• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-01 06:15
De afstandsbediening van mijn TV heeft er geen zin meer in. Mijn dochter heeft ze waarschijnlijk een keer te veel tegen de grond gesmakt.

Ik heb het 'kaske' open gedaan en gezien dat er een component geen goed contact meer gaf (beetje over en weer bewegen zorgde wel voor een goed bevel naar TV), de gesoldeerde aansluitingen waren nog goed, dus het is intern in deze component dat er iets mis is, ik weet echter niet wat voor iets het is en waar ik het kan kopen, misschien kan iemand mij helpen. Hieronder een foto van bewuste component:

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee161/TLa25/20080717_DSCF0092.jpg

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-02 20:20
Wat het precies is weet ik niet maar ga eens langs bij een electronica winkel of anders bij een kleine TV winkel die ook zelf de reparaties doen.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 12:55
phkba schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:50:
Wat het precies is weet ik niet maar ga eens langs bij een electronica winkel of anders bij een kleine TV winkel die ook zelf de reparaties doen.
Lijkt mij een kristal (frequentie gever) van 1 Mhz.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• TLa
Kan ik zoiets ook online vinden want een kleine TV handelaar die zelf ook reparaties doet, is zeer zeldzaam geworden, alsook een gewone elektronica winkel. vroeger waren er 2 bij mij in de buurt (in Wilrijk en in Antwerpen aan het zuid) maar die zijn er geen van beiden meer.

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-02 20:20
www.conrad.nl misschien ook .be? maar dan moet je zeker weten wat je nodig hebt ;)

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Anders Rato (www.rato.be) op linkeroever eens proberen?
En als het te ver is, kan je hen eens mailen met de vraag of ze het kunnen vervangen.

• TLa
Mail is weg. Bedankt.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:19
Mij lijkt het eerder een condensator dan een kristal.
Een kristal heeft gewoonlijk een metalen behuizing.

Maar ben nog nooit een typeaanduiding 1.00MJ (voor mi is het 1 megajoule :p) tegengekomen, dus het zou ook iets totaal anders kunnen zijn.

• TLa
Volgens Peter van rato is het een ceramische resonator van 1MHz, ze hebben het echter niet in hun assortiment.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TLa schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:44:
Volgens Peter van rato is het een ceramische resonator van 1MHz, ze hebben het echter niet in hun assortiment.
Volgens mij heeft Peter het bij het juiste eind. Het _is_ een 1MHz resonator. Je zou 'm hier kunnen vinden, maar dan zit je met vrij forse kosten en een minimum afname van 5 stuks:

http://nl.farnell.com/117...ku=murata-csbla1m00j58-b0

I don't like facts. They have a liberal bias.

• TLa
Aangezien niemand zo'n resonator aan mij wil verkopen voor een redelijke prijs, heb ik in den Aldi maar een universele remote gekocht van 10€, werkt perfect en doet alles wat de originele deed.

Toch allemaal bedankt om mee te denken.
Pagina: 1