Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Computer loopt vast. Het geluid blijft steeds herhalen

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:47
Ik heb mijn nieuwe pc nu ~2 maanden. En sinds die tijd heb ik best wel vaak problemen. Als ik een spel speel bijv. Call of Duty 4 dan crasht de hele pc soms(niet altijd soms gaat het ook gewoon goed).
Ik ben dan aan het spelen en dan stopt alles, ook blijft het geluid hangen. Ctrl + Alt + Del werkt ook niet meer. Ik kan dan niks anders doen dan de pc uitzetten door de uit knop 5 sec in te drukken. Net had ik het weer maar toen was ik geen spel aan het doen. Toen bleef het geluid ook hangen alleen startte de pc gewoon opnieuw op. Er zijn ook geen foutmeldingen o.i.d.

Iemand hier met hetzelfde probleem of een oplossing?

Voor mods: Als hij in het verkeerde forum is geplaatst mijn fout. ik wist niet waar hij thuishoorde.

Verwijderd

Dit kan verschillende oorzaken hebben, geheugen dat kuren heeft, vastlopen van een driver, ...
Krijg je na het opstarten geen kader "Windows is hersteld van een ernstige fout ...".

Wat je in de eerste plaats al eens kan doen is de nieuwste drivers installeren voor je geluid / beeld.
Deze kan je normaal vinden op de website van de fabrikant van je PC (of als je hem zelf in elkaar gestoken hebt de websites van fabrikanten van je onderdelen)

Dat je PC spontaan opstart is trouwens normaal ;) Vroeger kreeg je een bluescreen, nu herstart je PC spontaan maar dat kan je ergens uitzetten geloof ik bij eigenschappen van deze computer.

Ook een keer dxdiag uitvoeren kan geen kwaad (start => uitvoeren > dxdiag)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 17:13 ]

• Fuzzynl
Ik krijg geen scherm windows is herstelt van een ernstige fout. Ik heb de nieuwste drivers al geinstalleerd. Met DXdiag vind ik geen fouten. En ik heb mijn pc in elkaar geknutseld.

De onderdelen die er inzitten zijn trouwens:
Moederbord: MSI P35 Neo2-FIR
CPU: Intel Core 2 Duo E4600 2.40GHz
Video: Club 3D Radeon 3650 512MB DDR2
RAM: Kingston DChannel 2GB

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je al een keer alles geupdate qua drivers en bios via de MSI Live Update? ( http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=&prod_no=1261)

Heb je het probleem eigenlijk alleen met games of ook met films kijken? Misschien heeft je AGP kaart niet voldoende stroom omdat niet beide kabels er (goed) in zitten of de voeding te laag is?

https://powershellisfun.com

• Fuzzynl
Ik heb het meestal alleen met games, maar vanmiddag bleef het geluid ook plotseling hangen. en startte de pc opnieuw op, terwijl ik niks geks deed.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Fuzzynl schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:45:
Ik heb het meestal alleen met games, maar vanmiddag bleef het geluid ook plotseling hangen. en startte de pc opnieuw op, terwijl ik niks geks deed.
Ok, maar heb je wel voldoende stroom(en stekkers) voor je videokaart en je hele systeem? Specs van je systeem?

https://powershellisfun.com

• Fuzzynl
Er zit een 430 Watt voeding in. Verder nog een hardeschijf en een brander. Dat zal toch niet te veel zijn voor 430 Watt?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Laat Windows een blauw scherm genereren i.p.v. opnieuw te laten opstarten. Daar kunnen we soms iets wijzer van worden. Klik rechts op Deze computer --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Opstart en herstelinstellingen --> haal het vinkje bij computer automatisch opnieuw opstarten.

Als je straks weer blauwe schermen krijg schrijf dan de volgende dingen op:
Foutcode; zoiets als 0X000000F8
Foutnaam: zoietals IRQ_LESS_OR_OR_NOT-EQUAL
Vermeld bestand (dit kan eventueel de oorzaak zijn maar dat hoeft niet)

Doe een Google zoektocht met foutcode en foutnaam en daarna eventueel met bestandsnaam erbij.

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 07:00 ]

• Fuzzynl
Net speelde ik weer Call Of Duty 4 en ~1 uur ging het goed. En toen kwam er een nieuwe map en toen stopte hij. Ik kreeg geen blauw scherm, de pc reageerde gewoon niet meer. Ik heb hem toen handmatig opnieuw opgestart.
Pagina: 1