Ik heb een Loewe individual 40 Full-hd DR+ met ingebouwde DVB-C decoder.
De meeste HD zenders kan ik prima ontvangen, Discovery HD etc. werken prima
Nou werkt Nederland 1 HD ook wel, maar ik heb een vervelend probleem: het geluid hapert af en toe. Het beeld gaat prima (zonder artifacten of blokjes ofzo), maar het geluid valt af en toe 0,1 s weg, gaat 0,01 seconden aan en gaat dan in 0,2s van zacht naar hard.
Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Ik dacht zelf
1. Slechte ontvangst
2. Foutje in DVB-C tuner tv
3. Iets mis met signaal Ziggo (West/Casema)
2 lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de andere zenders het prima doen. 1 zou ik me kunnen voorstellen als 1 HD een hogere bitrate heeft dan de andere zenders, weet iemand dat? 3 kan ik natuurlijk zelf niet bepalen, maar kent iemand het probleem?
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen
De meeste HD zenders kan ik prima ontvangen, Discovery HD etc. werken prima
Nou werkt Nederland 1 HD ook wel, maar ik heb een vervelend probleem: het geluid hapert af en toe. Het beeld gaat prima (zonder artifacten of blokjes ofzo), maar het geluid valt af en toe 0,1 s weg, gaat 0,01 seconden aan en gaat dan in 0,2s van zacht naar hard.
Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Ik dacht zelf
1. Slechte ontvangst
2. Foutje in DVB-C tuner tv
3. Iets mis met signaal Ziggo (West/Casema)
2 lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de andere zenders het prima doen. 1 zou ik me kunnen voorstellen als 1 HD een hogere bitrate heeft dan de andere zenders, weet iemand dat? 3 kan ik natuurlijk zelf niet bepalen, maar kent iemand het probleem?
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen