Houten pc speakerset gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
LS,

Houten speakers zoek ik.
Gewoon simpele setjes, 2.0 of 2.1 om aan de PC aan te sluiten.

Maar ik wil geen plastic.
Liefst in houtkleur ook.

http://www.cheaphardware....?cPath=51&products_id=257 is een van de weinigen die ik gevonden heb, net als deze: http://www.cheaphardware....?cPath=51&products_id=260 op dezelfde site.
Dus misschien weten jullie er meer. Persoonlijk vind ik de tweede te "rood" en zou liever iets meer richting honingkleur willen.

Maar ook zwart hoeft geen probleem te zijn, hout als basismateriaal is gewoon de minimale eis.

Ik hoop dat er mensen zijn die een dergelijk setje hebben en me dus kunnen helpen
Want op basis van plaatjes zoeken is het lastig, omdat je verschil tussen plastic en hout niet kan zien.
En keuze uit twee vind ik wat weinig, hoe meer hoe beter.

thnx

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Spaanplaat zie jij ook als hout ?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom niet een losse versterker en 2 echt houten speakers.
Spaanplaat!=hout :+.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 18:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Echt hout

http://www.analogueaudio.com/diapason.htm

wel nog even een los versterkertje erbij kopen

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:03

RnB

Logitech Z3.
Weet niet of ie nog te koop is, maar die heeft een houtlook en geeft nog redelijk geluid ook.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Indoubt schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:28:
Echt hout

http://www.analogueaudio.com/diapason.htm

wel nog even een los versterkertje erbij kopen
Exact wat ik zeg. Maar dan kan hij gewoon elke speaker die hij maar wil (binnen het redelijke) eraan hangen.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Silent7
Dank!
Mooie speakers zeg.
Maar dat is natuurlijk gewoon hifi.
En dat heb ik wel goed zitten.
Sorry als ik niet duidelijk genoeg was.
Ik zoek dus echt gewoon een computerspeakerset.
Die zijn kleiner en goedkoper dan een amp en echte speakers.
Spaanplaat zou je als hout kunnen zien en in mijn optiek is het al beter dan plastic.

http://www.vergelijken.nl/dpimage/images/3041_200x150.jpg ziet er erg mooi uit, maar als ik op de links klik op http://www.vergelijken.nl/item/20476/Logitech-Z-3.html dan kom ik bij deze terecht:
http://www.grijo.nl/luids...1-40w-rms-black-1788.html
al erg goed en de materialen zijn al mooi, maar het plaatje van de vergelijkingssite spreekt mij toch meer aan. ah ik zie het nu de Z3e is overal te koop, de Z3 is zo op het oog niet te krijgen.

Maar goed als die Z3 overal verkrijgbaar waren zou dat wel perfect zijn, dus die richting op wil ik.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:56

lier

MikroTik nerd

Puur uit interesse...waarom per sé hout ?
En waarom is spaanplaat beter (wat is beter ???) dan plastic ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:39
waarom niet je HIFI installtie aan je pc hangen?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
lier schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:05:
Puur uit interesse...waarom per sé hout ?
En waarom is spaanplaat beter (wat is beter ???) beter dan plastic ?
misschien acoustiek? dat is bij houd wel beter als bij plastic over algemeen, de klank is anders..maar weet niet of dat voor spaanplaat opgaat... Denk dat het voornamelijk een uiterlijk eis is als ik zo kijk naar dit topic

• Silent7
Het heeft te maken met het materiaal.
Hout is beter recyclebaar.
Spaanplaat is als het ware al gerecycled en daarmee een stuk beter dan het op olie gebasseerde plastic dat ook weer moeilijk te recyclen is, als het al gebeurd is er sprake van downcycling.

In het geval van bijv verbranding geeft hout minder chemicalien af dan plastic en ook minder gifstoffen.
De wereld is niet perfect dus ook aan hout kleven natuurlijk nadelen, de verf bv en de productie.

