DSL T-online (duitsland) mail van meerdere adressen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik woon sinds kort in Duitsland en heb daar een DSL account van T-Online.
Alles werkt naar behoren en ik heb dan ook voor mijn en mijn vrouw en voor ieder nog een ander emailadres aangemaakt;
In totaal dus 4 adressen waarvan 1 het hoofd acount vormt.
Nu wil het geval dat naar welk adres er ook maar een mailtje wordt gestuurd, deze wordt ontvangen door degene die als eerste zijn mail checkt, ogeacht of dit nu op de laptop is of op de PC.
Ik kan maar niet vinden hoe ik het inmoet stellen, zodat ieder zijn eigen mail kan verzenden en ontvangen.
iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik gebruik overigens op beide PC´s Nederlandse XP en check de mail op de PC met outlook en op de laptop met MS office outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Zusätzliche eMail-Adresse einrichten, ändern oder löschen
Neben Ihrer zentralen eMail-Adresse können Sie zusätzliche eMail-Adressen einrichten.
Alle eMails werden an Ihr eMail Konto wXXXXX@t-online.de zugestellt.
Dit lees ik op de site van T-online bij email instellingen, wil dit dan zegeen dat er geen andere mogelijkheid bestaat?
lijkt me wel raar dat je 10 adressen kunt aanmaken en dat ze allemaal in het zelfde postvakje terecht komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Dat noemen ze aliassen.. je kan 10 aliassen aanmaken welke in dezelfde mailbox binnenkomen.
Je krijgt maar 1 echte emailaccount welke je via pop3 kan binnenhalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Ok, en buiten POP3? je zegt dus dat je maar 1 emailadres aan kunt maken bij T-online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

De meeste providers doen dit.. 1 pop3 account en 10 of 20 aliassen welke binnenkomen op de pop3 account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
De meeste?
ik kom van @home en daar heb je al jaren gewoon dat je 5 adressen(of zijn het er ondertussen meer?) aan kunt maken en dat ieder gewoon met zijn eigen inlog, zijn eigen mail kan lezen.
Dit kan met deze aliassen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.. maar T-Online lijkt me groot genoeg om dat niet te doen.
Aliassen zijn gewoon simpele doorstuuradressen welke in dit geval naar het hoofdaccount gestuurd worden. Iets anders hiervan maken kan niet.. misschien als je eventjes met ze mailt dan weet je het 100% zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb eens wat door die T-Online.de gebladerd, maar volgens mij kun je wel 4 extra accounts aanmaken:
Wie richte ich ein zusätzliches eMail-Konto ein?

Zur Einrichtung eines zusätzlichen eMail-Kontos klicken Sie im Kundencenter auf den Navigationspunkt "Nutzer" und darunter auf den Navigationspunkt "Inklusivnutzer". Klicken Sie auf "Neu", um einen neuen Nutzer einzurichten.

Als erstes werden Sie aufgefordert, sich für das Produkt "zusätzliches eMail-Konto (Inklusivnutzer)" anzumelden. Nach der Anmeldung richten Sie eine eMail-Adresse und ein Passwort für den neuen Nutzer ein. Für diesen neuen Nutzer wird automatisch ein zusätzliches eMail-Konto eingerichtet.

Falls Sie für DSL Telefonie angemeldet sind, können Sie durch Zuweisung einer Rufnummer diesem Nutzer auch DSL Telefonie ermöglichen.

Wichtig: Für alle weiteren Einstellungen (Aktivierung von Spamschutz Basic, Postfachvirenschutz, die Einrichtung eines eMail-Passworts zum Abrufen der E-Mails mit einer E-Mail-Software, die Einrichtung zusätzlicher eMail-Adressen für dieses Konto) müssen Sie sich erst ausloggen und mit den neuen Benutzerdaten – der ersten eMail-Adresse des zusätzlichen eMail-Kontos und dem zugehörigen Passwort zum Login – neu einloggen.

Alle T-Online Tarif-Kunden können bis zu 4 zusätzliche eMail-Konten (= Postfächer) anlegen. Pro Postfach können bis zu 10 eMail-Adressen vergeben werden, so dass Sie als Hauptnutzer maximal 50 eMail-Adressen @t-online.de einrichten können.
toon volledige bericht
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
dank je zeer, ondanks dat ik al van alles had gezocht en geprobeerd heb ik die tekst niet gevonden.
Nu is mijn Duits ook nog niet geweldig en dat werkt dan ook niet mee,.....
Maar goed, ik ben even wat aan het testen geweest en het werkt.
geweldig.

Wat mij betreft mag deze weer op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Het zou fijn zijn als je je oplossing toch nog hier neerzet voor toekomstige referentie. Op slot gaan topics niet zodat het voor iemand anders later ook nog mogelijk is te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
nou ja ok:
De aangegeven tekst is eigenlijk wel duidelijk.
Ik moest in plaats van extra 'aliassen' een extra user aanmaken, in het Duits Nutzer.
Dan krijg je naast het hoofd account een 2e, 3e of 4e Nutzer en die kunnen elk weer meerdere aliassen aanmaken.

Alle mail gaat dan van elke alias naar het bijbehorende hoofd account.

eerst had ik een account met aliassen voor mij en mijn vrouw erbij echter degene die het eerst de mail ophaald kreeg alle mail binnen. Dit kwam dus doordat alles via het hoofd account gaat.

Nu heb ik een hoofd account met daarnaast nog een alias en ik krijg alleen van deze 2 adressen de mail binnen.
Mijn vrouw is nu een 2e gebruiker (Nutzer) met haar eigen alias en zij krijgt nu dus alleen de mail van haar adressen.

Voor degenen die ook DSL van T-online hebben;

(Je moet wel ingelogd zijn op deze pagina)
Op de pagina http://service.t-online.de/ van t-online vind je in de rode navigatie balk de eerste optie 'kundenservice'. Ga erop staan zonder te klikken en er verschijnt 'Kundencenter' klik je daarop krijg je bijna hetzelfde venster te zien. ga nu naar 'kundencenter starten' ergens in de eerste kolom van de pagina. Er opent zich een nieuw venster en rechts in dat venster zie je oa Afbeeldingslocatie: https://kundencenter.t-online.de/consumerclient/web/service/images/48x48/mitbenutzer.gif
Dat is het icoontje van 'Nutzer', klik erop en klik vervolgens op 'Inklusivnutzer verwalten' klik nu in het venster dat je krijgt op 'Neu' , ga accoord met de voorwaarden en klik op 'Anmelden'.
De rest wijst zich vanzelf.
(Het kan zijn dat de pagina ooit eens wordt aangepast en dat bovenstaande niet meer van toepassing is, maar op het moment van schrijven klopt het.)

Ik hoop dat anderen er wat mee kunnen.
Pagina: 1