[Win2k3] Driver voor wifi USB-dongle

Pagina: 1
Acties:

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 16:24
Hoi :)

Sinds vorige week ben ik bezig met het 'bouwen' van een Windows servertje, om daar wat mee te klooien en testen. Omdat het mij voornamelijk om het hosting gebeuren gaat, heb ik gekozen voor Windows Server 2003 Web Edition als OS. Het idee is om het kastje op mijn kamer neer te zetten. Omdat mijn kamer moeilijk te bereiken is met kabels, kreeg ik het briljante idee om de server op wifi te laten draaien.

Vanmiddag heb ik een Netgear WG111v3 aangeschaft. Als ik de wizard op het cd'tje volg, staat er op een gegeven moment dat ik het apparaat (USB 2.0) in de USB-poort (1.1) moet stoppen en op 'Next' moet klikken. Vervolgens komt er een standaard Windows-wizard dat er nieuwe hardware is gevonden en dat er drivers geinstalleerd moeten worden. De Windows-wizard kan echter geen drivers vinden en de wizard van Netgear is verdwenen.

Conclusie: Ik kan geen drivers installeren voor een Netgear WG111v3.

Ben ik te naief geweest om te denken dat een apparaat, geschikt voor Windows Vista, XP, ME, 2000 en 98SE wel zou werken op Windows Server 2003 of is er een ander probleem? Zo ja: Hoe kan ik dat probleem oplossen?

[Aylin]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Is de Netgear WG111v3 wel compatible met Server 2003?

Zoals je bij Netgear zelf kunt lezen, wordt Server 2003 niet ondersteund.
Supports Windows Vista (32/64 bit)
Win Vista x86/x64 driver version: 6.1116.1228.2007 (WHQL certified, Works with Windows Vista)
Win 2000/XP/XP-x64 driver version: 5.1116.1228.2007 (WHQL certified)
Win 98SE/Me driver version: 5.1116.1228.2007

Vista Utility version: 3.6.59.123
XP/2000/98 Utility version: 3.6.45.314

[ Voor 82% gewijzigd door dominic op 21-07-2008 16:29 ]

Download my music on SoundCloud

• Kjoe_Ljan
dominic schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:26:
Is de Netgear WG111v3 wel compatible met Server 2003?
Ben ik te naief geweest om te denken dat een apparaat, geschikt voor Windows Vista, XP, ME, 2000 en 98SE wel zou werken op Windows Server 2003 of is er een ander probleem?

[Aylin]

Verwijderd

Ik zou een andere USB dongle proberen, ik ben zelf al een aantal dagen aan het prutsen om hem onder vista aan het werk te krijgen (met de vista drivers) en zie hetzelfde wat jij ziet (de wizard komt op en verdwijnt gelijk weer). Absoluut onding.

• Kjoe_Ljan
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:31:
Ik zou een andere USB dongle proberen, ik ben zelf al een aantal dagen aan het prutsen om hem onder vista aan het werk te krijgen (met de vista drivers) en zie hetzelfde wat jij ziet (de wizard komt op en verdwijnt gelijk weer). Absoluut onding.
Heb je de nieuwste installer (1.2.0) gebruikt (of bedoel je dat met 'met de vista drivers'?)? Want de meegeleverde installer (1.1.0) kent nog geen Vista, geloof ik.

Ik heb overigens wel de 1.2.0 installer gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kjoe_Ljan op 21-07-2008 16:36 . Reden: Beter lezen :P ]

[Aylin]

Verwijderd

Ja, ook de nieuwste installer werkt niet. Met een beetje googlen zie je veel meer mensen die precies hetzelfde probleem hebben met die Netgear.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
En gewoon geforceerd de XP driver pakken ?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In principe zou een driver voor XP SP2 prima moeten werken onder server 2003. Volgens mij zit er geen verschil tussen die 2 besturingssystemen op dat gebied. Probeer hem anders eens door middel van device manager te installeren met behulp van de .inf files. Dikke kans dat het dan wel gewoon perfect werkt.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
kan je niet gewoon handmatig de inf kiezen bij apparaatbeheer en even de driver voor xp (komt het dichtst in de buurt van server 2003) selecteren en dan instaleren?
Ik instaleer normaliter alle hardware handmatig, aangezien ik die overbodige software troep niet nodig heb, en ook niet op mn pc wil hebben.

