Toon posts:

beeldscherm blijft uit na lager zetten voltage

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers...

Ik had laatst wat artikelen gelezen over processorkoeling/overclocking en nu wou ik zelf eens aan de slag. Nu had ik met een boxed koeler een tempratuur van 42 op idle en 50 op full load. Nu had ik onder andere gelezen dat het lager zetten van het voltage zou kunnen resulteren in een lagere tempratuur. Hij stond op auto (in cpu z op 1.425) toen heb ik hem op 1.225 gezet. De Computer liep stabiel en zon 3 graden lager. Daarna zette ik deze op 1.125 maar nu blijft het beeldscherm op standby en de usb (en alles eraan) :/ gaat niet meer aan.

Is de oorzaak hiervan het lage voltage? Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb een Asus nforce 4 A8N-E moederbord in combinatie met een amd athlon 64 3000.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BIOS resetten met de CMOS Clear jumper en je kan weer gaan :)
Overigens moet je na het undervolten wel altijd uitvoerig de stabiliteit van je processor testen aangezien tot in Windows geraken geen garantie is dat je processor stabiel is met de lagere spanning.

[ Voor 62% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-07-2008 20:00 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Bios reset?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

waarschijnlijk krijgt hij niet genoeg voltage, even je bios ressten met de jumper, of battery eruit halen voor een minuutje, en weer opnieuw opstarten

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja, wat had jij gedacht dan?

Alles kan stuk.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

remco_k schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:00:
[...]

Ja, wat had jij gedacht dan?
Dat hij dat nog niet geprobeerd had?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
Met andere woorden: even zelf (logisch) nadenken en de search gebruiken voor je een topic opent :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :9 kwam er naderhand pas achter dat bios resetten inderdaad de enige oplossing zou zijn, sorry voor dat ;) en thx voor de snelle replies.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Waarom in hemelsnaam undervolten, met die temps?
Daar is niks mis mee hoor, maar dat is mijn mening.
Ik had met stockcooler mijn E6750 op 3,1GHz lopen met full load temps van ~65C Tcores, ~59C Tcase.
Wil je koeler, koop dan een betere koeler is mijn advies ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door DaLoona op 22-07-2008 21:13 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Mjah, een bios reset is redelijk basic inderdaad.

DaLoona: lager voltage kan wel degelijk zin hebben.. En is ook een stuk goedkoper dan meteen een nieuwe koeler te halen. Je moet alleen wel binnen redelijke marges blijven.. Te laag voltage snapt een processor simpelweg niet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.