AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
niemand van de knappe koppen hier welke mij in de juiste richting kan helpen ?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Mocht dit goed staan, welke regio is de DVD?
Tevens kun je ook gebruik maken van een andere player zoals VLC waarbij je geen last hebt van regio instellingen.
Ik heb gisteren zelfs dvdregionfree +dcss geinstalleerd en daarin alle regio opties uitgeschakeld in de hoop dat hij mijn opties mee zou nemen maar nee hoor ik kan nog steeds geen enkele dvd afspelen. Ik had dit al eerder geinstalleerd staan en ik vermoed dus dat dit ook de veroorzaker is.
Originele regio2 dvd's worden niet afgespeeld maar ook geen backups welke ik al op mijn pc heb staan (klaar om te converteren voor de iphone)
Gebruik je toevallig ook Nero 8?
Ik heb namelijk begrepen dat daar ook wel eens problemen mee zijn.
VLC (videolan client) wel al eens geprobeerd (als work-around)?
Ik ben echter bang dat alleen een herinstallatie de boel kan oplossen. (of heb je een restorepoint waar je op terug kan vallen?)
volledige herinstallatie gedaan en nog steeds geeft windows media player aan dat ik in de verkeerde regio zit
vlc player werkt wel maar ik wil dat gewoon via media player kunnen.
heb nogmaals mijn regio code van de DVD speler bekeken maar die staat echt op regio code 2 !
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Vicariously I live while the whole world dies
Als deze dezelfde melding geeft, ligt het probleem waarschijnlijk in de hardware instellingen (opnieuw flashen van de DVDdrive misschien de oplossing).
Mocht het echter dan wel werken, heeft het probleem waarschijnlijk te maken met foutieve codecs van Vista. Een alternatief zou dan zijn om een gratis MPEG-2 codec te installeren (bijv K-Lite Codec Pack).
Wel super multi drives voor je laptopalt-92 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:06:
Andere DVD Drive liggen die je kan testen? (en an sich kosten die dingen ook niet de hoofdprijs).
dat is ook het klote anders had ik wel nog een andere drive geprobeerd.
Heb gisteren eens een andere oude dvd geprobeerd origineel regio 2 en die speelt wel. alleen als ik een dvd bestand vanaf de harde schijf open met windows media player opent hij niet meer. Dit heeft altijd gewerkt en ineens niet meer (en ik vermoede de dvdregionfree software)
Ik weet alleen niet meer waar ik het moet zoeken want het heeft altijd gewerkt en ik vermoede dus een softwarefout maar zelfs de originele image van de laptop terugzetten heeft niet geholpen
Ik probeer vanavond toch maar eens de drive op een andere regio te zetten en daarna herstarten weer terugzetten en weer herstarten ik hoop dat het dan werkt maar vind het wel heel raar.
Ik heb dus al een volledige herinstallatie gedaanVicarious schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:31:
Dan zou ik ALLE software die ook maar IETS met DVD's kunnen eraf gooien, zoals inderdaad bijvoorbeeld Nero, DVDregionfree, alle media players buiten de Windows Media Player etc. en het dan nogmaals proberen. Anders lijkt mij een volledige re-install het enige alternatief.
[ Voor 18% gewijzigd door harley op 04-08-2008 17:46 ]
Vicariously I live while the whole world dies