20dB boost gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een Audigy 4 onder Windows XP, maar krijg de 20dB boost niet aan. Wanneer ik deze aanvink is 'ie weer uitgevinkt wanneer ik het menu nog een keer open, en in het register kan ik er geen sleutel van vinden. Hier op GoT is ook niets te vinden, de rest van het internet geeft me ook geen relevante informatie.

Ik heb geprobeerd de microfoon op de microfoonaansluiting van m'n on-board chip aan te sluiten, maar daar is geen eens een boost-optie voor. In de Creative Audio-Console is niets te vinden dat met het boosten van de microfoon te maken heeft.

Het volume in TeamSpeak en Windows staat al maximaal, maar dit is uiteraard niet genoeg. Zijn er andere drivers (de WHQL drivers van Windowsupdate en de laatste drivers van creative.com werken alletwee niet), een tweak, of een speciale plaats waar ik een registersleutel aan moet maken zodat de boel weer wél werkt? Het heeft ooit gewerkt, daar ligt het probleem niet.

edit: Ik lees net dat het feit dat 'Geavanceerd...' greyed out is ook te maken heeft met wat ik heb. Helaas zijn alle gevallen die ik vind on-board Realtek chips, en staan overal andere, vreemde workarounds.
Als hier niets naar boven komt ga ik die dan nog maar eens proberen, maar het liefst heb ik een werkende Audigy natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 20-07-2008 21:47 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:34
Het enige wat ik zo even kan bedenken is naast het totaal verwijderen van de creative stuurprogramma's maar ook alle windows ondersteuning voor audio aansturen verwijderen.

Kijk maar onder hardware bij audioapparaaten. staat ook:
-audiocodecs
-legacy stuurprogramma's
-mediabeheerapparaten
-enz.

Dan weer installeren vanaf nul dus.

En hoe heb je trouwens je andere apparaten aangesloten? Zit je digitaal of analoog?

[ Voor 11% gewijzigd door Dekaasboer op 21-07-2008 16:00 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• TheZeroorez
  • Niet online
Alles analoog, ik zal inderdaad eens proberen alle drivers te verwijderen.

En helaasch. Na met wat van die driverclean-tooltjes echt _alles_ dat met geluid te maken heeft verwijderd te hebben is het enige resultaat dat na het installeren van de drivers er twee 'onbekend' apparaten zijn waar ik niets mee kan, en dat 'geen audioapparaat' is ookal is de Audigy wel geïnstalleerd en gedetecteerd.

<insert rant>

[ Voor 69% gewijzigd door TheZeroorez op 21-07-2008 21:13 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb m'n Soundblaster 128 PCI uit de PC van m'n broertje teruggestolen. Dat geeft de volgende workaround die prima werkt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MYbjfGqJMvgAcZorlVWgrI9N/full.jpg

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:34
Ja, verwacht niet dat je met slechts 1 creative kaart uit de voeten kan.
Met mijn x-fi gebruik ik ook nog steeds mijn onboard voor de microfoon. Aangezien de microfoon ingang tegelijk de digitale uitgang is. :( (hoe verzin je het)

http://axrotterdam.blogspot.nl