Daarnaast heeft hout iets tijdloos en vind ik het persoonlijk mooi.
Ik heb in mijn leven al veel dingen gehad, maar enkel dingen gemaakt van hout of metaal heb ik als tijdloos ervaren, terwijl ik dat met plastic dingen alleen maar bij de rubik's cube heb, verder eigenlijk met niets.

Acoustiek, mmm ja, ik heb geen illusies dat een eenvoudig pc speakersetje daar voordeel bij heeft of dat ik het horen kan.
Bij mn huidige PCs zit het zo:
workstation - aangesloten op normale receiver en 2 110W B&Wspeakers prima geluid
mediacentertje in woonkamer - aangesloten op 2 dell plasitc boxjes voor het snel even willen luisteren naar youtube oid en op een stevige amp en 2 120W Yamaha speakers, dat is goed geluid.

We hebben echter ook nog een paar van die draagbare DVD spelertjes en MP3 spelers en een extern setje geeft verbetering in geluid en ook de notebooks die hier liggen geven een beter geluid met een simpel setje boven de interne speakers. Daarvoor zou ik overwegen een setje aan te schaffen, maar omdat ik groei in mijn kennis en toch denk dat alle beetjes helpen wil ik het wel zo duurzaam mogelijk en dan kom je op hout.

• Seers
  • Laatst online: 12-10-2025
Plastic is in de hogere frequenties zelfs minder meegevend dan hout. Luidsprekers van hout zijn alleen doorgaans dikker dan die van plastic. Hier zit het verschil voornamelijk in, omdat plastic een stuk sterker is. Neem je 22mm dik polycarbonaat dan zou ik niet zomaar zeggen dat hout altijd beter is.

Edit: Als ik goed lees wil je louter hout omdat het mileutechnisch beter in elkaar zit?

Edit @ hieronder: Nee nee, was meer een algemene opmerking omdat er al snel wordt gewezen dat plastic meetrilt en rommel is en hout kwalitatief goed is en zwaar en blabla onderbuikgevoelens. Terwijl als ik een kastje maak van 2mm dik spaanplaat dat het nog veel erger meetrilt dan het net zo dikke plastic. Bovendien heb je daar al net zo snel een gat in als je erop tikt alsof je eitje wilt openkraken. Plastic is zwaarder en sterker dan hout in de meeste gevallen. En ook nog een in alle richtingen.

[ Voor 52% gewijzigd door Seers op 21-07-2008 16:46 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Silent7 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:23:
[...]
Gewoon simpele setjes, 2.0 of 2.1 om aan de PC aan te sluiten.
[...]
Seers schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:35:
[...]
Neem je 22mm dik polycarbonaat dan zou ik niet zomaar zeggen dat hout altijd beter is.
[...]
Ik denk dan niet dat je het nog over simpele setjes hebt, niet? :+

Alles kan stuk.

• JCAV
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2016
Aan de TS: misschien is M-Audio iets voor je? Die hebben een serie actieve PC/monitorspeakers (AV 20, 30 en 40) die van MDF zijn gemaakt (net als veel echte hifispeakers). Zien er misschien niet zo gelikt uit als Logitech en Creative, maar zijn dan ook meer op geluidskwaliteit gericht dan op uiterlijk. Ze zijn ook wel wat duurder dan de gemiddelde 2.0 set, maar wat gebruikte materialen betreft zal je in die prijsklasse niet snel iets beters vinden.

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.family&ID=studiomonitors

Ik heb ze gezien bij Salland Automatisering, maar ook Thomann.de is vanuit Nederland een voordelig adres.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Silent7 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:34:
Het heeft te maken met het materiaal.
Hout is beter recyclebaar.
Spaanplaat is als het ware al gerecycled en daarmee een stuk beter dan het op olie gebasseerde plastic dat ook weer moeilijk te recyclen is, als het al gebeurd is er sprake van downcycling.

