Toon posts:

Vervanging voor AK77 pro mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn Aopen AK77-pro (133) mobo heeft de geest gegeven. Ik zoek dus een vervanging, maar op internet zijn ze niet meer verkrijgbaar (ook niet tweedehands). Welk equivalente mobo kan ik gebruiken? Ik wil graag de processor e.d. kunnen hergebruiken.

Sorry voor mijn onwetendheid en alvast dank voor het antwoord ;)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Allereerst is het handig om de chipset van het mobo te vermelden, dan de dingen die je er mee doet, en extra functies die dit moederbord had. Eventueel linkje naar Aopen site.
Erg magere topicstart...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:28:
Sorry voor mijn onwetendheid en alvast dank voor het antwoord ;)
Je bent hier op GoT, het feit dat je hier je heil komt zoeken net als vele anderen is niets mis mee, echter de beschikking over enige technische computer kennis (dit is geen senioren-web of computer-totaal forum) is wel een vereiste en er wordt wel verwacht dat je enige inzet toont als het aankomt op: wat heb ik zelf al gedaan, nauwkeurige omschrijving van een aantal zaken zoals: hardware, probleem, eisen.

Ik zie hier niets terug van dit alles, je kan net zo goed naar de computer winkel gaan en de vraag daar stellen.

Het Aopen AK77 moederbord is een Socket A moederbord, dus elk ander Socket A moederbord wat geschikt is voor jouw geheugen en processor volstaat. En aangezien die nog maar weinig beschikbaar zijn raad ik je aan de pricewatch te gebruiken! Bij Salland is zo'n bordje nog te koop voor 45 euro excl. verzend maar ben dan een slimme vent, gooi er nog 50 euro tegen aan en koop je voor 100 euro een goedkope zuinige AMD AM2 cpu met 1 GB geheugen op een AM2 moederbord.

En anders kan je je heil nog zoeken op marktplaats/speurders etc.

Wat Jaap-Jan dus zegt

[ Voor 23% gewijzigd door loewie1984 op 21-07-2008 13:16 ]

discogs

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
Je zoekt dus een moederbord met Socket A en DDR, dat zijn er honderden en die zijn zeker wel op marktplaats te vinden. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Dit soort topics horen niet thuis op GoT :)

Kijk in http://tweakers.net/aanbod of er socket A mobo's naar je smaak te vinden zijn en anders kan je altijd marktplaats oid proberen.

Topic derhalve op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.