802.11N wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-03 10:55
Beste Tweakers,

Ik heb een klein probleem met een draadloos netwerk. Ik heb 1 desktop, en 1 laptop. In de desktop zit een Belkin Wireless N1 desktop card (specs)

Het Acces Point is een Belkin N1 modem/router. (specs)
Deze functioneerd alleen als Acces Point, er is een andere modem die de internetverbinding verzorgt.

Nou hebben we op de desktop weinig signaal (zeer zwak - zwak), en de snelheden liggen tussen de 5 en 22 Mbits, terwijl we bij een andere klant makkelijk de volle snelheid van de N halen (300Mbit geloof ik), over dezelfde afstand (tussen modem en desktop is ongeveer 5 meter afstand met 2 muren ertussen, maar op dezelfde verdieping.).

Zetten we de laptop naast de desktop, hebben we vol bereik (54Mbits), hetzij over G in plaats van een N verbinding. Wat hebben we geprobeerd :

- 802.11N mode uitgezet (waardoor er op 802.11G overgeschakeld werd). Evenveel bereik
- Antenne op andere plaatsen geprobeerd, maar omdat de kabel niet al te lang is, maakte dit ook weinig uit
- Driverupdate / Wireless tool van Belkin gebruikt, en daarna die van Windows, de drivers gedeinstalleerd, opnieuw erop gezet e.d. Geen effect.
- Andere kanalen geprobeerd
- Support van Belkin gebeld, die ook geen oplossing hadden.

Mijn eigen conclusie is dat de modem/router goed is, op de laptop hebben we namelijk geen enkel probleem, ook niet op de plaats van de desktop. De netwerkkaart kan stuk zijn. We gaan een nieuwe desktopkaart proberen, maar mijn vraag aan jullie is, welke PCI kaart heeft het beste ontvangst / bereik? Het hoeft niet snel te zijn, als de verbinding maar goed en stabiel is.

Of hebben jullie nog tips om de oude kaart te proberen?

Alvast bedankt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zit er niet een of andere test tool bij op de support CD? Zodat je kunt controleren of de kaart OK is en of de antennes werken cq goed zijn aangesloten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
misschien kan je proberen of je zonder antenne een even goed ontvangst hebt op de desktop. (mij lijkt het nl dat de antenne geen goed contact maakt met de kaart.

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-03 10:55
Dat zal ik eens proberen ja, zonder antenne. Voor de rest zal ik kijken of ik de diagnose programma's van internet kan halen.