Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Hebben jullie misschien ervaring met de opleiding ICT Management en Security. Ik wil er misschien dit jaar mee beginnen maar ik vroeg mij af of hier mensen zijn die de opleiding volgen en mij kunnen vertellen wat hun ervaringen hierin zijn.

grt,

Face

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb voor de minor Management en Security gekozen, volgend jaar zit die in mijn lessenpakket.

Ik doe als reguliere studie BI.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Verwijderd

Topicstarter
Ken je iemand die ICT Management en Security opleiding volgt?

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ja ik ken wel mensen die de opleiding volgen maar het is wat lastig om die nu in de vakantie te bereiken

Ik zou bij Fontys een gesprek aan gaan met de leraren/coördinatoren, die kunnen je vast een stuk meer over IMS vertellen

Lijkt me toch sterk dat er niet meer mensen op Tweakers zitten die hier iets mee te maken hebben.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

IMS is tegenwoordig geen op zichzelfstaande opleiding meer bij Fontys, maar wordt nu als minor gegeven.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zit momenteel in het 2e jaar en moet nog één jaar. Je krijgt kortweg lessen / projecten in :

- Oracle
- (PL)SQL
- Proggen in Vb
- Sharepoint designer / SQL

Uiteindelijk heb je een klein beetje ervaring met allerlei pakketten. In hoeverre dit nuttig is in de toekomst kan ik geen info geven.

Daarnaast nog wat basic economie, engels , indien nodig, en wat typische informatica vakken als ITIL, DB ontwerp en softwareontwikkeling.

Opleiding valt in het rijtje BI maar kan niet tippen aan TI en I. Ik begrijp ook wel waarom ze er een minor van maken :+

edit: ik ben dus van de eerste lichting. Fontys prutst nogal wat aan met deze opleiding. Zo heb ik ITIL met succes gevolgd en was ik in de veronderstelling dat ik een diploma en/of certificaat kreeg. Helaas :'(

Verder zijn de projecten vaak knullig en is er weinig kennis aanwezig van nieuwe software.

[ Voor 27% gewijzigd door Wimo. op 23-07-2008 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie deze link http://www.fontys.nl/voor...bod.aspx&IdOpleiding=5477

Er wordt niet vertelt dat het een minor wordt maar dat het als een Major en een gedeelte minor wordt gegeven.

Betreft vakken:
Jaar 1 Helpdeskmedewerker - Programmeur
Jaar 2 Netwerkbeheerder - Bedrijfskunde
Jaar 3 Security-analist - Applicatiebeveiliging
Jaar 4 Aanbevolen minor - Vrije minor

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:03
Zit nu ook in het 2e jaar en begin ook aan het laatste jaar. Ben het hele 2e jaar maar 2 dagen in de week naar school geweest (waarvan 1 minor dag) vanwege lage studiebelasting. Projecten als AB1, AB2, A2 zijn gewoon I projecten terwijl deze opleiding juist minder developer werk zou moeten zijn. (valt me nu tegen)

Informatie projecten en studieopbouw op dit moment:
http://www.fontys.nl/fhict/

Ik zou eerder kijken naar Network infrastructure design (Hogeschool Zuyd Heerlen) of een betere andere HBO opleiding waarbij je kunt doorstromen naar een Master.

Deze is in ieder geval erg af te raden in het programma wat nu wordt aangeboden.

Verwijderd

Ik heb net eergisteren mijn inschrijving de deur uit gedaan, in september ga ik beginnen met deze deeltijd opleiding. Ik heb er zin in! Een oud collega van me volgt de opleiding ook en is zeer tevreden. Zeker voor de werkende man/vrouw is het een prettige opleiding. De studiebelasting schijnt inderdaad over het algemeen wat lager te liggen, zeker als je al de nodige jaren ervaring op hebt kunnen doen waardoor een gedeelte toch gesneden koek zal zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:40 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 22:56 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Supermario16 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:53:
[...]

