Probleem met TS Profiles in domein...

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Hallo ik heb een probleem en hoop dat iemand me helpen kan.
Ik heb een omgeving met Server1, als domein controller waar Echange e.d. op draait. Server2 doet dienst als een Terminal server omdat veel mensen thuis werken. Deze gehele setup heeft altijd prima gewerkt tot Server1 de geest gaf.

Goed Server1 hebben we vervangen en het gehele domein weer actief gemaakt, Server2 is eigenlijk onveranderd gebleven.
Men werkt lokaal met zwevende profielen en in de terminal ook. Lokaal werken gaat goed maar terminal sessie lopen na een bepaalde tijd heel hard vast. In de error log van Server2 is duidelijk te lezen wat er fout gaat maar ik vind geen oplossing:
Windows was unable to load the registry. This is often caused by insufficient memory or insufficient security rights.

DETAIL - The process cannot access the file because it is being used by another process. for C:\Documents and Settings\annet\ntuser.dat

Windows cannot load the locally stored profile. Possible causes of this error include insufficient security rights or a corrupt local profile. If this problem persists, contact your network administrator.

DETAIL - The process cannot access the file because it is being used by another process.

Windows has backed up this user's profile. Windows will automatically try to use the backed up profile the next time this user logs on.

Windows cannot find the local profile and is logging you on with a temporary profile. Changes you make to this profile will be lost when you log off.

Wat ik ondernomen heb is een programma te installeren (waar ik nu effe de naam niet van weet) wat om de zoveel tijd controleerd of NtUser.dat nog vrij is, als niet dan geeft hij het vrij. Dit losde geen van de problemen op.
Zelf ben ik van mening dat er op Server1 een probleem zit aangezien Server2 nooit is aangeraakt en ook niets met rechten te doen heeft aangezien Server1 die verstrekt.
Ik heb de map TsProfiles compleet opnieuw ingericht omdat bleek dat ik Caching aan hat laten staan en er vanuit gign dat dit toch nog ergens op de map of inhoud was blijven staan.
Al met al ben ik al weken aan het zoeken en kom ik niets verder.

De share rechten op de map TsProfiles zijn volledige rechten aan Authenticated Users en de standaard instelling van Windows op de NTFS rechten.

Het grootste probleem waardoor ik er slapeloze nachten aan overhoud is dat het probleem zich pas na een dag of 3 laat zien. Het kan zijn dat een gebruiker op een dag wel 20 keer inlogt en geen probleem heeft tot een maandag ochtend, na het weekend dan zit het ding potdicht.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

motormuisje schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:15:

Zelf ben ik van mening dat er op Server1 een probleem zit aangezien Server2 nooit is aangeraakt en ook niets met rechten te doen heeft aangezien Server1 die verstrekt.
Heb je je DC opnieuw geinstalleerd from scratch, of met een backup de AD restored?

Als je alleen maar je Domain Controller opnieuw installeert, en je hangt de TS doosch niet netjes terug in het domain (want de RID is vernieuwd op dat moment) kun je dit soort dingen verwachten.

En hopelijk gebruik je ook dedicated TS userprofiles?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 21-07-2008 21:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je zou als je de Domain Controller opnieuw hebt geinstalleerd, de Terminal Server opnieuw in het domain moeten opnemen zodat het de juiste security groups krijgt. Als je de Domain Controller vanuit backup opnieuw hebt ingericht, dan zou het gewoon goed moeten blijven werken.

Zijn deze problemen altijd op maandagochtend of gaf je het nu als voorbeeld aan? Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt met een Terminal Server profile, heb je dan ook hetzelfde probleem?

https://powershellisfun.com

• motormuisje
Server1 is als DC helemaal opnieuw ingericht omdat het niet vanauit een backup op te lossen was. Server2 en dus de TS server hebben we netjes opnieuw opgenomen in het "nieuwe" domein.

Dus bij aankomst (even voor de duidelijkheid) server2 netjes uit het domein gehaald door het in een workgroup te zetten. Hierna alle aanwezige profielen van gebruiker op een andere locatie neergezet, herstarten. Vervolgens de server in het nieuwe, gelijknamige domein aangemeld en alle profielen we opnieuw aanmaken door de gebruikers een voor een weer aan te melden op de TS.

