Nieuwe abonnementen KPN - Internetplusbellen

Pagina: 1
Acties:

• Twoflower
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 11:33
KPN heeft bijna gelijktijdig met het omzetten van Planet naar KPN de abonnementen op de schop gegooid.
Ze hebben de snelheden verhoogd voor de verschillende abonnementen.
Op zich niets mis mee, zou je denken.

Echter als je bij Planet Internet vandaan komt, naaien ze je maar wat graag een oor aan.
Ik heb, net als alle andere Planet - klanten (als het goed is) een brief thuis ontvangen, dat ik met geen zorgen hoefte te maken en dat mijn huidige abonnement in stand zou blijven.
Dat houdt dus in dat ik de huidige snelheid voor de huidige prijs blijf ontvangen.
Erg leuk en aardig, maar de nieuwe abonnementen zijn een stuk aantrekkelijker.

Ik heb nu een InternetPlusBellen Standard abonnement en betaal € 42,95 per maand voor 3 Mb down en 512 Kb up.
KPN biedt nu exact het zelfde abonnement (InternetPlusBellen Basis) voor € 35,- per maand aan.
Ik als oplettende klant zie dus al snel dat ik € 7,95 per maand te veel betaal.
Als je naar www.planet.nl gaat, kom je nu op een doorsluissite van kpn terrecht, waar doodleuk onder de "Meest gestelde vragen" duidelijk staat dat je instellingen + gegeven + e-mail adressen hetzelfde blijven als je overstapt op KPN.

Ik heb de mazzel dat in september mijn huidige contract afloopt en ik mijn abonnement over kan zetten naar dat van KPN.
Er zijn echter natuurlijk legio mensen die hier niets vanaf weten of die bijna een jaar moeten wachten, omdat hun jaarcontract net weer in is gegaan (zoals bij mijn vader het geval is).

Deze post dient dus voornamelijk ter waarschuwing voor de Planet / KPN - klanten.
Bekijk goed of je geen oor aangenaaid wordt en stap dan dus zo snel mogelijk over op KPN of een andere profider natuurlijk.

Nog even de link naar de persoonlijke gegevens en instellingen - site, om je abonnement te kunnen wijzigen:
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door Twoflower op 21-07-2008 16:35 ]

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat geld eigenlijk bij elke provider take-over.. als je een beetje oplet en telkens meegaat kan het toch heel wat besparen. Zo ben ik ooit begonnen voor 49€ 12mbit tiscali+voip, telkens of goedkoper of sneller.. uiteijdelijk nu nog maar 20€ voor 16mbit+voip* hetzelfde.. (*is eigenlijk 20, maar omdat ik dat niet haal hebben ze korting gegeven).

[ Voor 75% gewijzigd door DukeBox op 21-07-2008 16:18 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
Wij hebben als het goed is ook zo'n brief gehad, en ik heb gisteren het volgende gedaan:
(We hadden IPB 3Mb + onbeperkt bellen = €42,95 + €10 = €52,95)

- Ga naar: http://csc.maranello.planet.nl/CSC/DetailsOverview.aspx
- Nu onder Pakketten op Wijzigen klikken.
- Nu het abonnement van €50 aan vinken

Nu dus maar afwachten, maar aan dit bericht te zien zou het over een paar dagen gewoon moeten werken

Mijn contract loopt officieel tot 29-10-2008, dus ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten :/

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Twoflower
Ik heb inderdaad mijn abonnement ook al omgezet, maar dat gaat pas in vanaf het eind van je huidige contract.
Dus je zal nog even moeten wachten.
Goed dat je de link er nog even bij hebt gezet, dat was ik vergeten. ;)

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Hmm, goed punt. Mijn contract loopt tot maart 2009.
Moet maar even gaan bedenken wat ik het beste kan doen..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mijn vader heeft gisteren naar de helpdesk gebeld. En daar wisten ze te vertellen dat het omgezet zou worden naar het goedkopere tarief, en dat het in zou gaan per eerstvolgende factuurdatum, wat in augustus zou zijn. Beetje een vaag verhaal, maargoed.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Scheelt toch mooi een tientje per maand (42,95+2,50 tegen 35,00). Je zou toch zeggen dat ze dat zulk nieuws wel uitgebreid naar buiten zouden brengen.

