• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 13:39

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
In de BIOS van de Gigabyte X48-DQ6 heb ik meerdere opties die de prestatie van het system zouden moeten verbeteren, maar omdat ik er geen ervaring me heb, en niet zomaar iets op on wil zetten zonder te weten wat het doet even de vraag of er mensen zijn die mij de opties kunnen uitleggen.

Robust Graphics Booster:
Opties: Auto, Fast en Turbo. Zou de VGA en geheugen sneller maken, klopt dit? En is dit nuttig om in te stellen op Fast danwel Turbo? Ook als ik het system heb overgeclockt?

Performance Enhance:
Opties: Standard, Turbo en Extreme, zou het prestatie level van het system verhogen, klopt dit? En is dit nuttig om in te stellen?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:22
Ik heb zelf een GA-X38-DQ6 met dezelfde opties.

Performance Enhance heb je vooral mee te maken als je gaat overclocken. Moet je vaak op standaard zetten als je stabiliteitsproblemen begint te krijgen als je tegen de max van je overclock zit. Wat het precies doet weet ik niet, maar als ik me niet vergis regelt het hoe strak de timings van je geheugen zijn.

Verder, Robust Graphics Booster, ik zou niet weten hoe je BIOS je VGA snelheid omhoog wil schoppen behalve dan door de PCIe bus te verhogen, en dat is over het algemeen nou niet zo'n goed idee. (VGA kan je beter zelf overclocken met Rivatuner oid).

Ik ben ook niet zo'n fan van die kant een klare opties omdat je niet in de hand hebt wat er nou precies veranderd. (dat weet je vaak ook niet). Als je een beetje extra snelheid uit je systeem wilt halen kan je veel beter handmatig overclocken, ipv met een een standaard settings.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die opties zijn een beetje om het OCen wat makkelijker te makken, terwijl je het net zo goed handmatig kan doen. Ik gebruik ze eerlijk gezegd nooit, want de stapjes die het ding neemt zijn minimaal (ik geloof max een OC van 27MHz voor de cpu en iets van 11MHz voor de PCIe sloten). Zelf kun je het veel beter finetunen, zeker met de DQ6, die heeft genoeg opties daarvoor.