Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Bij een kennis vanmiddag met veel pijn en moeite de pc opnieuw geinstalleerd, het gaat om een Dell Inspirion PC, draaiend op windows Xp.

Zoals gezegd na veel moeite XP erop gekregen, alleen moest ik nog de driver voor de SM bus installeren. Via de Dell website de betreffende driver gedownload en geinstalleerd. Na de installatie herstart en tot mijn schrik werkt het toetsenbord en de muis niet meer na de herstart.

Vóórdat windows geladen is kan ik nog wel het toetsenbord (draadloos) gebruiken (in de bios en voor het selecteren van veilige modus met F8), maar zodra het windows logo verschijnt gaan de ledjes van de ontvanger uit en is windows "onbestuurbaar".
Ik heb even getest en ook m'n USB stick of de printer wordt niet meer herkend op welke USB poort dan ook. Hieruit kan ik concluderen dat windows op de één of andere manier de USB poorten uitschakeld.

Ook geprobeerd met een bedraad USB toetsenbord, maar zoals verwacht geeft dit geen resultaat. Even in wat oude rommel gezocht en uiteindelijk met een oud PS2 toetsenbord + muis aangekomen, helaas beschikt deze dell niet over PS2 aansluitingen, alleen maar 8 USB aansluitingen.

In veilige modes (zowel met opdrachtprompt, netwerkfunctionaliteit en VGA-modus) heb ik hetzelfde probleem. Ik zou heel eenvoudig de chipsetdrivers moeten verwijderen en dan is het probleem opgelost denk ik. Maar mijn vraag, hoe doe ik dit zonder invoermogelijkheden? Zijn er trukjes in DOS om deze stuurprogramma's te verwijderen of is het mogelijk de gehele drivercache door windows opnieuw te laten installeren??

Ik ben de wanhoop een beetje nabij, want om alles weer opnieuw te installeren.....

Even een korte opsomming van wat ik allemaal heb geprobeerd:

- Veilige modus
- Systeem terugzetten naar de vorige bekende configuratie
- Bedraad USB toetsenbord
- Alle USB apparaten loskoppelen, herstarten en weer aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Roland_EM25 op 21-07-2008 18:13 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Topic kan wat mij betreft dicht. Heb het als volgt opgelost:

- IDE HD met verse windows XP erop aangesloten op de pc
- Alle bestanden uit de map drivers uit windows\system32\drivers gekopieerd naar de voorheen werkende installatie.
- Probleem opgelost!

:)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4