Overigens zie ik nu dat ik vrijdag een mailtje gehad heb:
Geachte klant,

Op 17 augustus 2008 introduceert KPN voor InternetPlusBellen nieuwe tarieven voor bellen.

[...]

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij om uw InternetPlusBellen abonnement tot 17 augustus 2008 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kosteloos opzeggen of overstappen naar het 35 euro abonnement komt in praktijk natuurlijk op hetzelfde neer. :)

[ Voor 63% gewijzigd door MrSleeves op 21-07-2008 16:46 ]

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik had al KPN IPB, download van 160 kb/s, zeeeer ontevreden aangezien we 50 euro per maand betalen terwijl we bij breedbandwinkel.nl een abonnement van conpect ICT voor 27,50 per maand hebben en dan een KPN verbinding + onbeperkt bellen (naar vast) voor 17 a 20 euro en dan ben je klaar. dan heb je 24 mbit internet en niet dat stomme 1,5 mbit internet. Bij KPN wordt je gewoon afgezet. Maar m'n vader vind dat te veel gedoe en wil natuurlijk bij KPN blijven omdat hij dan z'n email adres kan houden. Dus ik zeg, wie gebruikt er nou een email adres van z'n provider? Gebruik gewoon Gmail, Imap, 6,9 gig, goeie webmail, ect.. In tegenstelling tot pop, 25 mb, MS webmail gedoe..

Ik zit hier te downloaden met 130 kb/s niet te doen gewoon. Als je overweegt om bij KPN te blijven, nooit doen. $kpn = 'telefoon';
<?php
if ($provider == 'kpn') die();
?>

• SmiGueL
@ RoD:

In mijn bericht hierboven had ik een link neergezet naar een bericht van Ortep, maar zal hem voor de duidelijkheid nog ff quoten:
Ortep schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:15:

Ik had een 3Mbit IPB abbo van Planet. Ik wilde graag naar het 50 Euro 8-12 abbo.
Ik ben afgelopen zondagavond rond 23:00 via de KPN site op de http://csc.maranello.planet.nl uitgekomen. Daar heb ik de aanvraag ingediend. Effectief was dat dus maandagochtend voor ze dat konden lezen.

Op donderdagochtend bleek ik een nieuw profiel te hebben met 6800 down en 950 up. Uit de gegevens van de experia box bleek dat ik niet offline was geweest en ik had ook nog hetzelfde IP adres. Bij een snelheidstest bleek ik nog steeds effectief 3000/512 te hebben. Voor de zekerheid even de box gereset. Dat had geen resultaat. De status op Maranello stond echter nog steeds op "In behandeling". Ik besloot af te wachten. Donderdag avond bleek mijn upoad boven de 900 te liggen, maar de download nog rond de 3000. Vrijdagochtend bleek uit een snelle test dat de download nu rond 7500 ligt. De status van de de bestelling staat op "Geleverd"

Kortom, zonder enig probleem is de omzetting in 4 dagen gedaan. De geleverde snelheid is in overeenstemming met wat ik verwachtte en mijn IP adres is niet veranderd
En ik ga er vanuit dat zijn abbo niet toevallig in 1 van die 4 dagen afliep, dus ik hoop dat het hier ook binnen die tijd gefixxed is :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 21-07-2008 17:12 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, dit is toch niet wat de helpdesk m'n vader verteld heeft. Het zal allemaal best, maar ik vind dit maar een rare manier van zaken doen van KPN. Behoorlijk klantonvriendelijk.

• Twoflower
SmiGueL schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:09:
@ RoD:

In mijn bericht hierboven had ik een link neergezet naar een bericht van Ortep, maar zal hem voor de duidelijkheid nog ff quoten:

[...]

