Internetverbinding ineens langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb sinds een paar dagen een probleem dat mijn internetverbinding downstream maar met 240Kb/s gaat, terwijl ik een abbo heb voor 640Kb/s, en daar liep hij voorheen ook op.

Ik heb verschillende speedtests gedaan, 100mb files gedowned, de modem opnieuw getraind met de DMT-tool, Speedlinq gebeld (ik heb via KPN een speedlinq-comfort abbo). De helpdesk zegt hij gewoon op volle snelheid moet snorren, de modem geeft dat ook aan, de DMT tool geeft dat ook aan. Alles wijst erop dat het daar goed gaat.

Kom ik bij mijn pc uit. Andere netwerkkaart geprobeerd, probleem blijft. Andere LANpoort op het modem geprobeerd, helpt niet. Drivers opnieuw geinstalled voor netwerkkaarten, al had ik al de meest recente versies.

Cleaner door alles heen gehaald (bestanden en register), virusscan (met Avast Home edition) is clean, firewall (Sygate personal) en virusscanner tijdelijk uitgeschakeld om te kijken of het daaraan lag.

Ik heb een programma gedeinstalleerd die ik er van het weekend had opgezet (Samurize). Dit is het enige wat verandert is de laatste weken. Upgrade Firefox 3.0 naar 3.0.1. was geloof ik ook afgelopen weekend? of vlak er voor. Misschien is het wel sindsdien, maar andere programma's zoals Sabnzbd, heeft er ook last van.

Ik weet het niet meer, dus vandaar deze post. waaraan kan zoiets nog meer liggen? Ik heb dat rollback van Windows uitstaan, hoe heet dat ook alweer, dat met die herstelpunten? Dat is dus geen optie.

Specs:
XP Home SP3
Athlon XP 2000+
1024Mb Ram
80Gb Maxtor
Asus A7V8X-X moederbord

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke snelheid geeft je router aan?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Mar2zz
6144 kb down. DMT ook. Het is overigens een Speedtouch 716.

[ Voor 45% gewijzigd door Mar2zz op 21-07-2008 21:15 ]

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

Uhm jij gebruikt de naam speedlinq maar (en ik wil jouw niet een stempel geven) dit is overgenomen door Telfort sinds nov vorig jaar? Kan je niet beter contact opnemen met Telfort? Ik zeg dit namelijk omdat ik ook speedlinq had en ik heb dit probleem nooit gehad...misschien is deze overname je ontgaan vandaar.

[ Voor 27% gewijzigd door MetalPool op 21-07-2008 21:17 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• pven
  • Niet online
@ hierboven: nog niet iedereen is over naar Telfort. :Y)

Is het ook traag als je Windows in veilige mode (met netwerk) start?

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 21-07-2008 21:17 ]

• Mar2zz
Speedlinq heeft nog steeds zijn eigen helpdesk, ik heb mijn internetabbo nog steeds bij speedlinq lopen, ook al heet het telfort tegenwoordig. Zie deze link: www.speedlinq.nl.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je niet een andere pc of laptop waarmee je het kunt testen? Booten met een LiveCD en dan een downloadtest doen geeft geen andere resultaten?

https://powershellisfun.com

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

Mar2zz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:17:
Speedlinq heeft nog steeds zijn eigen helpdesk, ik heb mijn internetabbo nog steeds bij speedlinq lopen, ook al heet het telfort tegenwoordig. Zie deze link: www.speedlinq.nl.
Ok mijn excuus ik heb daar eigenlijk nooit meer naar gekeken sinds de overname.
Mag ik vragen of je deze snelheid ook heb getest met bijvoorbeeld een torrent-client?
Want misschien zit er wel wat in je zyxel modem config....eventueel dat jou IP adres niet vast gebruikt word?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Mar2zz
Ik zit nu in veilige modus, download weer met 231,4Kb/s. In SABNZBD download ik ook met 240 Kb/s, en hitman pro haalt zijn progjes ook binnen met 240 Kb/s. dus die snelheid is echt stabiel en overall. Ik ga even een livecd op de kop duikelen, hoop dat ik ze nog kan vinden, want met deze snelheid heb ik ze morgen pas binnen...

ah mooi, ik heb hier een knoppix, ik ga zo vanuit linux resultaat hier neerzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 21-07-2008 21:28 ]

• Mar2zz
In knoppix dus precies hetzelfde probleem met Konqueror. 243 Kb/s max... Wat kan het dan zijn? Ik dacht al dat het niet aan windows zou liggen, want ik ben nogal kien op een nette install en die netjes houden...

Hardware dus... Maar 2 netwerkkaarten met hetzelfde resultaat... Ik moet ff andere pc opsnorren...

Ik heb hier nog wel een pc staan, met puppy linux, maar die kan ik nu niet aan gaan sluiten, daar moet ik wat hardware in prutsen enzo, en de kleine ligt te slapen, die wordt dan vast wakker (slaapkamer=aangrenzend). Ik ga morgen na het werk daar wel even mee aan de gang.

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken en als iemand nog wat tests weet voor me, dan hoor ik ze graag, kan ik er morgen vast over nadenken/voorbereiden.

[ Voor 41% gewijzigd door Mar2zz op 21-07-2008 21:43 ]

• pven
  • Niet online
Ik vraag me toch af of het echt niet aan Speedlinq ligt. Die hebben de laatste dagen her-en-der blijkbaar last van storingen. In theorie kan het zo zijn dat je wel 6Mbit ziet, maar dat je het niet kan gebruiken.

En idd: probeer eens een andere PC. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 21-07-2008 21:38 ]

• Mar2zz
Het lag aan speedlinq, nu probeer ik het ff (gelukkig voordat ik ging sleutelen aan de 2e pc) en hij gaat weer op volle snelheid. prutshelpdesk...
Pagina: 1