Cisco GBIC op Nortel apparatuur

Pagina: 1
Acties:

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hallo,

Voor het opleveren van een glasvezel verbinding hebben we een GBIC nodig voor in een nortel-apparaat.

Natuurlijk is de nortel gbic niet meer op voorraad, maar een cisco gbic hebben we nog. Onze netwerk afdeling zegt dat het niet samen werkt, maar een KPN-monteur meld dat het wél kan...

Iemand die dit met zekerheid kan vertellen? Gaat een Cisco GBIC in een nortel-device werken? Google helpt me helaas niet veel verder (verkeerde zoektermen?).

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het is in ieder geval het verstandigst om er ook een van Nortel te nemen. Als je wilt weten of het werkt zul je wat meer specs moeten geven (typenummers, golflengten etc, alles wat je op de labels kunt vinden dus).

Vicariously I live while the whole world dies

• Exhar
  • Niet online
Enige wat ik weet is dat ik hier een Cisco GLC-SX-MM gbic heb, wat moet samenwerken met een Nortel OM(D)1400 ...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik dacht dat GBIC net zoals SFP gewoon een industrie standaard waren.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm... niet helemaal Trail. Ik heb een keer een GBIC van een of ander vaag merk in mn Cisco 3560 gestouwd, en die gaf op de console een melding dat ie dat toch niet zo leuk vond en de poort maar uitschakelde. Toen ik er even later gewoon een Cisco GBICje in deed ging het allemaal prima.

Vicariously I live while the whole world dies

• Exhar
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:48:
Ik dacht dat GBIC net zoals SFP gewoon een industrie standaard waren.
Dat lijkt mij ook, maar dat blijkt inderdaad niet het geval te zijn...

Edit: contact gehad met een KPN hierover, we gaan gewoon testen of het werkt...

[ Voor 14% gewijzigd door Exhar op 21-07-2008 16:26 ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niet elke GBIC / SFP werkt met elke switch.
Voor specifiek Cisco SFP's en Cisco switches kun je dit hier vinden:
http://www.cisco.com/en/U..._support_tables_list.html

Voor Gigabit GBICs / SFPs kun je dit hier vinden:
http://www.cisco.com/en/U...ility/matrix/OL_6981.html

Meestal werken SFP's van merk A ook in merk B.
Het probleem is support.

Wanneer men een support case opent bij Cisco / Nortel (en hier zitten Nortel / Cisco SFP's in) zal de support organisatie het al gauw op de 3rd party SFP afschuiven.

Vandaar dat men bij de officiële website hier ook niet zal kunnen vinden.
Kwestie van uitproberen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Exhar
  • Niet online
Uitproberen is het niet geworden. Na overleg met een netwerk engineer is besloten om te wachten tot er een Nortel GBIC binnen is die 100% werkt. Dit ivm. het aantal klanten dat op de nortel-device is aangesloten.

Support is het probleem nog geeneens, het zou puur ter overbrugging zijn tot de nortel gbic er is (zijn die dingen zo schaars ofzo?)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is wel erg waardeloze apparatuur (hmm je zegt Nortel he) als een device onderuit gaat van een unsupported GBIC.

• Exhar
  • Niet online
Nja, apparatuur staat in een datacentrum. Toegang tot het DC moet (voor mij) verleent worden door de desbetreffende netwerk engineer (hem buitenspel zetten is 'niet handig'), en dus houdt het op als hij er geen vertrouwen in heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Exhar op 21-07-2008 22:16 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je gelijk in hoor. Ik weet hoe het is om hier mee om te gaan. Wij mogen overdag ook geen SFP in een switch stoppen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exhar schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:16:
en dus houdt het op als hij er geen vertrouwen in heeft.
Tja. Blijkbaar niet erg veel ervaring. :>

Mijn ervaring is dat je met 'gewone' GBIC's geen problemen tegenkomt. Een gewone MM of LH GBIC is perfect uitwisselbaar. Als je problemen tegenkomt is het met GBIC's als Cisco's ZX. (1500nm singlemode met afwijkende grenzen voor output en minimaal signaal). Maar juist LH en ZX zijn moeilijk leverbaar want er zitten dure lasers en fotodiodes in, dus best kans dat het hier over zo'n GBIC gaat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die dingen liggen echt met bergen (de LH's dan) bij ons in de kast echt niemand weet waar die dingen blijven. Alles wordt vervangen door SFP based switches tegenwoordig.

• Exhar
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:20:
heb je gelijk in hoor. Ik weet hoe het is om hier mee om te gaan. Wij mogen overdag ook geen SFP in een switch stoppen.
Planning was om dit 's avonds te doen, juist om mogelijke verstoring te voorkomen...
Pagina: 1