Ik zit met volgende vraag: ik heb twee tabellen, één hoofdtabel met alle data en één tabel die wat gegevens bevat. De hoofdtabel noemt 'Archive', de andere tabel noemt 'Rubriek'. Nu is het zo dat één kolom van archive onder de vorm van een int gegevens bevat die voorkomen in die tweede tabel (met twee kolommen, nl id en omschrijving).
Een voorbeeld:
In 'Archive' hebben we voor nummer 3 voor kolom rubriek. Dit moet overeenstemmen met 'productie', dit is de kolom 'omschrijving' uit de tabel 'Rubriek', wat in die tabel overeenstemt met nummer 3.

De vraag:
Hoe krijg ik in mijn gridview 'productie' te zien en niet het getal 3? Reden waarom de tabel zo opgebouwd is, omdat dit by design was (is oude tabel) en tweede is ruimtebesparing en derde is uitbreidbaarheid (moet uitgebreid kunnen worden, gebruikers moeten kunnen kiezen uit een selectie van de tabel 'Rubriek').
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Een voorbeeld:
In 'Archive' hebben we voor nummer 3 voor kolom rubriek. Dit moet overeenstemmen met 'productie', dit is de kolom 'omschrijving' uit de tabel 'Rubriek', wat in die tabel overeenstemt met nummer 3.

De vraag:
Hoe krijg ik in mijn gridview 'productie' te zien en niet het getal 3? Reden waarom de tabel zo opgebouwd is, omdat dit by design was (is oude tabel) en tweede is ruimtebesparing en derde is uitbreidbaarheid (moet uitgebreid kunnen worden, gebruikers moeten kunnen kiezen uit een selectie van de tabel 'Rubriek').
Hoe zouden jullie dit oplossen?
- Is er een oplossing zoals ik die beschrijf?
- Anders oplossen? Zoals database aanpassen? Wat betekend dat ik alle ints verander naar hun respectievelijke waarde. Ik moet dan een andere oplossing zien te vinden om gebruikers een beperkte restrictie te geven.
- Ander idee?