Zit nu ook in het 2e jaar en begin ook aan het laatste jaar. Ben het hele 2e jaar maar 2 dagen in de week naar school geweest (waarvan 1 minor dag) vanwege lage studiebelasting. Projecten als AB1, AB2, A2 zijn gewoon I projecten terwijl deze opleiding juist minder developer werk zou moeten zijn. (valt me nu tegen)

Informatie projecten en studieopbouw op dit moment:
http://www.fontys.nl/fhict/

Ik zou eerder kijken naar Network infrastructure design (Hogeschool Zuyd Heerlen) of een betere andere HBO opleiding waarbij je kunt doorstromen naar een Master.

Deze is in ieder geval erg af te raden in het programma wat nu wordt aangeboden.
Dat ligt ook deels aan je brakke minor. Een beetje minor plant gewoon de volle 1.5 dagen in. Dan zit je al op 2.5 dagen :+

Verwijderd

@Wimo: Hello Arnold :-)

Volg je de deeltijd opleiding? Ik begrijp een beetje dat je eigenlijk niet gelukkig bent met je opleiding. Klopt dat?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 15:08 ]

• Supermario16
Wimo. schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:25:
[...]

Dat ligt ook deels aan je brakke minor. Een beetje minor plant gewoon de volle 1.5 dagen in. Dan zit je al op 2.5 dagen :+
De minor was 1 dag waarbij je de andere dag zelf moest studeren. Maar ik leer heel gemakkelijk dus heb die andere dag niet nodig gehad.... Minor was eigenlijk best moeilijk / zwaar :) Hij was ook heel theoretisch.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:07:
@Wimo: Hello Arnold :-)

Volg je de deeltijd opleiding? Ik begrijp een beetje dat je eigenlijk niet gelukkig bent met je opleiding. Klopt dat?
Voltijd

De opleiding heeft potentie. Er is genoeg werk in de richting van Oracle, ITIL en zaken als Sharepoint designer (sterker nog, daar kun je nu goud geld mee verdienen) maar helaas is de kwaliteit op het Fontys wat minder. Op papier is het een prima opleiding maar in de praktijk valt het gewoon tegen. Zie het maar als een MBO+ opleiding.
Supermario16 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:26:
[...]

De minor was 1 dag waarbij je de andere dag zelf moest studeren. Maar ik leer heel gemakkelijk dus heb die andere dag niet nodig gehad.... Minor was eigenlijk best moeilijk / zwaar :) Hij was ook heel theoretisch.
Waarom versnel je de opleiding dan niet? Mogelijkheden genoeg, ga maar met Sander praten.

[ Voor 27% gewijzigd door Wimo. op 26-07-2008 19:51 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11
Wimo. schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:17:

edit: ik ben dus van de eerste lichting. Fontys prutst nogal wat aan met deze opleiding. Zo heb ik ITIL met succes gevolgd en was ik in de veronderstelling dat ik een diploma en/of certificaat kreeg. Helaas :'(
Je had een Exin examen moeten doen. Moet je wel voor betalen (70 euro) maar dan krijg je vrijstelling voor een gedeelte van HDM. ITIL Foundations geeft je vrijstelling voor HDM3 en Exin ISF zorgt dat je een opdracht minder hoeft te maken voor HDM4. Zo werkt het iig bij deeltijd.

Ik vind alleen de omschrijving Helpdeskmederwerker wat ongelukkig aangezien het toch een stuk breder is.
Een oud collega van me geeft daar les en ik heb inderdaad het idee dat het niveau daar iets hoger is, maar ze doen jammer genoeg geen deeltijd.

[ Voor 26% gewijzigd door m3gA op 27-07-2008 17:03 ]

• Supermario16
Wimo. schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:49:
[...]

Voltijd

De opleiding heeft potentie. Er is genoeg werk in de richting van Oracle, ITIL en zaken als Sharepoint designer (sterker nog, daar kun je nu goud geld mee verdienen) maar helaas is de kwaliteit op het Fontys wat minder. Op papier is het een prima opleiding maar in de praktijk valt het gewoon tegen. Zie het maar als een MBO+ opleiding.

[...]