In het geval van bijv verbranding geeft hout minder chemicalien af dan plastic en ook minder gifstoffen.
De wereld is niet perfect dus ook aan hout kleven natuurlijk nadelen, de verf bv en de productie.
Ik maak hieruit op dat je o.a. vanuit het milieu oogpunt voor hout wilt kiezen.
Maar je noteerd hier alleen maar de gevolgen als je het product afvoerd.
Heb je je ook afgevraagd hoeveel bomen er voor om zijn gezaagd en hoeveel lieve kleine schattige en grote diertjes daarvoor het leven hebben moeten leggen / hun kleine kindjes verloren zijn?
(niet dat ik zo'n milieu freak ben, maar als je er op let, let er dan goed op, in alle opzichten).

Alles kan stuk.

• Silent7
mooie speakers en natuurlijk een waar woord dat per gewicht plastic sterker is.

en oh ja helaas is het allemaal niet goed zoals het gaat.
productie grondstof - productie product - afvoer product
ruwweg genomen is er op die drie punten veel te winnen.
Helaas is niet alles te controleren en kan je als kleine man maar weinig uitrichten.

Plastic kost veel energie en daarnaast nog ruwe olie, een industrietak die niet bekend staat om nadenken over lieve schattige diertjes :P

Geperst hout is perfect vanuit dit oogpunt omdat het afval was om mee te beginnen en dus een upcycling kende. Geen negativiteit dus op dit punt, bij evt verbranding geven de lijmstoffen natuurlijk wel een probleem.

Gewoon hout kan uit een prima bos komen (FSC bv) en heeft minder chemische belasting bij verbranding.

Mede door het tijdloze van hout doe je er langer mee, wat goed is.
Ach zo blijf je bezig, maar ik weet iig dat ik olie zoveel mogelijk wil uitbannen.

Verwijderd

Spaanplaat wordt al vele decennia toegepast in de luidsprekerbouw.
Niet enkel bij budget-luidspreker fabrikanten, maar ook en vooral bij de gerenommeerde luidsprekerbouwers (ook in hun topspeakers!).
Omdat het goedkoper is?
Mogelijk, maar in de 1e plaats omdat het (mits de beste kwaliteit met hoge densiteit), over oneindig veel betere acoustische (dempende) eigenschappen beschikt dan welke massieve houtsoort ook.
Massief wordt nl. bijzonder weinig toegepast in de luidsprekerbouw, al heb je uitzonderingen zoals Sonus Faber, vooral in de modellen met kleinere behuizing (wat de grotere modellen betreft, kan ik het niet zo direct zeggen).
De laatste jaren beleeft MDF dan weer een grote opmars...

@ Seers:
als ik een kastje maak van 2mm dik spaanplaat dat het nog veel erger meetrilt dan het net zo dikke plastic

Ik heb nog nooit 2mm dik spaanplaat gezien, wel pannenkoeken van 3mm dik... :D

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Silent7 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:00:
[...] maar ik weet iig dat ik olie zoveel mogelijk wil uitbannen. [..]
Nobel hoor!, echter wel een beetje naief imo.

Prima dat je je in wilt zetten voor het milieu, maar als je een statement wilt maken door kunstsstoffen te negeren, dan ben je 50 jaar te laat.
Bovendien zijn er al heel wat redelijk goed recycleerbare plasticsoorten, denk aan de pet-fles. Voorbeeldje: een aardewerk mok is pas beter voor het milieu (tov wegwerpbeker) als je deze 1400x hebt uitgewassen en hergebruikt.

En als het milieu je echt aan het hart gaat kun je misschien beter ergens anders beginnen. Want of je het leuk vind of niet, die olie wordt zonder jouw ook wel opgestookt. Je geeft zelf al aan "wat kan 1 iemand betekenen". Nou een iemand kan genoeg betekenen, maar er zijn toch wel betere en vooral makkelijkere manieren te bedenken dan uit principe een van de meest gangbare constructie materialen te laten liggen. Op deze manier doe je toch niet meer dan het jezelf heel moeilijk maken, en jezelf voorhouden dat je iets goeds doet?

