Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
De Pacemaker is als het goed is nu een 3/4e jaar op de markt. Het is een portable 2 kanaals DJ systeempje waarmee je mp3's op een geavanceerde manier in elkaar kan mixen. De mp3 bestanden worden opgeslagen op een 120 GB interne hardeschijf. Je kunt er onafgebroken 18 uur lang muziek op beluisteren en zo'n 5 uur lang continu mee DJ-en. Je kunt niet alleen zelf via je koptelefoon luisteren naar wat je brouwt, maar via een echte output kun je de muziek ook aan je vrienden laten horen.

Officiële website
Met de Pacemaker kan je in het kort:
[list]• muziek afspelen, mixen en dj’en waar en wanneer je maar wilt
• onderweg sets voorbereiden en voorbeluisteren
• je complete muziekcollectie in je broekzak meenemen op de 120 GB harde schijf
• eigen mixen opslaan en synchroniseren met de Pacemaker Editor voor pc en Mac
• mixen, cue’en, crossfaden, pitchen en benden via een prettig in de hand liggend touchpad
• diverse effecten en filters toevoegen aan je mix
• je muziek in de formaten MP3, AAC-LC (M4A), OGG Vorbis, FLAC, AIFF en WAV afspelen

Daarnaast heeft de Pacemaker:
[list]• een tft-scherm met 262.000 kleuren en een resolutie van 166 ppi;
• een uitzonderlijk krachtige accu die in slechts twee uur oplaadt van helemaal leeg naar vol. Daarna speelt hij achttien uur lang muziek af, mixen kan tot vijf uur achter elkaar;
• een adapter waarmee de gebruiker het apparaat via het lichtnet kan opladen, en een USB-kabel voor verbinding met de computer en voor opladen via de computer;
• gratis Pacemaker Editor Software, waarvan updates gratis beschikbaar komen. Bovendien kan in de toekomst iedereen met deze software zelf aan de slag en functies toevoegen (bijvoorbeeld eigen effecten);
• ondersteuning van Mac OSX v 10.4.4 (Intel) of hoger, Windows XP en Windows Vista.
De Pacemaker weegt slechts 200 gram en meet 164 x 69,4 x 22,8 mm (lxbxh).

Hieronder wat afbeeldingen en video's;
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/3d22acb04ecf5b6291ac3099596d68b1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/pacemaker1.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OEP8A9GLk6M]

Filmpje over Pacemaker

Mixen zelfs op het strand!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xh5-wDKCfNY]

Kwam het toevallig tegen, vond niks hier op GoT erover, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen.

[ Voor 51% gewijzigd door jules op 21-07-2008 13:17 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
jules schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:00:
De Pacemaker is als het goed is nu een 3/4e jaar op de markt. Het is een portable 2 kanaals DJ systeempje waarmee je mp3's op een geavanceerde manier in elkaar kan mixen. De mp3 bestanden worden opgeslagen op een 120 GB interne hardeschijf. Je kunt er onafgebroken 18 uur lang muziek op beluisteren en zo'n 5 uur lang continu mee DJ-en. Je kunt niet alleen zelf via je koptelefoon luisteren naar wat je brouwt, maar via een echte output kun je de muziek ook aan je vrienden laten horen.

Officiële website
Met de Pacemaker kan je in het kort:
[list]• muziek afspelen, mixen en dj’en waar en wanneer je maar wilt
• onderweg sets voorbereiden en voorbeluisteren
• je complete muziekcollectie in je broekzak meenemen op de 120 GB harde schijf
• eigen mixen opslaan en synchroniseren met de Pacemaker Editor voor pc en Mac
• mixen, cue’en, crossfaden, pitchen en benden via een prettig in de hand liggend touchpad
• diverse effecten en filters toevoegen aan je mix
• je muziek in de formaten MP3, AAC-LC (M4A), OGG Vorbis, FLAC, AIFF en WAV afspelen