De map TsProfiles is dedicated aan terminal profielen.
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:03:
Zijn deze problemen altijd op maandagochtend of gaf je het nu als voorbeeld aan? Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt met een Terminal Server profile, heb je dan ook hetzelfde probleem?
De problemen komen niet op een specifieke dag voor maar meer om de twee dagen.
Het is dus niet afhankelijk van hoelang men of hoeveel men inlogt.

[ Voor 88% gewijzigd door motormuisje op 22-07-2008 11:47 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Heb je misschien een iets te agressieve virusscanner draaien op de machine?
- als de gebruiker inlogd en de foutmelding krijgt over zijn/haar profile, kun je dan een handle.exe draaien op de server en in de output zijn welk proces de file locked? (Handle is een tool waarmee je kan zien welke files open staan op een systeem en door welk proces)

• motormuisje
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:46:
- Heb je misschien een iets te agressieve virusscanner draaien op de machine?
- als de gebruiker inlogd en de foutmelding krijgt over zijn/haar profile, kun je dan een handle.exe draaien op de server en in de output zijn welk proces de file locked? (Handle is een tool waarmee je kan zien welke files open staan op een systeem en door welk proces)
Dit is iets waar ik wat mee ga doen, het is dan wel dezelfde virusscanner maar door het aanmaken van de nieuwe profielen zou die in een default waarde terrecht gekomen kunnen zijn. Thanks ...

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

motormuisje schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Dit is iets waar ik wat mee ga doen, het is dan wel dezelfde virusscanner maar door het aanmaken van de nieuwe profielen zou die in een default waarde terrecht gekomen kunnen zijn. Thanks ...
Het zou inderdaad kunnen, ben benieuwd!

• motormuisje
Goed inmiddels is het weer drie keer fout gegaan. Met het opgegeven programma heb ik niets bijzonders kunnen achterhalen en dus heb ik de virus scanner uitgezet in de hoop dat het probleem weg zou zijn.
Helaas zijn ook na het uitzetten van de virusscanner de profielen nog twee maal vastgelopen en blijven meldingen in het systeem hetzelfde.

Als iemand nog een goede tip heeft ! !

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat er een terminal server profiel ingesteld bij de gebruikers ?

En heb je User Profile Hive Cleanup Service geinstalleerd op je TS ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• motormuisje
ZeRoC00L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:30:
Staat er een terminal server profiel ingesteld bij de gebruikers ?

En heb je User Profile Hive Cleanup Service geinstalleerd op je TS ?
Terminal server profielen staan vanzelfsprekend ingesteld. User Profile Hive Cleanup zorgde voor nog meer problemen.

Inmiddels heb ik alle zwevende profielen en de TS profielen uitgezet op de vier gebruikers die problemen hebben. De map Mijn Documenten heb ik verplaatst naar server1 zodat deze gegevens wel op de server in de backup meelopen.

Op deze manier hoop ik dat ik er achter kan komen waar het probleem zich voordoet. De TS server is nu niet meer afhankelijk van de shares op server1 en als het probleem zich wederom voor doet dan zal ik het probleem volledig in de TS server moeten zoeken.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-02 23:45
Ik denk dat dit aan de terminal server ligt.
Hier hebben we namelijk hetzelfde probleem..
Alleen hebben we hier nog 2 andere terminal servers, gek genoeg hebben de andere terminal servers er geen last van. Ik ben nu het een en ander aan het onderzoeken maar ik kan tot nu toe niks geks vinden.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-02 23:45
Heb je op de terminal server gekeken naar de event viewer?
Als je daar foutmeldingen van userenv krijgt met event. id 1508, dan zou ik even naar dit document kijken: Network connectivity between clients and servers may fail after you install security update MS05-019 or Windows Server 2003 Service Pack 1

• motormuisje
joenevd ik heb het inmiddels opgelost... na veel zoekwerk en puzzelen middels de volgende website het probleem eruit getrokken:
http://www.eggheadcafe.co...ing-pagefile-to-help.aspx
Het blijkt dus dat de server toch wat problemen heeft met het vorige domein ondanks dat de GID in het register bijzonder afwijkt van de nieuwe gegevens.
Door alle oude rommel uit:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileGuid
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
te verwijderen was mijn probleem vertrokken.
Pagina: 1