En ik ga er vanuit dat zijn abbo niet toevallig in 1 van die 4 dagen afliep, dus ik hoop dat het hier ook binnen die tijd gefixxed is :)
Het verhogen van je abonnement doen ze inderdaad niet zo moeilijk over.
Je gaat ze tenslotte meer betalen. ;)
Maar als je minder wil gaan betalen werkt dat net zo als bij een mobiele telefoonaanbieder, wachten tot je huidige contract is afgelopen. :|

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:31
Twoflower schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:02:
[...]

Maar als je minder wil gaan betalen werkt dat net zo als bij een mobiele telefoonaanbieder, wachten tot je huidige contract is afgelopen. :|
Of downgrade kosten betalen aan KPN, komt neer op 35 euro...

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Maarja, dat is ook wel weer 35 euro. In theorie kan ik ook opzeggen (gratis, zie mjn bericht boven) en direct weer een abo afsluiten.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ook ik had het doorgehad inderdaad, heb het abo voor mijn ouders dus (stilzwijgend :P ) omgezet, denk dat ik binnenkort door mijn pa gebelt wordt dat er te weinig afgeschreven wordt.

zou trouwens wat netter van KPN zijn om de mensen die teveel betalen een notie te sturen, maarja, centen....

Wabbawabbawabbawabba

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Twoflower schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:02:
Ik ga niet meer betalen. Ik ga minder betalen. De snelheid is wel hoger

En inderdaad, mijn abonnement liep niet af in die 4 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 24-07-2008 14:10 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• SmiGueL
Whaha, mijn ouders weten er verder ook niets vanaf, ik heb alleen gezegd dat hun abonnement goedkoper gaat worden. :P O-)
Maar ik ben dus net terug van vakantie, en tot mijn verbazing kan ik nu met 800+ kB/s downloaden. :*)
Alles lijkt prima overgezet te zijn (zelfs zonder modem reset) 8000/60x.
Na de reset ging de snelheid naar 8000/736.

Thanx KPN! _/-\o_

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Vreemd dat bij sommige mensen een snelheidsupgrade al plaatsvindt na 4 dagen. Ik heb maandagmiddag jl. IPB Extra aangevraagd en nog steeds niks gemerkt. Ik zit nu al 4 weken (ongevraagd) op 160 KB/s max... ongelooflijk. En omdat we hiervoor al IPB hebben aangevraagd, staat de status al op "Geleverd", waar we dus ook niks mee kunnen. Morgen maar weer een telefoontje naar de helpdesk, waar ik met een beetje mazzel minder dan 4 keer word doorverbonden voordat ik de juiste -doorgaans zeer vriendelijk en enthousiaste- meneer of mevrouw aan de lijn heb.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 12:59
Wij hebben hier thuis IPB Economy (1,5mb) + belonbeperkt altijd, dus ik dacht van, leuke actie!
Ik wilde dus voor hetzelfde geld wel naar IPB Standaard gaan van KPN, die heeft de dubbele snelheden voor dezelfde prijs. Maar nee hoor, het is ons weer niet gegund. Heb maar eventjes een mailtje gestuurd voor duidelijkheid, met een bedroevend antwoord terug..

Mijn emailtje:
Original Message Follows:
------------------------
Beste lezer,

Op Internet kon ik vinden dat KPN Snelheidsverhogingen kreeg, dit was
dus ook het geval.
Ik kom zelf af van een Planet Internet InternetPlusBellen Economy
abbonement. Ik had de vraag, of je deze zou kunnen overzetten naar
bijvoorbeeld KPN InternetPlusBellen Basis, aangezien dit een hogere
snelheid is voor hetzelfde bedrag. Dit sprak mij wel aan, dus wilde ik
dit graag nemen. Maar, nu ik dus dat heb gekozen om te laten omzetten,
krijg ik de melding "U zult moeten wachten tot het einde van u
contractperiode", dit is pas in Maart 2009. Ikzelf vind dat nog een tijd
duren, dus had ik de vraag of het mogelijk zou zijn dat mijn
InternetPlusBellen Abbonement nu al zou kunnen worden overgezet. Is dit
dus mogelijk?