Wellicht offtopic, maar ik vind dit wel een interessant discussiepunt. :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

Silent7 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:34:
workstation - aangesloten op normale receiver en 2 110W B&Wspeakers prima geluid
mediacentertje in woonkamer - aangesloten op 2 dell plasitc boxjes voor het snel even willen luisteren naar youtube oid en op een stevige amp en 2 120W Yamaha speakers, dat is goed geluid.
als je je met recycling bezig houdt, dan gebruik je je youtube-boxjes voor je draagbare apparaten, heb je ook geen nieuwe meer nodig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar, is zelfbouw geen optie?

Wise enough to play the fool

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10

iNFiNiTY-

pro

Gravity maakt houten speaker sets voor de pc.

http://www.techpowerup.com/reviews/SpeedLink/GravityXXL/

Verwijderd

Modbreak:en dit is nergens voor nodig

[ Voor 75% gewijzigd door teacher op 22-07-2008 15:04 ]

• Silent7
Zelfbouw is natuurlijk een optie, als ik handig was en tijd had.
Ik ga er wel naar kijken dus dank!
AtomicShockwave schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Nobel hoor!, echter wel een beetje naief imo.

Prima dat je je in wilt zetten voor het milieu, maar als je een statement wilt maken door kunstsstoffen te negeren, dan ben je 50 jaar te laat.
Bovendien zijn er al heel wat redelijk goed recycleerbare plasticsoorten, denk aan de pet-fles. Voorbeeldje: een aardewerk mok is pas beter voor het milieu (tov wegwerpbeker) als je deze 1400x hebt uitgewassen en hergebruikt.

En als het milieu je echt aan het hart gaat kun je misschien beter ergens anders beginnen. Want of je het leuk vind of niet, die olie wordt zonder jouw ook wel opgestookt. Je geeft zelf al aan "wat kan 1 iemand betekenen". Nou een iemand kan genoeg betekenen, maar er zijn toch wel betere en vooral makkelijkere manieren te bedenken dan uit principe een van de meest gangbare constructie materialen te laten liggen. Op deze manier doe je toch niet meer dan het jezelf heel moeilijk maken, en jezelf voorhouden dat je iets goeds doet?

Wellicht offtopic, maar ik vind dit wel een interessant discussiepunt. :)
Ik vind het ook een mooi discussiepunt en van mij dat topic erg die kant opgaan hoor.

Beetje naief? nee hoor pragmatisch en reeel.
Je neemt dingen aan.
In het Engels: to assume.
Ken je de grap: to assume makes an ASS out of U and ME?

Want als jij zegt dat ik beter ergens anders kan beginnen wil ik graag tips van je.
Wat kan ik zonder gelijk duizende euros in zonnepanelen of windmolens te stoppen (komt op termijn zeker) nog meer doen dan:
Isoleren huis, waterbesparende douchekoppen die sterke stralen geven gebruiken, alles voorzien van spaarlampen (zelfs de 150W halogeen breedstralers zijn vervangen door spaarlampen van conrad), minimaal met de auto (vorig jaar slechts 1300km!), als de auto zeer vies is enkel even schoonspuiten bij het tankstation ipv een beurt wasstraat, energiebeheer van pc scherp instellen en alle stroom eraf bij uitschakelen, zo zuinig mogelijke hardware in de pcs hier (MiniITX en M-ATX met onboard GPU en notebooks), slimme kamerthermostaten en op elke radiator een thermostatische knop, zomers totaal uitschakelen verwarmingsdeel boilers, 'swinters eerst dikkere kledij aan en dan de verwarming pas hoger, groenten die rauw kunnen niet koken, waar mogelijk zelf het eten plukken of bij boeren halen, weinig tot geen vlees eten, zoveel mogelijk lokaal geproduceerde goederen gebruiken en kopen (dus eten maar ook andere dingen), zoveel mogelijk de spullen die gekocht moeten worden zonder verpakking (bv tomaatjes uit de bak pakken en niet die voorverpakte, eigen tassen mee voor boodschappen, soms krijg je tasjes en die gebruik ik dan weer voor groenten bij supermarkt), geen chemische spullen gebruiken ter schoonmaak (maar azijn, bakpoeder, citroen en wasnoten), spullen eerst pogen te repareren of deel elementen vervangen ipv nieuw kopen, klasse AA(+/++) witgoed gebruiken, kwaliteitspeelgoed kopen voor de kleine dat lang meegaat en bij een ander nog een tweede en derde leven krijgt.

