Toon posts:

Maxtor Interne schijf in ICY box via USB dynamisch naar stan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij computer met Windows XP Home uitgebreid met een ICY Box om de data van mijn vroegere gebruikte schijven via USB aansluiting te recupereren.
De 3, 20 40 Gb schijven is het gebeurd. Dus het werkt prima.
Nu heb ik mijn Maxtor Diamond Max Plus 9 - 160 Gb ATA/133 in de box gestopt. Op de schijf staat een OS (Windonws XP Pro) van mijn vroegere computer en vele data die ik wil gebruiken. Ik heb de jumper van de Master positie naar slave verplaatst volgens de instructies van Maxtor. Blijkbaar is de schijf door het systeem ontdekt want ik krijg het bericht dat er “nieuwe” hardware is aangesloten. Maar het is niet mogelijk om toegang te hebben tot de data. Want in “deze computer” komt de schijf niet voor.
Na heel wat zoeken vind dat de USB een Maxtor C ALYPSO USB Device is aangesloten met Stuurprogramma versie 5.1.2535.0
Via het Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer vind ik Schijf 5 Dynamische en er staat “Afwijkend”.
Bij rechterclick “Schijf converteren naar standaardschijf” krijg ik de melding dat “De gegevens op deze schijf zullen verloren gaan als u de schijf naar een standaardschijf converteert”. Het OS op deze schijf interesseert mij niet meer.
Mijn vraag : “Als ik dit doe zal ik nog toegang hebben tot de data op deze schijf ?”
Dank bij voorbaat voor uw reactie.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze melding: “De gegevens op deze schijf zullen verloren gaan als u de schijf naar een standaardschijf converteert”, lijkt toch duidelijk, wanneer je de hardeschijf converteert van Dynamisch naar standaard zal alles wat er op staat verloren gaan.

Kun je de hardeschijf niet weer uit de USB behuizing halen en hem als extra hardeschijf in de Pc hangen? Ik zou dat eerst eens proberen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jouw reactie.
De 120 Gb schijf is een ATA en de nieuwe computer kan alleen SATA schijven aan. Deze ICY box kan zowel ATA als SATA schijven aan.
Indien ik bij een kennis in de buurt de mogelijkheid heb om deze schijf als tweede schijf in een computer te hangen hoe zou ik dan moeten te werk gaan om de data (vermoedelijk 35 Gb) naar mijn computer over te brengen ?
John