Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista]Regioprobleem bij afspelen DVD

Pagina: 1
Acties:

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 16:18
Ik heb sinds deze week een probleempje in mijn windows vista zitten en kom er niet meer uit. Heb al flink gezocht maar ik kom telkens dezelfde oplossing tegen en daar zit het probleem bij mij niet.

Windows media player geeft aan dat hij geen dvd (of vob/ifo bestanden van mijn hdd) kan afspelen omdat ik niet in de juiste regio zit. Nu heb ik de instellingen van de DVD speler gecontroleerd en daar staat gewoon regio 2 verder staat er bij mijn landinstellingen ook gewoon nederland. Ik kan alleen nergens nog iets anders vinden over de regio instellingen . Heb heel windows media player ontleed wat instellingen betreft en ook in configuratiescherm ben ik niets tegen gekomen waar ik wat zou kunnen instellen.

Ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik wat verschillende demoprogramma's geinstalleerd heb gehad om dvd naar iphone te converteren en dat er daar ergens een wijziging mee is gemaakt. Probleem is dat ik alle niet (naar mijn zin) werkende software alweer verwijderd heb en niet meer weet welke ik allemaal geinstaleerd heb gehad (verwijder ook meteen de installatiebestanden als het niet bevalt) Wat ik wel raar vind is dat ik alles gewoon via vista softwarebeheer heb verwijderd dus op de nette manier zou ik zo denken.

Ik hoop dat ik echt iets over het hoofd zie waar ik het weer zou kunnen wijzigen want ik heb geen zin in een herinstallatie.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• harley
Ik heb nog wat rondgezocht maar kan nog steeds nergens een regioinsteling vinden ?
niemand van de knappe koppen hier welke mij in de juiste richting kan helpen ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 22:38
Normaal gesproken staat de regioinstelling bij de opties van je DVD speler.
Mocht dit goed staan, welke regio is de DVD?

Tevens kun je ook gebruik maken van een andere player zoals VLC waarbij je geen last hebt van regio instellingen.

• harley
Mijn dvd speler staat dus gewoon op regio 2 ingesteld.
Ik heb gisteren zelfs dvdregionfree +dcss geinstalleerd en daarin alle regio opties uitgeschakeld in de hoop dat hij mijn opties mee zou nemen maar nee hoor ik kan nog steeds geen enkele dvd afspelen. Ik had dit al eerder geinstalleerd staan en ik vermoed dus dat dit ook de veroorzaker is.

Originele regio2 dvd's worden niet afgespeeld maar ook geen backups welke ik al op mijn pc heb staan (klaar om te converteren voor de iphone)

• michavb
Misschien eens proberen om alle tooltjes even te deinstalleren welke te maken hebben met regiocodering. Zoals dvd regionfree e.d.
Gebruik je toevallig ook Nero 8?
Ik heb namelijk begrepen dat daar ook wel eens problemen mee zijn.

VLC (videolan client) wel al eens geprobeerd (als work-around)?

Ik ben echter bang dat alleen een herinstallatie de boel kan oplossen. (of heb je een restorepoint waar je op terug kan vallen?)

• harley
Nou restore point was te kort geleden
volledige herinstallatie gedaan en nog steeds geeft windows media player aan dat ik in de verkeerde regio zit :? :? :( :(

vlc player werkt wel maar ik wil dat gewoon via media player kunnen.

heb nogmaals mijn regio code van de DVD speler bekeken maar die staat echt op regio code 2 !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Andere DVD Drive liggen die je kan testen? (en an sich kosten die dingen ook niet de hoofdprijs).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dan zou ik ALLE software die ook maar IETS met DVD's kunnen eraf gooien, zoals inderdaad bijvoorbeeld Nero, DVDregionfree, alle media players buiten de Windows Media Player etc. en het dan nogmaals proberen. Anders lijkt mij een volledige re-install het enige alternatief.

Vicariously I live while the whole world dies

• michavb
Heb je inmiddels ook geprobeerd om een dvd player programma zoals WINDVD te installeren?

Als deze dezelfde melding geeft, ligt het probleem waarschijnlijk in de hardware instellingen (opnieuw flashen van de DVDdrive misschien de oplossing).

Mocht het echter dan wel werken, heeft het probleem waarschijnlijk te maken met foutieve codecs van Vista. Een alternatief zou dan zijn om een gratis MPEG-2 codec te installeren (bijv K-Lite Codec Pack).

• harley
alt-92 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:06:
Andere DVD Drive liggen die je kan testen? (en an sich kosten die dingen ook niet de hoofdprijs).
Wel super multi drives voor je laptop :(
dat is ook het klote anders had ik wel nog een andere drive geprobeerd.

Heb gisteren eens een andere oude dvd geprobeerd origineel regio 2 en die speelt wel. alleen als ik een dvd bestand vanaf de harde schijf open met windows media player opent hij niet meer. Dit heeft altijd gewerkt en ineens niet meer (en ik vermoede de dvdregionfree software)

Ik weet alleen niet meer waar ik het moet zoeken want het heeft altijd gewerkt en ik vermoede dus een softwarefout maar zelfs de originele image van de laptop terugzetten heeft niet geholpen :(
Ik probeer vanavond toch maar eens de drive op een andere regio te zetten en daarna herstarten weer terugzetten en weer herstarten ik hoop dat het dan werkt maar vind het wel heel raar.
Vicarious schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:31:
Dan zou ik ALLE software die ook maar IETS met DVD's kunnen eraf gooien, zoals inderdaad bijvoorbeeld Nero, DVDregionfree, alle media players buiten de Windows Media Player etc. en het dan nogmaals proberen. Anders lijkt mij een volledige re-install het enige alternatief.
Ik heb dus al een volledige herinstallatie gedaan :(

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 04-08-2008 17:46 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm da's bagger. Dan lijkt het erop dat je dvdspelert naar de klote is. Is het een zakelijke laptop? Anders kun je eens kijken of je je dvd drive kan ruilen met een collega, kijken of het probleem dan bij hem optreedt en bij jou spontaan is opgelost :P

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1