Daarnaast heeft de Pacemaker:
[list]• een tft-scherm met 262.000 kleuren en een resolutie van 166 ppi;
• een uitzonderlijk krachtige accu die in slechts twee uur oplaadt van helemaal leeg naar vol. Daarna speelt hij achttien uur lang muziek af, mixen kan tot vijf uur achter elkaar;
• een adapter waarmee de gebruiker het apparaat via het lichtnet kan opladen, en een USB-kabel voor verbinding met de computer en voor opladen via de computer;
• gratis Pacemaker Editor Software, waarvan updates gratis beschikbaar komen. Bovendien kan in de toekomst iedereen met deze software zelf aan de slag en functies toevoegen (bijvoorbeeld eigen effecten);
• ondersteuning van Mac OSX v 10.4.4 (Intel) of hoger, Windows XP en Windows Vista.
De Pacemaker weegt slechts 200 gram en meet 164 x 69,4 x 22,8 mm (lxbxh).

Hieronder wat afbeeldingen en video's;
[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

Filmpje over Pacemaker

Mixen zelfs op het strand!
[video]

Kwam het toevallig tegen, vond niks hier op GoT erover, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen.
In de laatste MacFan staat een review. Kan me de exacte inhoud niet meer voor de geest halen. Waren volgens mij erg positief over het apparaatje zelf, maar zeer negatief over de meegeleverde noodzakelijke (MAC OS) software. Wellicht dat het onder windows beter werkt.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Die MacFan heb ik zo niet voor handen, zou je er wellicht een samenvatting van kunnen maken van de voor- en of nadelen die ze ervan ondervonden?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 23:02
Echt een mooi dingetje.. Kost alleen een HELE berg geld vind ik. €599,-..

Het is maar wat je er voor over hebt..

linkje

één is geen, twee is één

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Duur voor een mp3 speler, maar voor een portable hardwarematige mix tool is ie weer niet duur. Ik zoek een mp3 speler met een behoorlijk grote opslag en die dj mix functie vind ik dan wel tof. Weer wat leuks te doen in de trein.

Die link had ik ook al gevonden, staat ongeveer evenveel informatie in als op veel andere sites.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Afgelopen zaterdag eentje in werking gezien. Wel cool om te zien.

Pluspunten:
[list]• Display was duidelijk afleesbaar, ook in de zon.
• het principe werkt goed

minpunten: (geluid werd afgespeeld via een pioneer mengpaneel op een best nette speakerset bij een strandclub)
[list]• Vond het geluid uit de output er niet echt helder uitkomen. Miste wat definitie, ondanks dat het er in 320 kbit op scheen te staan
• formaat is groot voor een mp3 speler

Met het laatste in je achterhoofd vraag ik me ook af of je er daadwerkelijk mee gezien wil worden als je bijv in de trein zit. Het is alsof je zit te gamen op een vage unit, maar niemand heeft door dat je toffe mixen zit te brouwen.

Ik vind het op het moment nog een wat dure gadget. Maar de mogelijkheden zijn wel erg tof! Ik houd de opties nog open....

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 22:01

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik vind het leuk en veel te duur speelgoed, maar om het echt tijdens een dj set te gebruiken op een feest, nou nee.
Misschien dat ik wel wat veeleisend ben wat dat betreft, maar geef mij maar aparte knoppen en faders, in plaats van het gepruts op de vierkante millimeter. Voor een mp3 speler is ie dan weer (te) lomp groot, het is net een ipod on steroids, en zo ziet het er ook uit als je ermee aan het mixen bent.
Collega 'dj' had er een mee op een feest waar ik moest draaien, heb er een half uurtje mee in mn handen gestaan, en toen was ik het eigenlijk al weer zat. Te klein scherm, te weinig knoppen (alles zit via shift knopjes e.d.), voor echt serieus mixwerk schiet het gewoon te kort.

Verder hoop ik dat de software inmiddels wat stabieler is geworden, want in dat half uur is ie 2x vastgelopen. Opstarten doet ie 3 minuten over, dus het is handig als je dan een cd'tje oid. achter de hand hebt :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1