Toon posts:

Terratec Cinergy C PCI install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Snap er echt niets meer van.

Mijn nieuwe Cinergy C PCI TV kaart krijg ik maar niet geinstalleerd op mijn nieuwe Gigabyte GA-MA78GM-S2H.

Heb het al geprobeerd met Vista 32bit en nu ook zelfs met XP 32bit.

Wat doet de PC wel?

1. Herkent TV kaart in de Bios.
2. XP/Vista herkennen de kaart.

Zodra ik probeer een driver voor de kaart te installeren (van de cd of van de site) dan begint de install wel, maar daarna bij Vista krijg je een time-out melding en bij XP gaat dat schermpje met dat briefje dat van ene map naar de andere gaat in een loop en stopt pas na ong. 1 uur en zegt dan dat de driver juist is geinstalleerd en vindt dan, vreemd genoerg, wat usb HID devices.

Dan een reboot, en .... opstartscherm blijft hangen. Dit is in Vista EN in XP zo dus het moet wel aan de kaart of een combi kaart/MB zijn.

Kan het iets met eeen IRQ issue zijn?

Verwijderd

Topic zal wel verhuist worden naar video planken subforum ?
Verschillende pci-sloten geprobeerd? Laat die naast de video kaart iig vrij, deelt irq nl met vid. kaart (bij agp iig).
Kan ook wel eens helpen: installeer de driver voordat je de kaart fysiek in de computer steekt. Na installatie driver pc uit zetten, kaart plaatsen, en bij de opstart laten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Kaartje even in mijn andere PC gedaan en geinstalleerd.
Vreemd genoeg vindt ie weer 2 HID keyboards, maar ja, lijkt het daar nu wel te doen.

Zal dus aan moederbord of combo met MB liggen.

Ik zal dat met die driver ook eens proberen en anders in de BIOS IRQ toewijzen ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:00:......... en anders in de BIOS IRQ toewijzen ofzo.
Beter een ander pci-slot wanneer mogelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:04:
[...]

Beter een ander pci-slot wanneer mogelijk!
Check, been there, done that. Zitten er 2 in (mini ATX) en zelfde probleem.
Ben al meer dan 1 dag bezig hiermee....

Heb Terratec maar gemaild. Ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders die wellicht ooit een PCI kaart niet aan de praat kreeg ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Kaart gaat RMA leverancier.

Lijkt dat de combo niet werkt.

Kaart werkt namelijk WEL in andere PC en ander PCI kaartje (NIC) werkt WEL op het Mobo.
Pagina: 1