Alvast bedankt.
Antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

De verwerking van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Onze excuses hiervoor. Naar aanleiding van uw vraag betreffende het wijzigen van uw abonnement informeren wij u als volgt:

Het downgraden van een abonnement is alleen mogelijk per einde van het contract. Het omzetten van InternetPlusBellen Economy naar InternetPlusBellen Basis is een downgrade van uw abonnement.

Als u na afloop van uw jaarcontract uw abonnement wilt downgraden, brengt KPN u daarvoor eenmalig EUR 25,00 in rekening. Het wijzigen van uw abonnement kunt u doen op http://www.kpnvandaag.nl volgens onderstaande stappen:

- Log in op uw persoonlijke omgeving via http://www.kpnvandaag.nl
- Klik op Pakketten Wijzigen
- Nu verschijnt een nieuw scherm waarin het nieuwe abonnement gekozen kan worden.
- Vul vervolgens de verdere vragen in en klik op de knop bestellen om uw order definitief te plaatsen.

Ook is het mogelijk om hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen via het telefoonnummer 0900-0244 ( EUR 0,10 per minuut en dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur )

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

*hier staat iemand zijn/haar naam*
KPN
Is het dus volgens hun een downgrade, terwijl ik juist omhoog ga, ja ik betaal inderdaad iets minder voor een betere snelheid. Maar, dan kan ik dus wachten tot maart 2008, en dan ook nog eens een keertje ze 25€ dokken!

En ja, mijn vader wilt niet €5,- meer betalen voor IPB Extra, dus zit ik nog steeds aan dat trage internet. (ik was planet comfort gewend, maar doordat mn moeder er in is geluisd bij zo'n stomme aan de deur verkoper die dus IPB economy koos "ja, het is echt goedkoper", inderdaad door dat stomme economy leek het dus nog goedkoper, en mn moeder trapt er in, krijgen die box en hebben rotinternet, en jeroentje die het zo leuk vind om leuke dingetjes binnen te halen met torrent kan nu zijn computer een hele nacht laten draaien om een divx film te downloaden :()

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Joene94 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:02:
Wij hebben hier thuis IPB Economy (1,5mb) + belonbeperkt altijd, dus ik dacht van, leuke actie!
Ik wilde dus voor hetzelfde geld wel naar IPB Standaard gaan van KPN, die heeft de dubbele snelheden voor dezelfde prijs. Maar nee hoor, het is ons weer niet gegund. Heb maar eventjes een mailtje gestuurd voor duidelijkheid, met een bedroevend antwoord terug..

Mijn emailtje:

[...]

Antwoord:

[...]

Is het dus volgens hun een downgrade, terwijl ik juist omhoog ga, ja ik betaal inderdaad iets minder voor een betere snelheid. Maar, dan kan ik dus wachten tot maart 2008, en dan ook nog eens een keertje ze 25€ dokken!

En ja, mijn vader wilt niet €5,- meer betalen voor IPB Extra, dus zit ik nog steeds aan dat trage internet. (ik was planet comfort gewend, maar doordat mn moeder er in is geluisd bij zo'n stomme aan de deur verkoper die dus IPB economy koos "ja, het is echt goedkoper", inderdaad door dat stomme economy leek het dus nog goedkoper, en mn moeder trapt er in, krijgen die box en hebben rotinternet, en jeroentje die het zo leuk vind om leuke dingetjes binnen te halen met torrent kan nu zijn computer een hele nacht laten draaien om een divx film te downloaden :()
Wat een trieste toestand zeg.... :') :')
Enige oplossing die ik kan zien is dat jij zelf die 5 euro betaalt..

Wat bij ons helemaal belachelijk was, is dat we sinds we IPB hebben aangeschaft, een een of andere snelheidsverlaging hebben opgelopen terwijl we hetzelfde betalen, namelijk naar 160KB/s. Als je dan belt naar die belachelijke zogenaamde helpdesk, word je verteld -na een stuk of 3 a 4 keer doorverbonden te worden- dat het binnen 48 uur opgelost wordt... Vier weken later en nog een keer bellen verder, download ik nog steeds met 160 KB/s -O-.

Sorry dat ik zo zeurderig overkom maar ik heb het totaal gehad met deze provider, zo ongelooflijk veel slechte ervaringen mee gehad, het enige positieve is het feit dat ik binnen een jaar of 2 waarschijnlijk op mijzelf ga wonen en dan een andere ISP kan nemen _/-\o_.

Nu ga ik maar weer een belletje plegen hoe het zit met de status van ons aangevraagde IPB Extra, wish me luck :w

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Bovenstaande reply kreeg ik ook. Vandaag ben ik maar gaan bellen. Na heel wat gedoe uiteindelijk één of andere Belg aan de lijn gekregen. Ik kon pas naar 35 euro per maart; en hij de hele tijd maar vol houden dat het goedkoper werd. Ik zie het anders, tot maart kost het me meer dan 80 euro; dat noem ik niet goedkoper.
Daarna zei ik dat ik dan wilde opzeggen; kon ook niet. Ik zeg: ik heb een mail gehad waarin staat dat ik per 17 augustus kan opzeggen. Zegt hij, kan niet, want dat was niet je eerste reden, dus dat telt niet... WTF!?

Uiteindelijk maar opgehangen. Ik bleef volhouden dat het niet goedkoper was, omdat ik eerst 8 maanden meer moet betalen dan normaal, hij bleef volhouden dat het goedkoper werd en dat dat geen reden was om op te zeggen of wat dan ook.

Daarna opnieuw gebeld (ik had me zeg maar "bedacht" en wilde nu vanwege de veranderde beltarieven opzeggen). Bij de opzegafdeling werd de opzegging niet geaccepteerd en of ik terug wilde bellen. Dat was dus telefoontje 4 (de verbinding werd ook al een keer na 6 minuten in de wacht gewoon verbroken).
Daar kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar: ik ben van de hele zooi af per 17 augustus. De wegjaag-strategie werkt: na 7,5 jaar Planet ADSL en IPB stap ik over na een ander: Alice. Wel jammer, want deze mailadressen had ik best lang. Gelukkig heb ik ook een eigen domein. Maargoed, nu ga ik nóg minder betalen.

In ieder geval kan je dus opzeggen per 17 augustus. Zeg alleen niet dat dit is omdat je meer betaalt omdat je van Planet afkomt; gewoon omdat je het niet eens bent met de nieuwe beltarieven.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 07-08-2008 21:16 ]

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44
Zo vandaag dan ook maar eens naar kpn gebeld om mijn ipb comfort om te zetten naar ipb extra wat een besparing van €9 per maand betekent. Ik wou het eerst online regelen aangezien mijn abbo 17-08-08 af zou lopen maar kpn had dit al weer met een jaar verlengt.

na 3 keer doorverbonden te worden dan uiteindelijk een vriendelijke belgische aan de telefoon die even me contractdatum gewijzigd heeft en het contract veranderd heeft.

Ik wist niet dat het zo makkelijk kon bij kpn had na al deze berichten hier namelijk er niet meer zo veel vertrouwen in.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

WTF!? Ik kreeg een Belg (man) aan de lijn en het was ronduit een #^*(#. Absoluut niet behulpzaam en die 17-8 was ook niet bedoeld om contracten om te zetten. Sterker, ik mocht niet eens opzeggen van hem!

Maargoed, nu naar Alice; direct van die jaarcontracten af.
Enige nadeel is dat het lijkt alsof KPN mijn nummer niet wil doorgeven; komt omdat er een gat zit van een week ofzo tussen het einde van het KPN-abo en aansluiting van Alice. Aan de andere kant kan ik in de wet niet vinden dat de abonnementen aansluitend moeten zijn.

edit: Speaking of the devil; belt KPN me net terug. Nummerportering wordt moeilijk. Ik dacht zelf nog aan een maandje Belbudget ofzo, maar dat zijn alleen maar jaarcontracten. Eens kijken of ik vanmiddag de opzegdatum wat vooruit kan plaatsen.