edit: in de tijd dat ik deze reactie plaatsde zijn er al 2 soortgelijke reacties geplaatst:P

[ Voor 13% gewijzigd door tjtristan op 21-07-2008 16:40 ]

http://specs.tweak.to/15535

• Kjoe_Ljan
Ik kan geen .inf-files vinden op de meegeleverde cd, anders dan autorun.inf :P In de /drivers directory op de cd staat alleen een setup.exe. Ik ben nu drivers aan het downloaden in een zip-file. Hopelijk kan ik daar iets meer mee :)

[Aylin]

• Kjoe_Ljan
[UPDATE]
Het gedownloade zip-bestand bevatte wel verschillende .inf-files, maar als ik deze probeer te installeren, geeft de wizard een foutmelding, waarin staat dat er op de bewuste locatie geen drivers te vinden zijn en dat, als ze er wel zijn, ik moet controleren of ze wel geschikt zijn voor een 32-bits systeem...

Het lijkt er dus op dat het niet werkt. Nog meer tips?

[Aylin]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wel de goede drivers gedownload? Ik heb zelf ook deze dongle, en kwam in mijn zoektocht naar drivers vaak uit bij de v2 versie. Let hierop dus.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kjoe_Ljan schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:06:
Ik kan geen .inf-files vinden op de meegeleverde cd, anders dan autorun.inf :P In de /drivers directory op de cd staat alleen een setup.exe. Ik ben nu drivers aan het downloaden in een zip-file. Hopelijk kan ik daar iets meer mee :)
Die setup.exe installeert de drivers in C:\Program Files\NETGEAR\WG311 (Tenzij je zelf een andere folder hebt aangegeven). Daaronder vind je foldertjes voor de ondersteunde besturingssystemen; daar zou XP tussen moeten staan (of Vista, voor wilhelm). In DeviceManager kun je gewoon naar die XP folder browsen.

Alternatief kun je de drivers op een andere (XP) PC installeren, dan vind je de drivers op diezelfde plaats en kun je ze via netwerk, USB stick, flop, whatever, kopiëren
offtopic:
Een beetje tweaker verzint dit toch zelf?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Kjoe_Ljan
Brahiewahiewa schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:42:
[...]
Die setup.exe installeert de drivers in C:\Program Files\NETGEAR\WG311 (Tenzij je zelf een andere folder hebt aangegeven). Daaronder vind je foldertjes voor de ondersteunde besturingssystemen; daar zou XP tussen moeten staan (of Vista, voor wilhelm). In DeviceManager kun je gewoon naar die XP folder browsen.

Alternatief kun je de drivers op een andere (XP) PC installeren, dan vind je de drivers op diezelfde plaats en kun je ze via netwerk, USB stick, flop, whatever, kopiëren
offtopic:
Een beetje tweaker verzint dit toch zelf?
De setup.exe installeert geen .inf-bestanden in de directory en als enige map wordt 'OEM' aangemaakt, waar alleen .wav'jes, .ico's en .bmp's in worden gezet. Het installeren op een andere XP bak zal ik vanavond, na het eten, eens proberen.

[Aylin]

• Kjoe_Ljan
Een gelukte install installeert ook geen .inf-bestanden in de genoemde directory.

Nou, ook maar eens een edit, ipv steeds nieuwe berichten :P
De rest van de avond ben ik helaas niet beschikbaar, net als morgen de hele dag. Overmorgen ga ik proberen het ding te ruilen, want er staan, zoals wilhelmstroker ook al heeft gemeld, genoeg topics op internet met dergelijke zelfde problemen (het komt er op neer dat Windows de geinstalleerde drivers niet accepteert), maar zonder oplossing.

Ingenieuze ingevingen zijn uiteraard nog welkom.

Nog maar een edit, want deze update is geen kick waard :P

Vanmiddag ben ik terug gegaan naar de winkel, de winkelbediende keek op de verpakking, zei dat de WG111v3 niet compatible is met win2k3 en ik kreeg mn geld terug :P

[ Voor 90% gewijzigd door Kjoe_Ljan op 23-07-2008 15:56 ]

[Aylin]

• Vincent67
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-01 17:03
Hier heb ik hem gewoon geinstalleerd.. ik hen versie 1.3 gebruikt.. en werkt super :D
Pagina: 1