Alle beetjes helpen.
Natuurlijk helpen een boel beetjes meer.
Een beetje lethargisch gaan zitten is niets voor mij. Ik probeer te doen wat ik kan.
Niet om de aarde te redden, dat is een drogreden.
De aarde redt zichzelf wel, die draait nog wel een tijdje door en als de zon eens een keer klaar is dan is het met de aarde ook gedaan, simpel.
Je weet dat je huis waarschijnlijk over een jaar of 200 niet meer staat (al is het onze al 100 dus ook dat weet je nooit :P) maar dat weerhoud je er hopelijk niet van het wel schoon te houden, gewoonweg omdat het dan leefbaarder is en je kwaliteit van leven niet omlaag gaat.
Zo zie ik dit ook, bovenstaande dingen kosten mij geen enkele moeite en geven soms zelfs een gevoel van voldoening, prima toch? Hopelijk hebben meer mensen dat en als iedereen het zou hebben dan zou het opeens wel een voelbaar/merkbaar verschil gaan geven.
In de afgelopen jaren kwam men erachter dat er iets was als global dimming, een gevolg van de vervuilende acties van de westerse mens. Dat heeft miljoenen mensen het leven gekost, toch hoor je er zeer weinig over. Reden, ten eerste is nuance voor wss de meeste wereldburgers erg moeilijk en nu de kaarten geschud zijn en er op global warming is ingezet zouden veel mensen het global dimming wel als een oplossing voor de warming kunnen zien (wat het natuurlijk alleen op het eerste zicht lijkt omdat het dimmen het warmen tegen heeft gehouden of vertraagd heeft) en global dimming is al veel minder geworden door veranderingen die we al gemaakt hebben.
.
Klimaatsveranderingen buiten het global dimming zijn zeer moeilijk aan de mens toe te schrijven, wel of niet, het hangt er volkomen vanaf wie je het vraagt, door wie wordt diegene betaald en wat de belangen van die persoon zijn.
Maar dat doet eigenlijk helemaal niet terzake.
Als je weet dat er stukken zee zijn waar grote wolken van afgedankt plastic drijven (kleine plasticdeeltjes), dead zones dus. En als je daarnaast weet dat plm 10% van al het oliegebruik zit in de kunststoffen dan zie je gewoon dat het niet kuis is zoals het gaat en als je dan een steentje bij kan dragen, hoe klein dan ook en het kost je geen moeite, dan zie ik geen reden om dat niet te doen.
Dus als ik een speakersetje koop (ja lui en gemakzuchtig, ik heb geen zin telkens de adapter van het youtubesetje achter de kast vandaan te vissen en mee te slepen) dan het liefst iets dat geen plastic heeft als dat er is en dat is er.

Oh ja ik heb net een Z3 setje via marktplaats gescoord, goed dus, een product een tweede leven geven, no waste.
En in het kader van milieu wil ik de volgende stappen nemen:
Korte termijn: alle verlichting vervangen door LED op 1 computervoeding, dan moet als alles aanstaat het met minder dan 300 w kunnen. Dit is niet heel erg kostbaar en een leuk project.