[ Voor 22% gewijzigd door MrSleeves op 12-08-2008 10:00 ]

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
MrSleeves schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:15:

Daar kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar: ik ben van de hele zooi af per 17 augustus. De wegjaag-strategie werkt: na 7,5 jaar Planet ADSL en IPB stap ik over na een ander: Alice. Wel jammer, want deze mailadressen had ik best lang. Gelukkig heb ik ook een eigen domein. Maargoed, nu ga ik nóg minder betalen.
Ach zo'n emailadres is een stukje nostalgie. Ben nu een half jaar weg bij Planet. Net op tijd voor de Grote Storing :) Het nieuwe email adres went erg snel hoor en het scheelt ook heel wat spam :)
Wat ook erg snel went is de 2.8 MB/s die ik nu heb. Ik kan me bijna niet meer het Planet gepruts met 3 Mb/s herinneren!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, true. Ik heb natuurlijk ook een eigen domein en eigenlijk gebruik ik alleen die adressen.

Momenteel nog één hindernis. Alice heeft een bericht teruggestuurd op m'n email waarin staat dat ik het beste m'n lijn tot 1 oktober kan aanhouden. Eens kijken of KPN dat accepteert (aangezien ik al opgezegd heb).

• SmiGueL
SmiGueL schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:23:
Whaha, mijn ouders weten er verder ook niets vanaf, ik heb alleen gezegd dat hun abonnement goedkoper gaat worden. :P O-)
Maar ik ben dus net terug van vakantie, en tot mijn verbazing kan ik nu met 800+ kB/s downloaden. :*)
Alles lijkt prima overgezet te zijn (zelfs zonder modem reset) 8000/60x.
Na de reset ging de snelheid naar 8000/736.

Thanx KPN! _/-\o_
Na ca. 2,5 week is vandaag ook de upload gestegen naar 1024 kb/s (bij Upstream rate in de modem)
(ook getest door uploaden via FTP, en gaat met meer dan 100 kB/s)

Wel gaar dat dat een paar week heeft geduurd, maar ik heb me er ook geen moment zorgen om gemaakt.
De verhoging van de downloadsnelheid had ik veel meer belang bij 8) :9

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 13-08-2008 15:04 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Zo, ik had gister sjans met een Belg bij KPN. ;)
(Okee, hij bedoelde "chance", al heb ik 'm wel even uitgelegd dat dat heel iets anders in het Nederlands betekende.)

Nouja, om m'n nummer te behouden was er maar één optie volgens hem, en dat was de opzegging annuleren en wachten tot Alice het nummer overnam. Volgens hem zou Alice denken dat als er nog "opzegging" achter de lijn stond, het nummer zou vervallen.

Aangezien ik belde om 21:45 (lekker rustig dacht ik) had ik mazzel (of chance) dat het nog kon; vandaag zou ik te laat zijn (terwijl de vorige Belg me vertelde dat ik tot de 15e had).

Ik denk dat ik nog een mailtje naar KPN stuur, dat ik nog steeds opzeg vanwege de gewijzigde beltarieven maar dat dit volgens hun de enige manier was voor nummerbehoud (en juridisch gezien moeten ze daar aan meewerken). En nog een mailtje naar Alice dat ik het nummer echt wil houden.
Eens zien wie er het snelste reageert; Alice reageerde de laatste keer in drie dagen (incl. weekend), terwijl KPN er standaard een week over doet.

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 18:09
Inmiddels heb ik ook bij mijn ouders ons Lite abonnement verhoogd naar IPB Extra (8/1 Mb/s). Bij het upgraden van het abonnement op de 'mijn KPN' omgeving viel me echter het volgende op:
Onbeperkt internetten en onbezorgd bellen. Internet: 8-12 Mb/sec - 1024 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 50 MB homepage. Gratis Veiligheidspakket (E-mail SpamFilter, Virusscanner) en gratis nieuwsgroepen. Gratis draadloos modem in bruikleen. Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave en Blokkeerservice. Altijd gratis bellen naar vaste nummers in Nederland (excl. betaalde service nummers en mobiele nummers).
Wordt mijn snelheid na de volgende factuur datum (28-10) nou eerder rond de 12 Mb/s of gewoon precies 8.000Kb/s ?
En nog een klein puntje: KPN zit dit wel als een upgrade of niet? Omdat het bedrag €4 duurder wordt.

BVD, Tim
Pagina: 1