Gisteren heb ik een .iso gedownload en gemount in daemontools. Ogenblikkelijk verscheen een dosprompt venster en heb ik met AVG en Panda geprobeerd het gehele systeem te laten scannen om dit te verwijderen. AVG vond al snel de een na de ander maar kon helaas niet verwijderen en Panda kon niet beginnen omdat de antivirus uitgeschakeld werd en niet meer geactiveerd kon worden.
De uitwerking die het virus heeft is:
- "Alle Programma's" in menu "start" is verdwenen.
- "Uitvoeren" in het menu start is verdwenen
- "Deze Computer" in het menu start en op het bureaublad zijn verdwenen (handmatig door te klikken op map "mijn documenten" kom je wel in C:)
- ctrl alt delete is "uitgeschakeld door de systeembeheerder"
- Programma's installeren is "uitgeschakeld door de systeem beheerder"
- Legio meldingen in het Engels over een virus, terwijl mijn besturingssysteem windows Xphome in het nederlands is
- Rechts onderin boven de datum staat: Virus alert
- Browsen is onmogelijk geworden
Oplossingen die ik al geprobeerd heb plus uitwerking daarvan zijn:
- Update en volledigescan:
Panda start niet meer met scannen
- Veiligemodus volledige scan:
Panda start niet met scannen
- Systeemherstel
Alle herstelpunten verwijderd, jongste herstelpunt 5 minuten na eerste teken van infectie.
- Windows herinstalleren:
Na laden van drivers op bootable winxpcd een Foutmelding (BSOD) met melding dat ik op virussen moet controleren of dat schijf wellicht kapot is.
- Chkdisk in Windows:
lukt niet programma in gebruik
- Chkdisk /f bij opstarten:
geen foutmeldingen.
- Veiligemodus met command prompt om handmatig virus te verwijderen met: C:\>attrib -s -h *.* /s /d :
Geeft enorme lijst waarvan toegang allemaal geweigerd is.
- Opstarten in Dos vanuit dosbootdisc voor format C:
Dos herkent C niet omdat deze NTSF is gepartitioneerd
Ik zit echt een beetje aan het einde van mn latijn hier, zonder dat ik weet hoe het virus heet en veel belangrijker wat ik nog kan doen.
Zelf zit ik nu te denken aan nieuwe harde schijf, dan de geinfecteerde extern aansluiten en met partition magic de C: verwijderen.
Weet iemand of dit sowiso niet gaat lukken of heb je nog andere tips suggesties/ tips help me dan aub uit de brand.
De uitwerking die het virus heeft is:
- "Alle Programma's" in menu "start" is verdwenen.
- "Uitvoeren" in het menu start is verdwenen
- "Deze Computer" in het menu start en op het bureaublad zijn verdwenen (handmatig door te klikken op map "mijn documenten" kom je wel in C:)
- ctrl alt delete is "uitgeschakeld door de systeembeheerder"
- Programma's installeren is "uitgeschakeld door de systeem beheerder"
- Legio meldingen in het Engels over een virus, terwijl mijn besturingssysteem windows Xphome in het nederlands is
- Rechts onderin boven de datum staat: Virus alert
- Browsen is onmogelijk geworden
Oplossingen die ik al geprobeerd heb plus uitwerking daarvan zijn:
- Update en volledigescan:
Panda start niet meer met scannen
- Veiligemodus volledige scan:
Panda start niet met scannen
- Systeemherstel
Alle herstelpunten verwijderd, jongste herstelpunt 5 minuten na eerste teken van infectie.
- Windows herinstalleren:
Na laden van drivers op bootable winxpcd een Foutmelding (BSOD) met melding dat ik op virussen moet controleren of dat schijf wellicht kapot is.
- Chkdisk in Windows:
lukt niet programma in gebruik
- Chkdisk /f bij opstarten:
geen foutmeldingen.
- Veiligemodus met command prompt om handmatig virus te verwijderen met: C:\>attrib -s -h *.* /s /d :
Geeft enorme lijst waarvan toegang allemaal geweigerd is.
- Opstarten in Dos vanuit dosbootdisc voor format C:
Dos herkent C niet omdat deze NTSF is gepartitioneerd
Ik zit echt een beetje aan het einde van mn latijn hier, zonder dat ik weet hoe het virus heet en veel belangrijker wat ik nog kan doen.
Zelf zit ik nu te denken aan nieuwe harde schijf, dan de geinfecteerde extern aansluiten en met partition magic de C: verwijderen.
Weet iemand of dit sowiso niet gaat lukken of heb je nog andere tips suggesties/ tips help me dan aub uit de brand.