Midnight Commander onder FreeNAS gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
Ik heb twee servertjes op FreeNAS draaien, dit draait mooi. Echter soms wil ik op één server directories van schijf A naar schijf B verplaatsen.
Op dit moment doe ik dit via mijn WinXP laptop, echter wordt mijn netwerk traag, dit is logisch, want ik verplaats de bestanden eerst naar mijn laptop en dan van de laptop weer naar de server.
Wat ik eigenlijk zoek is een File Manager ala de oude "Norton Commander" die kan draaien op FreeNAS.

Ik ben bezig geweest met Clex, wat een commandline based File Manager is, maar dit vind ik lastig te begrijpen, ben toch meer een visueel ingesteld persoon en ben benieuwd of Midnight Commander op FreeNAS kan draaien en hoe ik dit dus kan installeren ??
Graag wil ik dus weten of het kan?? En of iemand mij de benodigde trucjes aan de hand kan doen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:51
FreeNAS is toch gebaseerd op FreeBSD,
dan lijkt mij dat je elke FreeBSD (mits CLI based) file manager kan installeren.

Na even googlen :
code:
1
pkg_add -r mc

Correct me if i'm wrong...

[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 20-07-2008 19:57 ]

Even niets...

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:07
thijs_cramer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:54:
FreeNAS is toch gebaseerd op FreeBSD,
dan lijkt mij dat je elke FreeBSD (mits CLI based) file manager kan installeren.

Na even googlen :
code:
1
pkg_add -r mc

Correct me if i'm wrong...
Dit klopt helemaal, dit had ik ook al ontdekt, echter als ik dit commando uitvoer, dan geeft de pc aan dat er geen ruimte beschikbaar is etc en wil dus niet installen.
Maar bedankt voor de moeite, dit geeft mij wel de verzekering dat ik op het goed pad zit, maar nog niet de juiste afslag te pakken heb :D