[XP home] All-in-1 card reader wilt niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 15:12
Ik heb een interne All-in-1 card reader met 9 pinnen.

Ik heb slechts 3 slots voor 9 pinnen op mijn moederbord:
-een J1394_1 wat voor IEEE 1394 bedoeld is en is in gebruik
-een JUSB1 welke voor de front USB is gebruikt
-een JUSB2 welke ik voor de all-in-1 reader wil gebruiken

Nou gebeurd er niks als ik hem aansluit. Ook niet als ik USB1 i.p.v. USB2 gebruik. Ik heb de card reader uit een Fijustu Siemens PC gehaald. Heb dus op hun site gekeken voor drivers en ze hadden er wel een categorie voor, maar die was helemaal leeg.

Bij apparaatbeheer vind ik hem ook niet, ook niet met een gele vraagteken.

Dus ik heb eigenlijk helemaal geen flauw idee wat ik nu moet doen, heb al wat rond gekeken op google maar kan er haast niks vinden over het installeren zelf. En vaak gaat het om andere merken met andere drivers. Iemand die me kan helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Aubergine op 20-07-2008 20:29 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De beide USB headers zijn wel in het BIOS ingeschakeld. Mogelijk dat je nog een jumper moet verplaatsen om er voor te zorgen dat deze USB headers ook extra voeding gaan leveren. Dat heb je namelijk wel vaker op moederborden zitten. Ik zou zeggen pak even de manual van je moederbord er bij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Aubergine
Had al in het boekje van mijn moederbord gezocht, kon er niks veel over vinden. Heb een jumper reset geprobeerd, hielp ook niet. Verder vind ik ook niet echt bepaalde instellingen in mijn BIOS erover.

De JUSB1 voor de front USB werkt gewoon, en als ik de USB front op JUSB2 zet werkt hij ook. De all-in-1 card reader doet het op geen van beiden. Vandaar dat ik vermoed dat er een driver nodig is, alleen apparaatbeheer vindt niks (alleen een mutlimedia-audiocontroller, maar dat is hem niet denk ik) 8)7.

[ Voor 7% gewijzigd door Aubergine op 02-08-2008 15:41 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kans is ook groot dat je alleen de sleuven hebt voor de cardreader en dat er op het moederbord van de PB een chipset voor de cardreader aanwezig is.
Dus dan werkt hij niet op de usb, maar op een daar speciaal voor geplaatste 9 pins aansluiting.

• Aubergine
Vorkie schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:43:
Kans is ook groot dat je alleen de sleuven hebt voor de cardreader en dat er op het moederbord van de PB een chipset voor de cardreader aanwezig is.
Dus dan werkt hij niet op de usb, maar op een daar speciaal voor geplaatste 9 pins aansluiting.
De enige 9 pins aansluiting zijn de 3 uit de OP, hij past nergens anders op (er zijn nog wel andere 9-achtige pins, maar zijn voor HDD-LED's, Opstarten, Afsluiten etc.) De J1394_1 valt zowieso af waardoor ik alleen nog de JUSB1 en 2 heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Aubergine op 02-08-2008 16:19 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aubergine schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:18:
[...]

De enige 9 pins aansluiting zijn de 3 uit de OP, hij past nergens anders op (er zijn nog wel andere 9-achtige pins, maar zijn voor HDD-LED's, Opstarten, Afsluiten etc.) De J1394_1 valt zowieso af waardoor ik alleen nog de JUSB1 en 2 heb.
Als je ook de openingspost leest, zal je zien dat hij de cardreader uit een Fujitsu Siemens PC heeft gehaald en dus niet in zijn eigen PC hoorde.

:) Daarom haalde ik dit aan
Pagina: 1