaien? Hoe flash jij dan in windows?
Hij boot met een mobo met de P975 chipset, na het opstarten haalt die de bios chip daaruit en stopt die van de 680i erin, deze wil hij dus opnieuw flashen om z'n 680i mobo weer werkend te krijgen.
Dit heet dus hotflashen.

Even ontopic, kan je met awdflash niet gewoon forcen om te flashen, dus alle beveiliging uitzetten?
Dat zou naar mijn inziens wel moeten werken.

http://specs.tweak.to/15535

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
awdflash /f

Met de /F zou je een "force" kunnen uitvoeren volgens Abit forum ;)