PC op mijn LCD TV gaat niet goed...

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 13:24
Hallo,

Ik weet niet of dit draadje hier goed hangt, maar ik denk dat mijn probleem toch met mijn videokaart te maken heeft, hier mijn proleem.

Ik heb net een nieuwe Philips 9703 FullHD LCD TV gekocht, met een VGA aansluiting.
Maar nu heb ik mijn pc erop, laatste AMD/ATi Drivers erop gezet, maar met drivers kan mijn resolutie alleen maar ingesteld worden op 800x600 en 1024x768.
Zonder drivers dan staat 1280x1024 er ook nog bij maar als ik die selecteer dan krijg ik van mijn TV de melding: "Geen signaal" met zwart beeld.
Dan moet ik wachten tot Windows het weer terug zet na 15 seconden.

Ik heb em nu op 1024x768 staan, maar mijn muis heeft een halve seconden nodig voor hij in het scherm de cursor beweegt, en ook tekst dat ik intyp verschijnt te langzaam.

Ik heb verder ook weinig ervaring met PC op de TV, maar weet iemand wat het kan zijn?

Mijn videoplank is een ATi Radeon 9600 XT (Ja, ik weet het... Oud...)

Ik hoop dat iemand mij hierin verder zou kunnen helpen.
Computeren is nu erg lastig met een muiscursor die traag van begrip is en een toetsensnelheid die ik met gemak inhaal.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

jvsjmedia.nl schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:08:
Hallo,

Ik weet niet of dit draadje hier goed hangt, maar ik denk dat mijn probleem toch met mijn videokaart te maken heeft, hier mijn proleem.

Ik heb net een nieuwe Philips 9703 FullHD LCD TV gekocht, met een VGA aansluiting.
Maar nu heb ik mijn pc erop, laatste AMD/ATi Drivers erop gezet, maar met drivers kan mijn resolutie alleen maar ingesteld worden op 800x600 en 1024x768.
Zonder drivers dan staat 1280x1024 er ook nog bij maar als ik die selecteer dan krijg ik van mijn TV de melding: "Geen signaal" met zwart beeld.
Dan moet ik wachten tot Windows het weer terug zet na 15 seconden.

Ik heb em nu op 1024x768 staan, maar mijn muis heeft een halve seconden nodig voor hij in het scherm de cursor beweegt, en ook tekst dat ik intyp verschijnt te langzaam.

Ik heb verder ook weinig ervaring met PC op de TV, maar weet iemand wat het kan zijn?

Mijn videoplank is een ATi Radeon 9600 XT (Ja, ik weet het... Oud...)

Ik hoop dat iemand mij hierin verder zou kunnen helpen.
Computeren is nu erg lastig met een muiscursor die traag van begrip is en een toetsensnelheid die ik met gemak inhaal.
dit ziet er uit als een driver probleem, maargoed, hoe heb je je tv aangesloten? via de tv-out zal er maximaal 1024*768 op je scherm verschijnen. niet van toepassing,
maar via de d-sub (vga) zou hij gewoon op de native resolutie van je tv moeten kunnen verschijnen. Probeer anders een tooltje als rivatuner oid wat resoluties kan forceren

Verder is het een kwestie van drivers proberen, met name oudere drivers. (bejaarde drivers, check de datum van de videokaart en van de drivers als je ze download, en neem drivers uit hetzelfde jaar)

een langzaam bewegende muis zou ook aan andere dingen dan de videokaart kunnen liggen. Misschien is een proces wel heel hard bezig (taskmanager) wat op een single core pc funest kan zijn, of staat je hardware muis acceleratie niet aan (geen flauw idee waar die switch zit)

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 21-07-2008 20:10 ]

-_-

• xoniq
Bedankt voor je reactie.
Dat muis probleem heeft verder weinig te maken met hoe druk me pc bezig is.
Want op een gewone tft monitor is er niks aan de hand.
Ik heb mijn pc gewoon via de normale VGA aansluiting aangesloten op mijn tv zoals ik em ook op een LCD monitor aan zou sluiten.

Ik kan wel es oudere drivers gaan testen, alleen heb ik geen idee uit welk jaar mijn videokaart komt...

• xoniq
Ik wil graag ff melden dat de topic op slot kan.
Ik weet al waarom het beeld zo traag ging bij de pc, dit kwam door allemaal technieken die ik door elkaar aan had staan op de tv.
Zoals True Pixel HD etc.
Nu werkt het allemaal soepel.
De hoogste resolutie die ik kan behalen is 1360 x 768, maar mijn videokaart zal wel niet meer aan kunnen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

check even de specs van je tv, en zoek naar native resolution (of even googlen :D). Die 1360 bij 768 zou dan wel kunnen kloppen.

-_-