Waarom versnel je de opleiding dan niet? Mogelijkheden genoeg, ga maar met Sander praten.
Ik doe hem al in 3 jaar, sneller ging niet :P

Maar voor dit jaar heb ik wat geregeld. Ik mag mijn 3e jaars keuze project gaan invullen met een schakelprogramma aan de TU/e voor de master Information Security Technology. Heb komend jaar nog ITSEC, schakelprogramma en afstuderen. Moet lukken. (hoop ik :) )

On-topic
Het is inderdaad een MBO+ opleiding, al wil ik het bijna een MBO- opleiding noemen. Het laatste jaar MBO heeft mij meer tijd gekost als het 2e jaar HBO. Het valt mij gewoon aan alle kanten tegen.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:06

M14

Wimo. schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:49:
[...]

Voltijd

:w

Was maar TI blijven doen ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

M14 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:05:
[...]

:w

Was maar TI blijven doen ;)
Ik doe liever iets wat ik leuk vind. TI was echt niet mijn ding ... ik ben meer een people-person dan programmeur.

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn logincodes e.d. ontvangen voor de opleiding. Kan nu dus op de portal inloggen. Helaas zie ik verder nog geen info m.b.t. welke dagen en op welke tijden we aanwezig moeten zijn, en welke boeken we moeten kopen etc. Heeft iemand van jullie daar al kennis over? (deeltijd ims)

• Supermario16
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:59:
Ik heb gisteren mijn logincodes e.d. ontvangen voor de opleiding. Kan nu dus op de portal inloggen. Helaas zie ik verder nog geen info m.b.t. welke dagen en op welke tijden we aanwezig moeten zijn, en welke boeken we moeten kopen etc. Heeft iemand van jullie daar al kennis over? (deeltijd ims)
Als je maandag moet beginnen staat het rooster over het algemeen de vrijdag ervoor (Zelfs 1x zondag avond pas gehad) op intranet. Verder kun je op sharepoint al informatie over de projecten vinden (http://sp-hi.fontys.nl)

Succes met je opleiding!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:06

M14

Voor TI is dat wat betreft roosters ed niet anders ;). En wen er maar vast aan dat informatie met enige regelmaat ver te zoeken is :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:59:
Even een flinke schop.

Hoe bevalt de opleiding je nu? Ik wil komend schooljaar ook beginnen aan deeltijd IMS en zoek mensen die hier ervaring mee hebben.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb me voor komend jaar ingeschreven voor HBO ICT deeltijd. Wel raar dat je niet meteen aan kan geven welke richting je wil doen. Of is er voor deeltijd komend jaar ook een gezamenlijke propedeuse?

Andere GoT leden die deze opleiding gaan doen? :)

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Net afgestudeerd voor deze opleiding.

Eerste jaar is idd gezamelijk, daarna volg je gewoon je opleiding.

Verwijderd

AE86 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:30:
Ik heb me voor komend jaar ingeschreven voor HBO ICT deeltijd. Wel raar dat je niet meteen aan kan geven welke richting je wil doen. Of is er voor deeltijd komend jaar ook een gezamenlijke propedeuse?

Andere GoT leden die deze opleiding gaan doen? :)
Ik ga dit jaar naar het derde jaar :) Wat vliegt de tijd als ik deze thread zo teruglees.

De propedeusefase was voor de verschillende opleidingen al grotendeels gelijk, en veel mensen switchen na de propedeuse naar een ander onderdeel. Vandaar denk ik dat ze deze fase nu op 1 hoop geveegd hebben.

De P fase heb ik achter de rug, wilde 2 jaar terug IMS gaan doen, maar ben nu overgestapt op Bedrijfskunde, de opleiding bevalt goed. Het is af en toe wel zwaar met een drukke job erbij maar zeker de moeite waard, ben nog altijd zeer blij met de opleiding en de gemaakte keuze destijds... En de tijd vliegt voorbij :)

• Sneiker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-11 08:49
Een subtiele bump.

De ervaringen die ik er van lees zien er niet erg goed uit. Is dit veranderd? Of is het nog steeds meer een BI opleiding?

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-11 20:09
Iemand nog ervaring met de opleiding BI en/of IMS? Ik wil in September gaan beginnen met een van deze 2 opleidingen in de deeltijd vorm, maar ik twijfel nog welke van de 2 ik wil gaan doen..
Pagina: 1