Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Harde schijf minder met de dag minder opslag.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gisteren op mijn laptop WinXP geinstalleerd, wat dus goed verliep. Gisteren en vandaag heb ik alle drivers geinstalleerd wat ook goed is gelukt. Alleen hoe kan het dat mijn HD met de dag minder word? Terwijl ik helemaal niets installeer ofzo.

Ik heb het probleem al een heel tijdje ook op me DeskoptPC waar ik ook XP heb, heb ik dit probleem ook.

Ik had gisteren na de installatie 30Gig aan opslagplaats over op me C schijf (waar Xp op is geinstalleerd).
Aan het einde van de dag had ik nog maar 27Gig over. Nu heb ik nog maar 23,1Gig over. :S (?)

Na wat searching op google enzo, nam ik aan dat veel mensen het probleem hebben, alleen ik zie nergens een echte duidelijke antwoord. Wel heb ik het vermoeden (wat ik dus heb gelezen op google) dat het ligt aan dat XP na elke bewerking en installatie van een software een restore bestand aanmaakt, wat redelijk veeéél' opslag inneemt op je schijf. Of het waar is weet ik niet.

Heeft iemand hier een oplossing of ''de'' antwoord voor mij, waardoor ik het kan stop zetten? _/-\o_

Met vriendelijk groet,
Sedda Codes ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
tmp bestanden? Temp internet files?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat zuigt nog lang niet zoveel in 2 dagen 6,9Gig van je schijf, en ik heb niet eens veel geinternet, want alle software had ik al op m'n andere schijf zodat ik niets hoefde te downloaden.
(wat ook niet kon, want wlan deed het nog niet :P)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de herstelpunten uitzet, ben je dan van het probleem af of blijft het?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Check gewoon even de grootte van de folders b.v. met Jdiskreport. En maak je schijf even schoon met b.v. DiskCleaner.

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 20-07-2008 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:06:
Als je de herstelpunten uitzet, ben je dan van het probleem af of blijft het?
Hoe doe ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem uitgezet, nu is het veranderd van 23,1Gig naar 25,5Gig (toch wel blij :P)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Zoals je gemerkt hebt kennen we hier een paar huisregeltjes.
Één daarvan is dat je ook in je topictitel zet over welke Windows versie je het hebt.
Ik zet het deze keer erbij voor je.
Een ander punt is dat we wel verwachten dat je zelf ook het één en ander aan inzet steekt in het oplossen van je probleem.

Hoe je Systeemherstel kan aan of uitzetten (of zelfs limiteren) kun je ook heel goed in de Help & Ondersteuning van XP terug vinden.
Kijk daar dus eerst even voordat je dergelijk simpele vragen stelt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:17:
Hoi :)

Zoals je gemerkt hebt kennen we hier een paar huisregeltjes.
Één daarvan is dat je ook in je topictitel zet over welke Windows versie je het hebt.
Ik zet het deze keer erbij voor je.
Een ander punt is dat we wel verwachten dat je zelf ook het één en ander aan inzet steekt in het oplossen van je probleem.

Hoe je Systeemherstel kan aan of uitzetten (of zelfs limiteren) kun je ook heel goed in de Help & Ondersteuning van XP terug vinden.
Kijk daar dus eerst even voordat je dergelijk simpele vragen stelt :)
het is een stuk makkelijker om gewoon te zeggen dat je dit doet met rechtermuisknop op deze computer en dan kiest voor de tab system restore/systeemherstel ;)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt ook nog je system volume information folder in gaan om handmatig de herstelpunten te verwijderen, volgens mij blijven er daar nog een paar van staan als je alles uitschakelt.
Zoek even op google hoe je erin komt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:19:
[...]

het is een stuk makkelijker om gewoon te zeggen dat je dit doet met rechtermuisknop op deze computer en dan kiest voor de tab system restore/systeemherstel ;)
Maar daar leer je zelf niets van - dat kan je een aap nog leren, en ik schat de gemiddelde tweaker toch wel iets hoger aan voorlopig ;)
F1 lukt die aap nog wel, daadwerkelijk lezen van de Help mag je zelf doen.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 20-07-2008 21:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1