Afgelopen woensdag heeft Tweakers.net een review geplaatst over de Corsair Voyager 16GB GT, zie reviews: Snelle Corsair usb-drive aan de tand gevoeld. Ik wil hier wel een kanttekening ten goede van de Voyager plaatsen.
Belangrijkste conclusie is dat de Corsair Voyager bij lange na voldoet aan de verwachtingen wat betreft de schrijfsnelheden:
Op het forum is ook een topic geopend voor mensen die een soortgelijke stick hebben met dezelfde teleurstellende schrijfsnelheden, zie hier. Corsair raadt mensen aan om een RMA in te dienen, ze zullen een nieuwe stick opsturen. Zelf heb ik hier ook gebruik van gemaakt.
Overigens heeft Corsair (sinds kort?) een RMA-centrum in Almere, mijn stick is inmiddels per post onderweg naar het RMA-centrum, deze week hoop ik een nieuwe stick te ontvangen.
Belangrijkste conclusie is dat de Corsair Voyager bij lange na voldoet aan de verwachtingen wat betreft de schrijfsnelheden:
.Corsair heeft dit punt al een paar maanden onderkend. Zie o.a. hier voor een "officiële"? aankondiging van Corsair.De tests met Hdbench leveren verrassende schrijfsnelheden voor beide Flash Voyagers op: met gemeten snelheden van ongeveer 7MB/s blijven de resultaten ver achter bij de in Atto Benchmark neergezette resultaten. Ook op het gebied van praktijktests weet de GT-drive niet te overtuigen: in drie van de vier tests brengt de 16GB GT-disk het er het minst goed van af; in de vierde eindigt de drive als middenmoter.
Op het forum is ook een topic geopend voor mensen die een soortgelijke stick hebben met dezelfde teleurstellende schrijfsnelheden, zie hier. Corsair raadt mensen aan om een RMA in te dienen, ze zullen een nieuwe stick opsturen. Zelf heb ik hier ook gebruik van gemaakt.
Overigens heeft Corsair (sinds kort?) een RMA-centrum in Almere, mijn stick is inmiddels per post onderweg naar het RMA-centrum, deze week hoop ik een nieuwe stick te ontvangen.