[iPod touch] Krijg hem niet meer uit de Recovery Mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233632

Topicstarter
Ik heb per ongeluk mijn iPod in de herstelmodus gezet, terwijl dit niet nodig was. Nu lukt het me niet meer uit die modus te komen. Telkens als ik me iPod opstart krijg ik de melding dat ik me iPod aan iTunes moet aansluiten, maar die zorgt dan weer dat de iPod hersteld moet worden, wat ik helemaal niet wil.
En als ik dan via iTunes toch maar herstel aangezien het schijnbaar niet anders kan krijg ik de foutmelding:
'De iPod kan niet worden hersteld. Er is een onbekende fout opgetreden (13)'

Hoe kom ik hier weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

download een firmwarebestand (versie 1.1.4 aangeraden) en zet deze op je ipod touch door met Shift ingedrukt op de herstelknop te drukken in iTunes en naar het gedownloade .ipsw bestand te bladeren en deze op je touch te laten zetten. Een backup van je instellingen kan je automatisch terug laten zetten dus je bent vrijwel niets kwijt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:58:
download een firmwarebestand (versie 1.1.4 aangeraden) en zet deze op je ipod touch door met Shift ingedrukt op de herstelknop te drukken in iTunes en naar het gedownloade .ipsw bestand te bladeren en deze op je touch te laten zetten. Een backup van je instellingen kan je automatisch terug laten zetten dus je bent vrijwel niets kwijt.
Mijn hele probleem is dat ik bij het herstellen een foutmelding krijg:
'En als ik dan via iTunes toch maar herstel aangezien het schijnbaar niet anders kan krijg ik de foutmelding:
'De iPod kan niet worden hersteld. Er is een onbekende fout opgetreden (13)''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik ook vrij weinig aan. Apple zet gewoon zoveel mogelijk kneuzige support online waar je niks aan hebt zodat je je wel gedwongen voelt om te bellen voor 10 eurocent per gesprek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ga er mee terug naar een apple store en laat hem daar: of herstellen, of omruilen voor een nieuwe.
De garantieafhandeling bij de apple stores is echt perfect te noemen, je levert je kapotte touch in, na 3 dagen tot 2 weken kan je een nieuwe afhalen (bij mij 2x na 3 dagen, bij een vriend na 1,6 week ivm vakantieperiode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:20:
Ga er mee terug naar een apple store en laat hem daar: of herstellen, of omruilen voor een nieuwe.
De garantieafhandeling bij de apple stores is echt perfect te noemen, je levert je kapotte touch in, na 3 dagen tot 2 weken kan je een nieuwe afhalen (bij mij 2x na 3 dagen, bij een vriend na 1,6 week ivm vakantieperiode)
Nya, ik hoop dat het op te lossen valt met iTunes. Aangezien ik zaterdag op vakantie ga wil ik hem graag meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zet hem nog eens in herstel modus.
Nu dan expres en ook meteen goed (mocht dat het de vorige keer niet geweest zijn):
Druk de homebutton in en houdt deze ingedrukt. Druk vervolgens de aan/uitknop in en houdt deze ingedrukt totdat je het itunes logo met de usbkabel op je scherm ziet.

Leg nu je ipod aan je computer en start itunes op (als dat niet automatisch gebeurd).

Shift+herstel je ipod met je gedownloade firmware en hij moet het als het goed is weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:28:
Zet hem nog eens in herstel modus.
Nu dan expres en ook meteen goed (mocht dat het de vorige keer niet geweest zijn):
Druk de homebutton in en houdt deze ingedrukt. Druk vervolgens de aan/uitknop in en houdt deze ingedrukt totdat je het itunes logo met de usbkabel op je scherm ziet.

Leg nu je ipod aan je computer en start itunes op (als dat niet automatisch gebeurd).

Shift+herstel je ipod met je gedownloade firmware en hij moet het als het goed is weer doen.
Dit is dus mijn hele probleem.

Hij staat in de herstelmodus en als ik hem eruit kon krijgen zou ik 3 gaten in de lucht springen, dus hem er nog een keer inzetten gaat niet lukken. iTunes opstarten gaat ook nog wel. Maar bij het herstellen krijg ik de foutmelding:
'De iPod kan niet worden hersteld. Een onbekend fout (13)'
Dat is mijn probleem dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

zet hem er gewoon nog eens in en probeer te herstellen.
Op een andere computer proberen te herstellen is ook nog een idee.

En eenmaal in herstelmodus krijg je hem er niet meer uit voordat je daadwerkelijk herstelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:35:
zet hem er gewoon nog eens in en probeer te herstellen.
Op een andere computer proberen te herstellen is ook nog een idee.

