Verwijderd

Topicstarter
wie o wie kan mij een betje helpen. ik heb wat advies nodig. Ik heb een hele lange tijd de pc markt niet gevolgd. Vandaar uw mening zal mij veel helpen met een keuze.

dat is namelijk dat ik een nieuwe mobo en een processor wil aanschaffen. tot 350 euro wil ik uitgeven totaal. maar ik kan niet kiezen. wat zal ik nemen. amd of intel asus of een ander merk. ik weet het niet meer. :o :o

ik wil graag de maximale uithalen _/-\o_ van een pc. dus eventueel ook overclocken. in de toekomst zal ik zeker ook een waterkoeler halen. dus help a.u.b :'(

wat ik zeker weet is dat het een quad core moet worden. ik wil zware spellen spelen en veel kracht zal ik zeker gebruiken van de pc. zal er ook meerdere apparaten aansluiten. zoals telefoons externe hardeschijfen. kaartlezers. en de pc zal continue gebruik maken van mijn internet. ( continue >:) download gebeuren )

help mij a.u.b _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :+

vr. gr.
whitewidow58 _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik zelf zou persoonlijk toch AMD nemen, mijn voorkeur is zowieso al AMD omdat ik het stabieler vindt als intel. AMD processors vindt ik persoonlijk het beste.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:59

_Arthur

blub

intel.

Verwijderd

ik wil zware spellen spelen en veel kracht zal ik zeker gebruiken van de pc. zal er ook meerdere apparaten aansluiten. zoals telefoons externe hardeschijfen. kaartlezers. en de pc zal continue gebruik maken van mijn internet. ( continue >:) download gebeuren )
Dan maakt het natuurlijk geen hol uit welke moderne processor je haalt. Voor het eerste heb je een fatsoenlijke videokaart nodig en de rest kan je nog voor elkaar krijgen met een Athlon LE-1600 |:(

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Benchmarks vergelijken, wat heb je zelf opgezocht?

[ Voor 103% gewijzigd door Wackoz op 21-07-2008 19:48 . Reden: verkeerd gelezen ]

één is geen, twee is één

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:41
Ik denk dat dit een kansloos topic is. Zo maar een paar voorbeeldjes:

Gamesysteem: AMD of Intel
AMD of INTEL
AMD vs. INTEL
Nieuwe PC Bouwen: Intel of AMD

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ojee, daar komt ie weer: AMD vs Intel :'(

Kunnen we alsjeblieft een stoppen met die achterlijke vergelijkingen ja? Vergelijking doe je niet op basis van een merk, period.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024

Verwijderd

Prijs / prestatieverhouding dan?

Ik zou zeggen AMD. Maar Intel timmert ook hard op weg naar steeds goedkopere CPU's. Bij Intel moederborden ben je iets duurder uit voor een beetje luxe, en bij AMD moederborden (Nvidia / AMD) ben je weer wat goedkoper uit. Stel je eisen aan crossfire? Zou een X2 voldoen ipv 2 losse kaarten? Dan heb je geen Crossfire of Sli-plank nodig. Dualcore's houden van bandbreedte, besteed daarom in snel DDR2 geheugen, bijv 1066MHz op 4-4-4-12. Wil je Oc'en? Kijk dan naar D9 chips als die er nog zijn. etc etc etc.

Verwijderd

Persoonlijk kies ik vaker voor Intel ;) Maar uiteraard heeft ook AMD zijn voordelen :D

Offtopic: Ik wil graag een goede auto kopen, BMW of Audi? Ik wil een beetje hard kunnen rijden, lekker kunnen zitten, en er moet Airco in zitten :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 20:02 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:59

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:01:

Offtopic: Ik wil graag een goede auto kopen, BMW of Audi? Ik wil een beetje hard kunnen rijden, lekker kunnen zitten, en er moet Airco in zitten :P
Ferrari...

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 08:42

Geckoo

Good news, everyone!

vind persoonlijk dat met je 29 jaar weinig zelf initiatief neemt... kijk anders even in de faq, ,kijk naar wat reviews van benchmark sites en trek dan je conclusie

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb een hele lange tijd de pc markt niet gevolgd.
Ipv hier een topic te openen is het dan toch een veel beter idee om het wel even een tijdje te volgen :o

Klaarblijkelijk heb je weinig kijk op wat de toepassingen die jij noemt daadwerkelijk eisen voor een VoIPtelefoon heb je geen quadcore nodig... Verder is het verschil binnen de reeksen van AMD en Intel groter dan tussen de bedrijven.. Begin eens met je eisen duidelijk te stellen. Ga dan op zoek naar wat ze technisch inhouden. Als je weet wat je technische eisen zijn, wordt dat bos opeens veel minder donker en dan zie je hooguit een paar bomen. Kies dan gewoon datgene wat binnen je budget het beste aan je eisen voldoet.

Let wel dat bovenstaande volledig afhangt van één volledig subjectief gegeven: jouw eisen. Omdat het zo subjectief is, heeft een topic erover geen zin. Een Tweaker wordt dan ook in staat geacht zelf te kunnen kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.