Mid lange termijn: het regenwater per etage opvangen in een reservoir (met overloop waardoor de etages eronder ook krijgen) en de huisige sortbakken toilet aanpassen zodat er een grote uitmonding van dhet betreffende reservoir is naast de normale wateraansluiting. als de uitloop veel groter is dan het 10mm pijpje waardoor het water nu komt kan je wel tot 90% van het water in de sortbak laten bestaan uit regenwater, waar geen zuivering en transport in zit en bijhorende energie.
Ook dit is niet heel erg duur, duurder dan korte termijn. Maar ook een zeer leuk project al moet vooral de fundering en het huis dan goed onder de loep genoemen worden, want ik denk aan plm 200 ltr per toilet en het gaat om 5 toileten, recht boven elkaar, een extra gewicht van minimaal een ton dus in een oud huis. Hier zijn dus wat complicaties te verwachten, maar goed problemen zijn er om opgelost te worden.

Mid lange tot lange termijn: zonnepanelen en windmolens (meervoud want ik heb kleine op het oog) op ons huis zodat we nog beter bezig zijn dan nu de energie af te nemen bij Echte Energie.
Bij plaatsing energiecentrale :D :P op het dak de volgende afweging maken op basis van berekeningen over opbrengst:
Ofwel overal de CV vervangen door electrische vloerverwarming (bij voldoende opbrengst alles moet er op kunnen draaien ook electrisch koken)
Ofwel in een nu ongebruikte kelder een warmtepomp installeren voor de verwarming.

Dit doe je niet alleen voor de wereld maar ook voor meer zelfstandigheid. Energieprijzen heb je zelf niet in de hand en als het echt gaat stijgen kan je er zelfs geld aan verdienen bij voldoende capaciteit (er is op het dak ongeveer 30m2 zonnepaneel te plaatsen als we een dakterras willen (over een hoek dus dat is gelijk een soort "schutting" voor privacy tov de buurtjes die al een dakterras hebben) en 70 als we dat toch niet willen.)

MIsschien moet ik verder gaan, ik zal er eens zeer goed over denken hoe.
Dus mods, svp niet sluiten, want het punt zelfbouw kan nog veel opleveren en ook een discussie over groen is echt leuk en beschouw ik niet als off maar juist als zeer on topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Silent7 op 23-07-2008 22:12 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 18:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik vind het persoonlijk al goed dat je nadenkt over het millieu en je keuze daarop afstemt. Of je echt gelijk hebt is misschien niet zeker maar er moet ergens begonnen worden. MDF en spaanplaat zijn eigenlijk kunstoffen met een vulmiddel. Dat vulmiddel is dan houtstof (MDF) of houtspaantjes (spaanplaat)

Of je dus echt gelijk hebt is misschien niet zeker maar als we elke keer de de afweging maken leren we snel bij.

Gezien je interesse in millieu kun je ook overwegen om een HR versterker te nemen. Hoog rendement versterkers zijn over het algemeen classe D versterkers waarbij tot 90% van de opgenomen energie ook als bruikbaar signaal wordt weergegeven en slechts een heel klein deel als warmte. Voor bij de PC zijn er kleintjes zoals de Sonic T-amp. Deze heeft als bijkomend voordeel een heel goede geluidskwalitet. Het vermogen is beperkt maar je zult merken dat je bij goede luidsprekers ook niet veel nodig hebt.

Je hebt dan ook veel meer keuze in luidsprekertjes, zowel kant en klaar als zelfbouw

• Silent7
kijk dat is een andere richting, maar wel een hele goede.

Een HR versterker, zoals de Sonic T-amp.
Na wat googlen kom ik nog achter voor mij weinig bruikbaars.
Het lijkt een eenvoudig kastje, met weinig ingangen.
Maar ja de amp bij de pc heeft ook eigenlijk alleen maar de PC als audiobron
en is vrij oud en dus echt niet HR :P
Dus dan zou een dingetje als deze aanschaffen wel eens goed kunnen werken.

Zouden dit soort dingen er ook zijn als PCi kaart? zodat je gewoon normale speakers aan de pc kan hangen? Dat zou nog beter zijn.

Dit begint een steeds leuker topic te worden, dank!
Pagina: 1