En eenmaal in herstelmodus krijg je hem er niet meer uit voordat je daadwerkelijk herstelt!
Ik probeer ook te herstellen zoals ik al zei. Maar krijg in iTunes dan de foutmelding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn iPod Touch, alleen kreeg ik van iTunes telkens foutmeldingen in de 16xx-reeks. Wat bij mij hielp was iTunes, Apple Mobile Service, Apple Software Update en dergelijke deïnstalleren, met Crap Cleaner m'n register schonen en vervolgens m'n pc helemaal uitgezet. Na het opstarten iTunes geïnstaleerd en voor de rest geen prog's gestart (alleen virusscanner e.d.) Bij het opstarten van iTunes de iPod home knop ingedrukt gehouden en pas na 3 of 4 pogingen om het herstellen aan de praat te krijgen, ging iTunes eindelijk de iPod herstellen.

Reservekopie van de iPod teruggezet na het herstellen, een keer syncen en alles was uiteindelijk weer als vanouds. (Maar wel paar uurtjes in de rats gezeten of dat kreng ooit nog uit de herstelmodus zou komen :P )

[ Voor 0% gewijzigd door driedees op 21-07-2008 21:50 . Reden: lay out ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:37
Anoniem: 233632 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:39:
[...]

Ik probeer ook te herstellen zoals ik al zei. Maar krijg in iTunes dan de foutmelding:
Volgens mij snap je niet wat ze bedoelen, doe alsof je touch het helemaal perfect doet, en probeer hem nog een keer in de herstelmodus te zetten. Zoals ze al zeiden boven me, aan zetten met de homeknop ingedrukt houden. En hem dan nogmaals met de computer proberen te herstellen.

Mocht er wat fout zijn gegaan door hem in de eerdere herstelmodus te zetten, dan los je het nu waarschijnlijk op door hem goed in de herstelmodus te zetten.

Overigens kan je met ZiPhone ook je touch in recovery, DFU of normal-modus zetten. Misschien valt dat te proberen om hem weer in de normal-modus te zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door tumke op 21-07-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Probeer eens iLiberty+ te downloaden en dan naar t "tools" (ofzoiets) venster te gaan, en dan "kick device out of recovery mode".

Werkte bij mijn iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
driedees schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:49:
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn iPod Touch, alleen kreeg ik van iTunes telkens foutmeldingen in de 16xx-reeks. Wat bij mij hielp was iTunes, Apple Mobile Service, Apple Software Update en dergelijke deïnstalleren, met Crap Cleaner m'n register schonen en vervolgens m'n pc helemaal uitgezet. Na het opstarten iTunes geïnstaleerd en voor de rest geen prog's gestart (alleen virusscanner e.d.) Bij het opstarten van iTunes de iPod home knop ingedrukt gehouden en pas na 3 of 4 pogingen om het herstellen aan de praat te krijgen, ging iTunes eindelijk de iPod herstellen.

Reservekopie van de iPod teruggezet na het herstellen, een keer syncen en alles was uiteindelijk weer als vanouds. (Maar wel paar uurtjes in de rats gezeten of dat kreng ooit nog uit de herstelmodus zou komen :P )
Vanochtend gedaan en na lang wachten deed m'n iPod het weer.
Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295630

euh srr zou ge ng es kunne uitlegge hoe ge da probleem oplost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:18
Anoniem: 295630 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:23:
euh srr zou ge ng es kunne uitlegge hoe ge da probleem oplost :?
thomatie, welkom op GoT :w

Op GoT verwachten we een stukje eigen inzet. Dat betekent niet alleen dat je wat vooronderzoek doet en je problemen of vragen duidelijk omschrijft met alle relevante informatie. Dat betekent ook dat je wat aandacht schenkt aan de formulering van je zinnen en i.i.g. leesbare zinnen schrijft. Dit soort SMS taal wordt niet gewaardeerd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Anoniem: 347205

Ik heb precies hetzelfde probleem..

Als ik mijn iPod aanzet, zie ik dat ik mijn iPod aan moet sluiten op iTunes.
Als ik dat doe, staat er, dat mijn iPod in herstelmode staat.
Als ik vervolgens op herstellen druk. word er sofware gedownload, en geinstaleerd.
Op mijn iPod verschijnt het Apple logo, en een soort laadbalk.
Als die helemaal vol is. zie ik weer precies hetzelfde als aan het begin: dat mijn iPod aangesloten moet worden op iTunes.

iTunes vermeld nu dat er een onbekende fout (14) is...

Wie kan mij helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Is enorm schrikken idd. Had ik laatst ook bij yellowsnow installatie. Gewoon de kabel eruit en een half uurtje laten liggen. Dan gaat hij vanzelf opnieuw opstarten. Tenminste, dat werkte bij mij zo.
Pagina: 1